Vinterföräldrar -17/18 del 3

Jätteviktig poäng som jag glömde ta upp. Det är verkligen okej! Och i mitt tycke också jätteviktigt att låta sig vara ledsen och släppa ut känslorna istället för att försöka ignorera dom. Försök sätta ord på det och prata med din man @Heulwen , så att ni kan hjälpas åt att hitta lösningar :heart

Skriver också under på bärsjalstipset, bebis har varit jättenöjd de gånger sambon burit, och sovit som en stock!

Min man är väldigt stöttande så det är skönt. :heart Nu går det ju lättare när bebis accepterar att vara med honom då hon blir matad med flaska efter jag ammat.

Låter som en bröstpump skulle kunna vara en praktisk detalj i ett sånt läge? :)
Jag börjar komma överens med min nu, i takt med att mjölken sakta ökar, och det är verkligen skönt att kunna ta tillvara mjölken som Kotte inte alltid orkar äta just då.

Jag lyckades pumpa ut 50 ml igårkväll, inte mycket men skönt att ha lite extra utöver ersättningen som min man kan mata henne med. Ska pumpa lite mer strax!

För att fortsätta på vikt temat - ni var ju några som skrev för ett tag sen hur det gick för er efter förlossningen.

Verkligen fascinerad av kroppen alltså! :love:
Jag är snart nere på min startvikt redan, när jag plussa låg jag på 64kg, men vid inskrivning på mvc 61 (spydde ju en hel del första tiden) och nu väger jag 65. När vi kom till förlossningen vägde jag 77, och imorgon är ju det 14 dagar sen! :p Har inte direkt varit aktiv så det är ju bara tack vare amningen

Jag blir lite rädd när jag ser mig i spegeln, vågar inte väga mig. Ser sjukt mager ut tycker jag, men tror jag luras av att kulan är borta. Min man tycker inte jag ser ut att tyna bort iaf. :p

Vi har upptäckt att hon sover jättebra i babyskyddet, så hon ligger där ganska ofta. Idag ska vi nog ge oss ut på första promenaden i barnvagn. Vi har sjal men får inte till knytningen. Bärsele har vi också men tror hon är för liten ännu?

Tack! :heart

Vad är det för sele? Beror helt på det om hon är för liten eller ej. :)

Måste bara visa denna bild på sötnosen när hon var mätt och glad imorse.

Bifogade filer

• feliicia.webp
    feliicia.webp
    98,5 KB · Visningar: 46
En Beco baby carrier har vi fått till låns. :)

Aha, kollade på instruktionslappen i selen och hon måste väga 3,5 kg först. Nu väger hon cirka 3,1 kg.

Ah. Jag kan inte becos selar men vet många som är extremnöjda med dom :D
Mycket hänger på om man får till c och m kurvan i dom. På Havanna använde vi tulan tidigt men hon hade då benen på insidan istället. Vilket gjorde henne nöjd :)

Hej från bilen! Här sitter jag och käkar pistagenötter:laugh: njuter av bebis som för en gångs skull fortsätter att sova i babyskydddet.

Nyss varit på bvc. 7 veckor imorgon och vägde in på 6 kg. 59 cm lång!
Hade en annan sköterska och frågade om hon hade några tips med bilåkandet. Bebis verkligen hatar det och vrålar mest hela tiden. Det enda som funkar är ett lillfinger i munnen och så kan man ju inte köra runt:banghead: napp funkar någon gång ibland... hon somnar liksom inte av sig själv och det gör hon inte i vagnen heller:down:

Ah. Jag kan inte becos selar men vet många som är extremnöjda med dom :D
Mycket hänger på om man får till c och m kurvan i dom. På Havanna använde vi tulan tidigt men hon hade då benen på insidan istället. Vilket gjorde henne nöjd :)

Oj, nu pratar du latin känns det som. :laugh: Vad är en C och M kurva? Försökte googla men hittade inte.

Nu är vi på väg hem. Fick grön stämpel i rumpan efter hälsotestet men hade gått ner lite mer än 10% så får stödmata med ersättning. Förhoppningsvis rinner mjölken till snart för han ammar jättefint men det kommer ju inte så mycket innan det runnit till :laugh: Varit så gråtig idag, när de började trycka på att de ville att jag skulle stanna en natt till så höll jag på att avlida men det gick så bra att både flaskmata och ge med kopp att vi grejar det där hemma så vi blev utsläppta :D

Så himla fina på BB med. En av sköterskorna kom smygandes med en flaska och ersättning för vi hade inget sånt hemma och hon tyckte synd om mig :o Sen kom en annan sköterska och sköt till ytterligare ersättning så nu klarar vi oss några dagar :bow: Personalen på både BB och förlossningen får verkligen alla guldstjärnor de kan få.

Vi var hos BVC idag och grodan hade gått upp 200 gram sen i torsdags. Amningen verkar funka näringsmässigt, skönt!

Ikväll har hon varit lite orolig (för att vara henne, hon är väldigt snäll av sig). Jag satte henne i selen och gick omkring och pysslade med annat. Det gillade hon skarpt! Först satt hon storögt och tittade, sen efter ett tag somnade hon. Jag är mycket nöjd med köpet.

Kotte sov 1,5 timme vid lunch så jag fick slumra ikapp :up:
I övrigt har han suttit klistrad vid bröstet, sovit 5-10 minuter nån gång och sen börjat gnälla igen. När sambon kom hem åt han 110 ml ersättning och blev nöjd igen. Så för mig känns det som att han inte får ut tillräckligt med mjölk från mig och därför aldrig blir nöjd eller trött. Har bestämt mig för att köra på till fredag, då har vi nästa vägning på BVC och kotte är en månad, sånär som på två dagar, men sen får det vara nog med stress om det inte funkar.

Kotte sov 1,5 timme vid lunch så jag fick slumra ikapp :up:
I övrigt har han suttit klistrad vid bröstet, sovit 5-10 minuter nån gång och sen börjat gnälla igen. När sambon kom hem åt han 110 ml ersättning och blev nöjd igen. Så för mig känns det som att han inte får ut tillräckligt med mjölk från mig och därför aldrig blir nöjd eller trött. Har bestämt mig för att köra på till fredag, då har vi nästa vägning på BVC och kotte är en månad, sånär som på två dagar, men sen får det vara nog med stress om det inte funkar.

Jag tycker du tänker helt rätt om att inte försöka in absurdum! Det låter jättetufft. Kommer inte ihåg men funkade pump? Jag passar på att pumpa nu när orken är bra och hon sover, för att sedan ge mjölken ur flaska när jag är trött. Däremellan får hon myssnutta, fast idag har hon inte velat göra det alls, tror hon vant sig vid att det är lätt att få i sig maten snabbt med flaska. Och så får hon ju ersättning också för det mesta.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 325
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka