Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen att kunna ha det så! Då får ni nästan halva veckorna gemensamt.
Ja, hur bra som helst! Fyra dagar på jobbet och tre hemma är ju en bra deal. Plus lättare med långhelg om vi vill åka nånstans framöver :)
Tror dessutom jag ska höra med min hästägare om jag kan börja ta lite dagar igen :banana:
 
Hur har det gått för er? Ligger alla stupade?:nailbiting:
En kompis bebis fick magsjuka som 2 månader, det gick bra men det var verkligen amma, amma, amma som gällde! (Inte så lätt/roligt när man själv också är sjuk:arghh:)

Inga nya insjuknanden (än :nailbiting:), vi försöker febrilt hålla sjuklingarna avskilda både från varandra och från lilla A. Det var lättare under helgen när sambon också var hemma, idag är jag själv och jag misstänker att jag kommer ha god lust att säga upp mig innan kvällen kommer. Som magsjuka sett har det hittills varit en hyfsat lindrig variant, bara 1-2 kräkningar, men det följdes - åtminstone hos femåringen - av lättare magont som på dag tre (vi hade passerat 48 h sedan kräkning kvällen innan) resulterade i dålig mage istället :meh:. Även det av det mildare slaget, men jag förstår ju hur eländet kunnat få fäste på förskolan... som också meddelat att de har ett konstaterat fall av rotavirus :arghh:. Jag är inte mentalt lämplig för att genomleva magsjukor så blir vi någonsin friska så tar vi långpåsklov :meh:. Naturligtvis sammanfaller det här också med att lilla A vekar ha passerat ”sover som en medvetslös bara jag får amma och ligga på någon”-stadiet, så livet hade varit så mycket bättre om han hade några coola storasyskon att kolla på!

Ursäkta långt svar... behövde visst kräka ur mig :p. Hoppfullt att höra om din väns barn i alla fall, jag ser bara sjukhusvistelser framför mig :p
 
Gick bra att ta bussen till jobbet och hem, gick några km den sista sträckan för att njuta av solen och promenera bort en daimglass. :angel: Lilla F skötte sig strålande, är alltid tjorvigt att ta sig ut först då hon blir varm och börjar skrika när man lägger henne i vagnen, trots att jag väntar med att ta på mössan och dra upp overallen tills vi är ute. Sedan sov hon dock nästan hela tiden, vaknade upp en kort stund på jobbet och lade sig sedan till ro i min famn. :love:

Vi var borta cirka 2 h och allt gick galant! Fasar dock lite för massagen imorgon, hoppas inte på en repris från skrikfesten förra gången. :nailbiting:
 
Ja, hur bra som helst! Fyra dagar på jobbet och tre hemma är ju en bra deal. Plus lättare med långhelg om vi vill åka nånstans framöver :)
Tror dessutom jag ska höra med min hästägare om jag kan börja ta lite dagar igen :banana:

Låter som en väldigt bra idé! Jag har varit i stallet 2 ggr hittills och det har känts jättebra. Rider tyvärr inte då medryttarhästen är skadad och jag inte har någon lust att rida någon annan just nu, sedan har jag fortfarande ont efter förlossningen ibland. Men bara att få gosa häst är guld värt, kanske lämnar dottern hemma någon dag med pappa också.
 
Inga nya insjuknanden (än :nailbiting:), vi försöker febrilt hålla sjuklingarna avskilda både från varandra och från lilla A. Det var lättare under helgen när sambon också var hemma, idag är jag själv och jag misstänker att jag kommer ha god lust att säga upp mig innan kvällen kommer. Som magsjuka sett har det hittills varit en hyfsat lindrig variant, bara 1-2 kräkningar, men det följdes - åtminstone hos femåringen - av lättare magont som på dag tre (vi hade passerat 48 h sedan kräkning kvällen innan) resulterade i dålig mage istället :meh:. Även det av det mildare slaget, men jag förstår ju hur eländet kunnat få fäste på förskolan... som också meddelat att de har ett konstaterat fall av rotavirus :arghh:. Jag är inte mentalt lämplig för att genomleva magsjukor så blir vi någonsin friska så tar vi långpåsklov :meh:. Naturligtvis sammanfaller det här också med att lilla A vekar ha passerat ”sover som en medvetslös bara jag får amma och ligga på någon”-stadiet, så livet hade varit så mycket bättre om han hade några coola storasyskon att kolla på!

Ursäkta långt svar... behövde visst kräka ur mig :p. Hoppfullt att höra om din väns barn i alla fall, jag ser bara sjukhusvistelser framför mig :p
Låter ju ändå som att ni haft tur i oturen!
Jag håller tummarna för att ni får ett långt och friskt påsklov och att du har energi nog för hela högen:)

Det var jag faktiskt inte beredd på, att man hade så mycket gratis i och med att det finns ett storasyskon att kolla på!
Med stora barnet ville jag ha lagom mycket inplanerat (stall, hundpromenader, babysim m.m) för allt blev lite enklare och dagarna flöt på när man var iväg. Nu vill jag mest vara hemma för då går allt som smidigast.
Det kan delvis bero på boendesituation. Tidigare bodde vi i en tvåa på 55 m2 med skränande fiskmåsar och en mc-klubb tvärs över gatan. Nu bor vi lite mer luftigt och fridfullt:D (och har en bebis som inte gillar att åka bil så man är inte direkt sugen på att köra mer än nödvändigt:cautious:)
 
Isch för svamp, låter jobbigt! Och hu för vikten! :D Kotten passerar snart 5 kg och mina armar domnar redan när jag bär :p

Svampen i brösten är klart värst. Sattyget gör ju ont!

Haha nä bära är ju sådär kul. Armarna blir typ 3 meter långa. Kommit på hur man bär babyskyddet på ett bra sätt så det inte blir lika jobbigt. Man trär armen genom bågen och håller sedan under, blir mycket bra.
 
Den här kvällsoron vi håller på med om kvällarna kan nog få bort dom sista graviditetskilona, nu när jag inte ammar. Kotte skriker och skriker, och enda som får honom lugn är att gå upp och ner i trappan och tillslut rinner svetten om oss båda... Så antingen lär jag bli galet vältränad eller så pajar knäna. Whichever comes first :p

Tycker också det är märkligt och lite frustrerande att en bebis som sover nästan hela dagen ska behöva ha overload av intryck om kvällen. Men jag antar att jag inte "ser det han ser", och tröstar mig med att det förhoppningsvis går över.
 
Låter ju ändå som att ni haft tur i oturen!
Jag håller tummarna för att ni får ett långt och friskt påsklov och att du har energi nog för hela högen:)

Det var jag faktiskt inte beredd på, att man hade så mycket gratis i och med att det finns ett storasyskon att kolla på!
Med stora barnet ville jag ha lagom mycket inplanerat (stall, hundpromenader, babysim m.m) för allt blev lite enklare och dagarna flöt på när man var iväg. Nu vill jag mest vara hemma för då går allt som smidigast.
Det kan delvis bero på boendesituation. Tidigare bodde vi i en tvåa på 55 m2 med skränande fiskmåsar och en mc-klubb tvärs över gatan. Nu bor vi lite mer luftigt och fridfullt:D (och har en bebis som inte gillar att åka bil så man är inte direkt sugen på att köra mer än nödvändigt:cautious:)

Man ska inte ropa hej, igårkväll/inatt blev sambon sjuk och det verkar även gälla mig, även om jag inte följt samma förlopp som de andra :meh:. Det blir en lång dag till idag...

Storasyskon är ju världens bästa underhållning! :) Jag tycker det är så häftigt att redan små bebisar (lilla A är inte riktigt där än dock) förstår att andra barn är något annat än vuxna och uppskattar dem så!
 
Man ska inte ropa hej, igårkväll/inatt blev sambon sjuk och det verkar även gälla mig, även om jag inte följt samma förlopp som de andra :meh:. Det blir en lång dag till idag...

Storasyskon är ju världens bästa underhållning! :) Jag tycker det är så häftigt att redan små bebisar (lilla A är inte riktigt där än dock) förstår att andra barn är något annat än vuxna och uppskattar dem så!
Gillar såklart inte sjukstugan man har också tänkt på det där med att barn liksom "känner igen" andra barn och vad det beror på.
Kotten fick träffa sin kusin på 2,5 i lördags. Dock tajmade dom varandra dåligt för när hon var pepp var han trött och ledsen, och när han sovit och var glad igen hade kusinen blivit blyg :D hoppas dom kommer ha kul ihop framöver iallafall!
 
Trodde innan kotten föddes att jag inte skulle tycka det var speciellt mysigt med bebisar. Men när han ätit klart och äntligen kommer till ro med huvudet på mitt bröst och ger ifrån sig ett mjukt "hääää"... :love: då smälter även jag :D

Åh jag vet :love: Hade heller inte räknat med att det skulle vara så mysigt med bebis. Våran är dessutom en liten solstråle på morgonen och ligger och jollrar, ler och skrattar mot oss när hon vaknar. Det blir lite lättare att gå upp då kan jag säga även om man är trött :)

Man ska inte ropa hej, igårkväll/inatt blev sambon sjuk och det verkar även gälla mig, även om jag inte följt samma förlopp som de andra :meh:. Det blir en lång dag till idag...

Storasyskon är ju världens bästa underhållning! :) Jag tycker det är så häftigt att redan små bebisar (lilla A är inte riktigt där än dock) förstår att andra barn är något annat än vuxna och uppskattar dem så!

Usch, om det är något jag fasar för så är det magsjuka :nailbiting: Att barnet blir sjukt är väl en sak, men om man själv är sjuk samtidigt? Eller ännu värre - båda föräldrarna är sjuka men barnet börjar bli friskt och behöver mat och underhållning! Hur gör man? :rofl:
 
Åh jag vet :love: Hade heller inte räknat med att det skulle vara så mysigt med bebis. Våran är dessutom en liten solstråle på morgonen och ligger och jollrar, ler och skrattar mot oss när hon vaknar. Det blir lite lättare att gå upp då kan jag säga även om man är trött :)
Så ser mornarna oftare ut här, då känns det liksom ok trots att han kanske vaknar runt 6 :) så härligt med en unge som är pepp på livet liksom!
Idag var det dock mer gnäll och magknip, bebis ville helst inte vara hos mig, eller ligga själv, eller äta etc. Vi gick tillslut upp ihop med sambon och efter lite hjälp att bajsa så lyckades vi söva honom i babysittern, och nu sover han i min famn sen snart 2 timmar. :)
 
Senast ändrad:
Gillar såklart inte sjukstugan man har också tänkt på det där med att barn liksom "känner igen" andra barn och vad det beror på.
Kotten fick träffa sin kusin på 2,5 i lördags. Dock tajmade dom varandra dåligt för när hon var pepp var han trött och ledsen, och när han sovit och var glad igen hade kusinen blivit blyg :D hoppas dom kommer ha kul ihop framöver iallafall!

Vilken o-tajming! :p Men de får ju fler chanser, och när kotten hunnit bli större så kan han ju ge mer respons också. Jag glömmer aldrig minen på åttaåringen (då drygt tre :p) första gången som femåringen skrattade åt en grej han gjorde :heart
 
Åh jag vet :love: Hade heller inte räknat med att det skulle vara så mysigt med bebis. Våran är dessutom en liten solstråle på morgonen och ligger och jollrar, ler och skrattar mot oss när hon vaknar. Det blir lite lättare att gå upp då kan jag säga även om man är trött :)



Usch, om det är något jag fasar för så är det magsjuka :nailbiting: Att barnet blir sjukt är väl en sak, men om man själv är sjuk samtidigt? Eller ännu värre - båda föräldrarna är sjuka men barnet börjar bli friskt och behöver mat och underhållning! Hur gör man? :rofl:

Jag lider också av (socialt ärvd) magsjukeskräck :arghh:. Vi har lite olika roller här hemma - vid magsjuka är det jag som går i spinn (inte främst över själva ”handhavandet” utan över hur vi kommer att snurra smittan mellan oss i all evighet och aldrig bli friska) och sambon som är något lugnare - vid skador/sår är det istället jag som är den lugna :p

Jag är inne på att det borde vara förbjudet (och omöjligt) för småbarnsföräldrar att bli sjuka :meh:. Idag har de stora barnen lekt på förmiddagen och nu har vi gett dem iPad:arna (det här lär de prata om länge /i vanliga fall väldigt skrämrestriktiv), men det är ju värre med mindre barn... då stänger man in sig i ett rum med minimal skaderisk och härdar ut. Eller så gör man som jag gjorde en gång och ger barnet något de inte brukar få leka med, typ ens hemnycklar, och så får man hastigt upp energinivåerna när nycklarna helt plötsligt är b o r t a (återfanns sedan i papperskorgen :cautious:).
 
76B07E3A-D286-4D04-88EE-42E7B35AE0AA.webp


Alltså, mammahjärtat svämmar över varje dag när hon ler och skrattar såhär :love::love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 903
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 378
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 401
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp