Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag är på promenad, själv! Bebis har fortsatt hänga (bokstavligt talat :p) med pappa hela dagen och jag har hunnit baka kakor, organisera om i hallen, läsa en tidning, dammsuga halva huset och sortera papper. Plus lite tid i solen förstås. Blev en helt ok söndag tillslut :)
 
BVC-sköterskan sa att vi skulle räkna med ca 150 ml per mål nu. Jag tycker det är lite jobbigt med pumpningen. Får max ut 45 ml per gång och det är gansk bökigt med handpump. Dessutom svårt att pumpa samtidigt som han ammar på andra bröstet eftersom han ligger i vägen för flaskan. Vet inte om det är värt att köpa en elektrisk pump, kostar ju en del.

Åh, bra att veta! Har exakt samma problem med att bebis ligger i vägen för pumpen. :crazy: Funderade också på en elektrisk, men pratade om det med en vän idag som också haft svårt att släppa till pump (även fast hon testat värstingelektrisk) och hon fick ordning på det genom att pumpa låååååångsamt i duschen. Då kunde hon pumpa ut flera flaskor om dagen trots att hon tidigare inte kunnat få ur mer än 10 ml på en timme. Så det ska jag testa imorgon! Jag fick ut mycket första gången jag pumpade men efter det är det mest 50 ml per gång.
 
Idag var jag på tjejmiddag inne i Sthlm, var ifrån bebisen totalt 4 h. Var så mysigt att få träffa kompisarna, dricka lite vin och bara snacka. Bebis var nöjd hemma med mannen. Skönt faktiskt att få komma ifrån bubblan lite, men sjukt mysigt att få komma hem sen och snusa på bebisen. :love:
 
Det otroliga i att bebis fortfarande sover! :eek:
Lyckades söva om efter morgonflaskan vid 5. (annars har han fortsatt varit vaken efter den senaste och sover ju i allmänhet inte efter 6.30...) Låt gå att det är sommartid och i bebis värld är klockan bara 8, jag har kunnat sova lite till med honom på bröstet. Skönt!

På minussidan är jag dock både hungrig och kissnödig :D
 
Igår och idag har sonen varit ovanligt lätt och på gott humör,
Åh, bra att veta! Har exakt samma problem med att bebis ligger i vägen för pumpen. :crazy: Funderade också på en elektrisk, men pratade om det med en vän idag som också haft svårt att släppa till pump (även fast hon testat värstingelektrisk) och hon fick ordning på det genom att pumpa låååååångsamt i duschen. Då kunde hon pumpa ut flera flaskor om dagen trots att hon tidigare inte kunnat få ur mer än 10 ml på en timme. Så det ska jag testa imorgon! Jag fick ut mycket första gången jag pumpade men efter det är det mest 50 ml per gång.
Det låter värt ett försök att pumpa i duschen! Tack för tipset. Hade varit skönt att kunna frysa mer så det finns extra hemma när jag vill åka bort några timmar.
 
Igår och idag har sonen varit ovanligt lätt och på gott humör,

Det låter värt ett försök att pumpa i duschen! Tack för tipset. Hade varit skönt att kunna frysa mer så det finns extra hemma när jag vill åka bort några timmar.

Jag vet, har samma problem som sagt så kommer du på fler tips som funkar så hojta gärna till! :)
 
Idag är vi trötta här hemma och det är så pinsamt varför.. Sonen ammade vid 21. Vi höll oss vakna då han alltid brukar vara pigg fram till 00 så jag tänkte att jag ammar honom igen vid 23 och sen går vi och lägger oss. Meeeeen - bebis bara sov, och sov, och sov, och sov, och sov. Och vi satt vakna och väntade, väntade, väntade. :o Inte förrän vid 02 vaknade han och efter det blev han pigg, så vi somnade först 04. Haha.. ska sluta försöka förutspå vad bebis kommer hitta på och rakt av anamma att om han sover så sover vi. Så himla sämst med två hålögda föräldrar som hinkar kaffe för att bebis sover för länge. O_o:o:rofl:
 
Igår sov hon jätte mycket :D och vi har haft två toppen nätter, jag börjar misstänker att det inte dröjer för länge innan hon sover hela nätter! :eek: För inatt vaknade hon först vid 5 för första amningen, brukar vara runt 2 annars. Sen tog vi sovmorgon idag till halv 10 också, superskönt! :love:

Nu sover hon i selen, känns som det blivit bättre sen förra veckan men ska väl inte ropa hej än :rofl: var förresten riktigt skönt att komma ifrån några timmar i lördags, samtidigt känslan att komma hem till henne igen :love::love::love:
 
Igår sov hon jätte mycket :D och vi har haft två toppen nätter, jag börjar misstänker att det inte dröjer för länge innan hon sover hela nätter! :eek: För inatt vaknade hon först vid 5 för första amningen, brukar vara runt 2 annars. Sen tog vi sovmorgon idag till halv 10 också, superskönt! :love:

Nu sover hon i selen, känns som det blivit bättre sen förra veckan men ska väl inte ropa hej än :rofl: var förresten riktigt skönt att komma ifrån några timmar i lördags, samtidigt känslan att komma hem till henne igen :love::love::love:
Jag har för mig att definitionen för att sova hela natten för en bebis är 6 h i ett sträck. Så det kanske hon redan gör;):D
 
Ja, det har jag! Gäller bara att hitta var jag lagt dem :o - så får vi se vad det blir av dem :)

Elände att han inte vill bli utlånad! Men jag förstår honom, jag vill inte heller vara hemma hos oss just nu för troligen är åttaåringen nere för (k)räkning nu :arghh: (är på selpromenad men fick just rapport hemifrån att han bara ligger och är alldeles blek :()
Hur har det gått för er? Ligger alla stupade?:nailbiting:
En kompis bebis fick magsjuka som 2 månader, det gick bra men det var verkligen amma, amma, amma som gällde! (Inte så lätt/roligt när man själv också är sjuk:arghh:)
 
I lördags fick han vara hos farmor och farfar medans pappa jobbade undan endel och jag for och köpte lite nya kläder för det tydligen inte är ok att gå med slitna mammajeans :angel:

Hade gått rätt hyfsat, fick lite dåligt samvete för jag inte kände mig gråtfärdig av saknad sådär som man hör att folk gör :o

Blev nog sen lite väl mycket intryck för vi åt middag med några vänner, även om det var rätt lugnt och han sov mestadelen av tiden så var han sjukt övertrött när vi skulle sova på kvällen, låg och viftade med armarna för att inte somna men så fort vi försiktigt hindrade han från att vifta så slocknade han :angel:
 
Ja det vet de verkligen... Jag blir helt matt. Just nu är han inne i en period där han bryter ihop om han inte får som han vill, t ex om han inte får kasta bestick i ansiktet på en, stoppa ner lime i brödrosten, måste gå in fast han vill leka mer ute osv. :up: När han är hemma är det mycket skrika, kasta saker, vägra klä på sig... Idag har det inte varit tyst en sekund här hemma förrän båda somnade. Och nu i efterhand har jag dåligt samvete att jag blev arg och skrek på tvååringen och ryckte saker ur händerna på honom istället för att vara mer pedagogisk. Jag vet ju att han är inne i en period just nu när han kastar allting omkring sig - mat, duplo, kläder, bestick, leksaker... men när han siktar mot L och försöker kasta leksaker i huvudet på henne brinner det av i huvudet och någon skyddsinstinkt kickar in. Jag försöker ju förklara varför, och jag fattar att han också är liten och vill få sitta i knäet ibland :( Att han måste få vara irriterad på den där lilla klumpen som kom och vill dela på mammas och pappas uppmärksamhet och alltid sitter fast i mammas tuttar. Och jag försöker ju hitta tid till honom med, men det är svårt de timmarna man är hemma själv med dem. Och när båda är på kasst humör dessutom :arghh:
Jag behöver lite lugn emellanåt för att fungera, och idag blev det inget lugn (efter bara 4h sömn dessutom) så idag var tålamodet alldeles för kort :(
Men du gör så gott du kan! Hög igenkänningsfaktor på nästan allt du beskriver. Som tur är så är sonen bara snäll mot lillasyster än så länge, det kan hända olyckor men inget avsiktligt. Men han har bytt till att vara pappig så där får an ju sin dos av egentid:)
 
Så bra med storasyskon! Behövs ju inga bebisleksaker:D man ställer upp några barnböcker med färgglada bilder så ligger hon på mage och är toknöjd:laugh:
 
Bebis 5 veckor nu. 6170 gram och jag har fått svamp i brösten :rofl: Nedrans.

Nu har jag fotsvamp, ljumsksvamp och bröstsvamp :banana:
Kan jag titulera mig som svamp snart? :rofl: De två förstnämnda är dock mer eller mindre borta nu efter behandling men tror att min kropp inte riktigt gillar att jag börjar äta socker igen :o

Ett annat tips, om det är någon mer än jag som fick absurt fula fötter under graviditeten (20 kg extra tyngd, svullna fötter och trånga skor var väl inte det bästa direkt) är Foot pro från CCS.
 
Bebis 5 veckor nu. 6170 gram och jag har fått svamp i brösten :rofl: Nedrans.

Nu har jag fotsvamp, ljumsksvamp och bröstsvamp :banana:
Kan jag titulera mig som svamp snart? :rofl: De två förstnämnda är dock mer eller mindre borta nu efter behandling men tror att min kropp inte riktigt gillar att jag börjar äta socker igen :o

Ett annat tips, om det är någon mer än jag som fick absurt fula fötter under graviditeten (20 kg extra tyngd, svullna fötter och trånga skor var väl inte det bästa direkt) är Foot pro från CCS.
Isch för svamp, låter jobbigt! Och hu för vikten! :D Kotten passerar snart 5 kg och mina armar domnar redan när jag bär :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 903
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 378
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 401
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp