Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bara hört en massa folk som längtar efter sina vanliga kläder och fattar ingenting, jag älskar också gravidbyxorna. Inga glipor och inget som trycker över magen. Funderar allvarligt på att alltid ha gravidjeans :angel:
Älskade också nättrosorna och när jag sa det till min man kom ett förskräckt men väldigt försiktigt "du ska väl inte alltid ha såna..?" :D
Googla nättrosa förlossning så hittar du att beställa hem (pma om du vill ha länk), fast jag vet förstås inte om det är exakt den modellen du har.

Hittade några nu, tack. :) Och hoppas på god läkning för dig!
 
Tack! Jag har bara testat sjal en gång, upplevde den svår att få till trots instruktionsfilm. Då var hon nöjd innan men började skrika då jag drog upp sjalen som nackstöd bakom huvudet. Gick runt lite men vi bor inte stort så man är igenom hela lägenheten på 30 steg. När det blir varmare ute ska jag testa den mer tänkte jag, måste dock öva på knytningen men svårt när bebis aldrig sover.

Ah! Min man tycker också att det är krångligt, jag tycker att det är både enklare och snabbare än selen. Så är nog en övningsfråga! Ett tips om man inte vill gå (jag går runt, runt, runt i köket ibland. Inte så spännande. :p) är att dansa. Det gillar vår lillgroda massor och blir nöjd! Sen kan jag också tipsa om att inte stänga in huvudet innan dom har somnar utan hålla en hand bakom som stöd istället. John kan också bli lite sur om han stängs in när han är vaken, då vill han bara sitta och titta på mig med stoooora ögon.
 
Sitter här på dåligt humör och obekvämt med sovande kvällsorolig bebis och vågar inte röra mig ur fläcken ifall hon vaknar och gråter. Min man är sen hem och jag ska försöka undvika att irritera mig på honom och att jag inte kan få avlastning av honom ens hemma, inte hans fel att det mest är jag som duger just nu. Eller ska man se bebis ledsen med honom för att försöka få bebis att acceptera att vara mer hos honom? Han duger ju ibland.
 
Vi har haft en väldigt bra dag :)
Uppföljningsträff på öppna förskolan har vi varit på - samma gäng som senast dock var det trevligare idag. Inte alla kom och så var det inte så mycket upprepning av saker man hört innan (som det var förra gången) utan nu var det mer prata fritt, tiden gick ovanligt fort!

Nu har vi skickat iväg dopinbjudningarna också :D

Lillan har varit glad och nöjd hela dagen, och nu ikväll har vi kommit på nåt nytt - ha henne i nestet när vi gungar på pilatesbollen :up:

Lite för lat att leta upp inlägg å svara på just nu men här är en till som gilla nättrosorna! :D Fick med några hem men tyckte även det var skönt att börja med vanliga sen också. Jag gillade inte gravidkläder så värst mycket, så tycker det är svinskönt att kunna ha mer vanliga kläder igen. Speciellt mina jeans och vanliga byxor - fast hängselbyxorna var de enda favvo plagget när jag var gravid :love:
 
Sitter här på dåligt humör och obekvämt med sovande kvällsorolig bebis och vågar inte röra mig ur fläcken ifall hon vaknar och gråter. Min man är sen hem och jag ska försöka undvika att irritera mig på honom och att jag inte kan få avlastning av honom ens hemma, inte hans fel att det mest är jag som duger just nu. Eller ska man se bebis ledsen med honom för att försöka få bebis att acceptera att vara mer hos honom? Han duger ju ibland.
Du- gå ut:)
Då slipper du höra om han blir ledsen?
Man behöver komma ut utan bebis. Stallet, god vän, shoppa, gå med hunden, gå själv...
 
@Heulwen håller med @Ray om att du borde gå ut en sväng och låta mannen ta lillan. Vet dock precis hur svårt det är! Men har insett att enda sättet för bebis och pappa att få en bra relation är att låta dom utveckla den.

Här är inte bebis varken mammig eller pappig, tycker jag. Men så har vi ju matat så gott som 50/50 sen han föddes, det tror jag gör mycket. Sen är vi bra på olika saker när det gäller tröst. Sambon är tex en klippa när jag är trött eller ledsen som inatt när jag misslyckats två gånger med att lägga ner kotten i nestet efter matning så fixade han och tog över och fick honom att somna. Jag är bättre på att "felsöka" när han är ledsen, men det är nog för att jag är hemma på dagarna.

Summa summarum, bebis klarar sig med pappa, så ta lite egentid!
 
Egentid är precis vad jag fick ikväll! Skulle in och hämta ut ett brev på ica så när sambon kom hem fick han ta bebis så cyklade jag in till samhället. Var så himla fin kväll och solnedgång att jag inte kunde låta bli att cykla en lång runda extra, SÅ skönt att göra något bara för min egen skull!
 
Du- gå ut:)
Då slipper du höra om han blir ledsen?
Man behöver komma ut utan bebis. Stallet, god vän, shoppa, gå med hunden, gå själv...

Är för matt för att hitta på något på kvällen när han kommer hem men bör nog komma iväg ensam på helgerna lite,
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Egentid är precis vad jag fick ikväll! Skulle in och hämta ut ett brev på ica så när sambon kom hem fick han ta bebis så cyklade jag in till samhället. Var så himla fin kväll och solnedgång att jag inte kunde låta bli att cykla en lång runda extra, SÅ skönt att göra något bara för min egen skull!

