Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mars är ju ingen dålig månad!Jupp, nu är det min lilla segpropp kvar att vänta på! Noll känningar eller tecken här, så jag är fullt inställd på trådens enda marsbebis...
/positiva klubben
Mars är ju ingen dålig månad!
Men jag förstår att det är drygt
Vår bebis bestämde sig för att hänga på trådens ketchupeffekt, så nu är hon också på rätt sida! Född igår med urakut snitt, hon hade låg puls när vi kom in och behövde komma ut. Inte alls vad jag tänkt mig, men hon mår bra och det är det viktiga.
Grattis till er andra också!
@YaHilweh
Du kanske redan har läst den här, men länkar iaf
https://www.specsavers.se/synvard/alder-och-syn/graviditet det verkar vara rätt vanligt, och bör försvinna efter ett tag.
3 månader det är ju hur länge som, om det inte försvinner. Blä!@YaHilweh jag fick skaffa glasögon efter förra graviditeten.
Jag har ett vagt minne om att man ska vänta 3 månader efter att bebis är född med synundersökning just för att det kan vara tillfälligt.
Här ska sonen också ha precis allt som andra har. Mannens kudde, mitt täcke, min mat, liööasyster gym/filt/whatever. Men det är inte pga svartsjuka utan mer att han ska samla och framförallt på millimetern bestämma var det ska liggaIdag har svartsjukan blivit ännu mer påtaglig. Ronja låg på en filt vi har i soffan (vi har bara en sådan filt) och Havanna skulle ha just den, inget annat dög. Så nu får dom dela! Havanna är inte allt för nöjd, men hon har fått halva filten hon vill ha och Ronja har halva..
Här ska sonen också ha precis allt som andra har. Mannens kudde, mitt täcke, min mat, liööasyster gym/filt/whatever. Men det är inte pga svartsjuka utan mer att han ska samla och framförallt på millimetern bestämma var det ska ligga
Ja det stämmerFyller du är i mars?
Faktum är att det ändå känns som en lättnad att ha passerat BF, nu kan det liksom inte vara så himla länge kvar. Men nu när det inte är någon mer i tråden som har bebisen kvar på insidan så kan jag säga att det som känns värst är att inte veta om allt kommer att gå bra - om det kommer att bli en rimligt frisk bebis. Det finns inte indikationer på annat och jag vet ju rent logiskt att sannolikheten inte är stor, men vi har varit bra på att pricka låga sannolikheter med våra barn och nu när större delen av bekantskapskretsen har hunnit få barn så har de också hunnit med ett och annat som jag kan oroa halvt ihjäl mig för.
Ring en optiker och fråga om det är lönt att göra en undersökning nu?3 månader det är ju hur länge som, om det inte försvinner. Blä!
Men jag har förstått att det är väldigt vanligt
Vår bebis bestämde sig för att hänga på trådens ketchupeffekt, så nu är hon också på rätt sida! Född igår med urakut snitt, hon hade låg puls när vi kom in och behövde komma ut. Inte alls vad jag tänkt mig, men hon mår bra och det är det viktiga.
Grattis till er andra också!
Ring en optiker och fråga om det är lönt att göra en undersökning nu?
Pumpa funkar helt OK, jag gör det främst för att "tömma brösten" och signalera att det behövs mer mjölk. Ger dock inte så mycket "andrum". Igår hann jag pumpa tre gånger = 100ml totalt. Det åt han i ett nafs i förmiddags efter att först ha ammat en bra stund utan att bli nöjd...
Dock svårt att hinna när han är så klistrad på mig, brukar hinna först när sambon kommer hem.
Tack för tipset! Tyvärr tror jag inte jag kan få till det samtidigt med manuell pump. Behöver dessutom sitta lite framåtlutad när jag pumpar eftersom magen kommer ivägen annars, och brukar ha svårt att amma i så upprätt läge. Men får kanske öva när sambon kommer hemEtt litet tips angående pumpning, om du vill fortsätta testa det, är att mjölken rinner till mycket bättre om du kan amma från andra bröstet samtidigt som du pumpar. Vet inte vilken typ av pump du har, men med en elektrisk funkade det jättebra efter att ha lärt sig tricksen, förutom att en verkligen känner sig om en mjölkkossa.