- då tog han ju inte illa upp i alla fall! Senast det brast för mig (vad jag minns i alla fall
) ramlade ett glas ur ett skåp och gick i kras samtidigt som åttaåringen gjorde något, jag minns inte vad (förmodligen bråka med femåringen medan jag försökte få middag på bordet, det är en lågoddsare
), vilket fick mig att ryta ”jävla skit!” och det arma barnet blev jätteledsen... inte en av mina stoltaste stunder
Jag hade lyckats förtränga att det är fredag idag
. Men om han gillar att städa så kan du skicka hit honom när han är färdig hos er!
Utevistelsen har det nog varit lite sisådär med, de är helt klart ute mer där än vad vi mäktar med hemma för det mesta just nu, men vädret och framför allt underlaget har satt en del käppar i hjulet. Men jag får väl kanske prova att utlova odling... de hade sått gräs till påsk förra veckan och det känns som att det är en starkt bidragande faktor till att han är så angelägen att ta sig dit nu, måste ju kolla att det växer
(han förlät mig inte ledigheten förra torsdag-fredagen förrän jag lovade att vi kunde gå dit i helgen och kolla hur det gick...)
Förstår att det är nedräkning på kvarvarande tänder när det påverkar honom så mycket! Skönt att slutet närmar sig