Låter helt underbart!
 
På tal om egentid - ska på hockey med min närmsta tjejkompis på lördag, första gången jag kommer vara ifrån bebis längre än 30min :p ska bli skönt faktiskt men samtidigt saknar jag henne bara jag tänker tanken :rofl:

Så imorgon ska jag komma ihåg att pumpa så sambon har mat till lillan!
 
Ang babyskyddet, tack för era tankar! Verkar som att alla varit kloka nog att köpa andra fabrikat... Ingen kil tyvärr, det hade ju varit väldigt smidigt. Kuddarna ska bort vid 3-4 mån, beror det såklart på bebis storlek. Det var dock såhär redan när vi skulle hem från bb, 3 kg och 49 cm, så ingen jättebebis. Tillverkaren svarar "montera bilbarnstolen så hårt att en del av luften/ stoppning i bilens säte trycks bort och att vinkeln med detta minskas." Får väl prova igen då...

Kudden under rumpan ska bort när bebis inte längre sitter bra med den i. Så jag hade testat och är bebis nöjd/sitter bra hade jag tagit bort den.
Vi tog bort extrakudden under rumpan vid 3v ålder då hon inte satt bra me den.
 
Bebis var fyra veckor i måndags och då fick man börja lyfta sa dom på bb. Så det gjorde jag. Inte så värst mycket, men tydligen för mycket för har fått ont i snittet igen, där infektionen satt. Var på bvc idag och passade på att fråga, blev kollad av en bm som misstänkte bråck. Blir det värre ska jag söka akut, annars kan jag avvakta till efterkontrollen. Ooorkar inte mer skit, vill bara ha tillbaka min kropp igen. Tur iaf att jag fått en snäll bebis (peppar peppar).

Glömde fråga min läkare idag när vi hade "utvärdering och frågestund" när man fick börja bära mer. Är det 4 veckor (om allt känns ok) eller?

Fick grönt ljus att börja springa (så längd jag inte känner att jag läcker urin) så jag är happy happy
 
Kudden under rumpan ska bort när bebis inte längre sitter bra med den i. Så jag hade testat och är bebis nöjd/sitter bra hade jag tagit bort den.
Vi tog bort extrakudden under rumpan vid 3v ålder då hon inte satt bra me den.
Testar det imorgon då, tack! Eller ja, idag menar jag :p
 
Glömde fråga min läkare idag när vi hade "utvärdering och frågestund" när man fick börja bära mer. Är det 4 veckor (om allt känns ok) eller?


Fick grönt ljus att börja springa (så längd jag inte känner att jag läcker urin) så jag är happy happy

4 v är vad de sa. Jag tyckte att allt kändes ok, men det var det visst inte. Så var försiktig!
Grattis till att springa :)
 
Bärsele alltså! Idag följde jag era råd, stoppade ungen i selen, på med mössa på honom och gravidjackan över och sen ut på promenad. Lillen somnade på två röda och sov hela promenaden. Vaknade iofs så snart jag stannade, men satt lugnt kvar en stund till + ytterligare en vända ut :banana:

Har gott hopp om att det här kan revolutionera min föräldraledighet :D
 
Bärsele alltså! Idag följde jag era råd, stoppade ungen i selen, på med mössa på honom och gravidjackan över och sen ut på promenad. Lillen somnade på två röda och sov hela promenaden. Vaknade iofs så snart jag stannade, men satt lugnt kvar en stund till + ytterligare en vända ut :banana:

Har gott hopp om att det här kan revolutionera min föräldraledighet :D
Ja det gäller liksom bara att man lär sig hur man ska göra! Jag minns att det kändes lite hopplöst med stora barnet men när man fick in tekniken för att få på sig den + barn blev den oumbärlig:heart

Vad för sele är det du har?
 
V
Ja det gäller liksom bara att man lär sig hur man ska göra! Jag minns att det kändes lite hopplöst med stora barnet men när man fick in tekniken för att få på sig den + barn blev den oumbärlig:heart

Vad för sele är det du har?
Vi hyrde en ergobaby omni 360 från ett sjalotek :) Kommer nog bli ett köp nu, känner jag.

Jag fick vinkla bebis bäcken ännu lite mer än jag trodde/gjorde sist, då blev det uppenbarligen mer bekv.

Känner dock genast att jag behöver en jacka att bära i, vinterjackan var på tok för varm!
 
Fy.. är hon orolig/övertrött eller "bara" pigg? Kotte har haft såna dagar, då känns det som om man reduceras från mamma till någon sorts sömnpolis tycker jag. Inte kul! Hoppas hon sover bättre snart!

Tror hon var övertrött, somnade till slut vid 22. Nu vill hon inte sova heller sedan hon vaknade halv nio, slumrat i 20 minuter. Finns det sömnmedel för bebisar? :p Vaggar henne just nu i babysittern och hon stirrar frånvarande framför sig men vägrar stänga ögonen. Hennes pappa har ADHD, kanske tar efter honom med insomningsproblem :cautious: (inte seriös).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 903
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 379
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 402
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp