Vinterföräldrar -17/18 del 3

Det var jag som frågade om häst :). Vår bebis är en långsovare (än så länge iaf) och sover i flera 2-3 h pass dagtid. Så det låter ju lovande om hon nu fortsätter så. Jag är heller inte främmande för att testa att pumpa ur och flaskmata, om det går att få till parallellt med amningen.

Låter du hästen vila från arbete nu när hon är så liten, eller har du ridhjälp?
Jag har ingen hjälp med hästen. Och jag är bara en glad fritidsryttare utan större ambitioner. För mig är det svårare att hitta en medryttare som rider på det vis jag tycker är lämpligt och som jag känner att jag kan lita på än att låta hästen gå i hagen. Ästen har dessutom roliga hagkompisar som han leker med:D

Jag har ingen hjälp med hästen. Och jag är bara en glad fritidsryttare utan större ambitioner. För mig är det svårare att hitta en medryttare som rider på det vis jag tycker är lämpligt och som jag känner att jag kan lita på än att låta hästen gå i hagen. Ästen har dessutom roliga hagkompisar som han leker med:D

Låter ungefär som mig i ambitionsnivå :) Mycket utevistelse med bra sällskap låter som ett klart trevligt liv för hästen!

Den här bebisen har så mycket vilja! Hon älskar att ligga på mage och blir vrålförbannad för att hon inte kan krypa. Började för några dagar sedan att vända sig från mage till rygg. Hon är 6 veckor gammal. Stora barnet var 6 månader när han kom på hur man gjorde. Jag har svårt att greppa att det kan vara sån skillnad:eek:

Och storebror är roligast att kolla in. Mamma och pappa är inte på långa vägar lika intressanta:D

Visst är det häftigt hur olika alla barn är. Här har vi också en donna med extremt mycket vilja. Tänkte testa babygymmet i en när sambon drar till jobbet.
Lämnade just Havanna hos farmor så jag och Lillsnoffsan är ensamma i natt, då sambon jobbar sitt första pass. Dock är han efter i natt ledig februari ut.
Men det hade något med att det blev ett mycket större inkomsttapp om han inte hopade in och jobbade dag 6. Ledig 5, jobba 1 ledig 5. Blir ändå ganska bra. På dessa 10 dagar + 2 semesterdagar har han vart hemma hela februari.
Nu kom jag lite ur spår tror jag :rofl:

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
25 - Cattaflajna, första barnet, flicka
30 - leoparden, första barnet, flicka

Februari
3 - Monifa, första barnet, pojke
10 - JeayL, första barnet, pojke
19 - pollex, tredje barnet
20 - soom, första barnet

Födda:
November

14 - Cili, första barnet. Flicka, 36,5 cm, 1071 g (BF 15/2. -3 mån korr)
27 - Evenstar, andra barnet. Flicka, 49 cm, 4240 g (BF 2/12).

December

11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g(BF 20/12)

Januari
1 - Emrox, första barnet. Flicka, 52 cm, 4150g, (BF 25/12)
3 - Positron, andra barnet. Flicka, 50 cm, 3715 g. (BF 6/1)
28 - Feathercloud, första barnet. Pojke, 51 cm, 3290 g, (Bf 18/1)

Februari
1 - Sofie_B, första barnet. Pojke, 52 cm, 4138 g.(BF 11/2)
5 - leoparden, första barnet. Flicka, 50 cm, 3600 g. (BF 30/1)
5 - astilbe, första barnet. Pojke, 54 cm, 4000 g. (BF 22/1)
6 - YaHilweh, andra barnet. Flicka (Ronja), 55cm, 4485g (BF 8/2, planerat snitt)
6 - Cattaflajna, första barnet. Flicka, 51cm, 3530 g. (BF 25/1)
16 - Heulwen, första barnet, Flicka, 50 cm, 3416 g (BF 23/2)

Håller på att fixa inför storebrors födelsedag nästa vecka - har köpt ett ikea leksakskök som jag målat och pimpat. Ska sätta dekorplast på ”bänkskivan” också. Börjat sätta ihop köket nu i eftermiddag, kommit så långt att jag inte kan göra mer innan bänkskivan är på plats. Fy vilken jäkla syssla det är att sätta ihop möbler :p Första gången jag lämnade sambon ensam med barnen i mer än typ 20 min, och vad gör jag, jo plågar mig själv... :wtf:

Här drog det igång spontant igår kväll. Vart på förlossningen sedan strax efter 00. Fick sovdos då värkarna stannade av men vid 03 kom en ny värk följt av vattenavgång och nu så är det i full gång. Öppen 1,5 cm, utplånad tapp :banana: Ska snart få hoppa in o duschen.

Det är så spännande :love:

Här drog det igång spontant igår kväll. Vart på förlossningen sedan strax efter 00. Fick sovdos då värkarna stannade av men vid 03 kom en ny värk följt av vattenavgång och nu så är det i full gång. Öppen 1,5 cm, utplånad tapp :banana: Ska snart få hoppa in o duschen.

Heja dig!!!:banana:

Vad skönt att det startade av sig självt:)

Vad skönt att det kom igång spontant att du slapp igpngsättningen. Lycka till nu :love:

Heja heja! :bump:

Woho! Lycka till :)

Härligt @Monifa ! Lycka till nu! :)

Heja! Och vad skönt att det kom igång av sig självt!

I Stockholm är det enbart Södersjukhuset som tar emot donerad bröstmjölk. (De levererar sen till samtliga neo i länet). Det gjorde att jag inte donerade, alldeles för långt och meckigt för mig att åka dit och lämna jämfört med närmsta sjukhus.

Ah! Ja, det är ju en bit för mig med, bor i Norrtälje. :crazy:

Vår dotter nedkom 01:38 den 16/2. :heart Har hela tiden sagt att hon skulle komma 1 vecka innan! 3,4 kg och cirka 50 cm lång. Amningen verkar fungera då hon suger och blir mätt men svårt att veta. Uppdaterar inlägget om vilka som fötts senare eller om någon vill göra det åt mig?

Nu ska vi snart äta frukost. Vi hamnade inte på BB Stockholm utan ute i Södertälje då det var fullbelagt på alla de närmaste 5 Bb:na.

Stort grattis! :heart

Inatt provade vi napp första gången, då lillgrodan har en tendens att ligga vaken och jollra fram till 04. Han är absolut inte missnöjd eller så, han är bara vaken. Vi ammar, byter blöja och sen vill han vara ”med”, vilket vi inte vill för vi vill ju sova. :p Så vi testade napp för att se om han skulle kunna söva sig själv eller i alla fall vara lite tystare. Han gillade verkligen nappen och somnade snällt och sov några timmar, innan det var dags för amning. MEN! När jag la honom till brösten vägrade han att ta tag? Han var jättehungrig och ville, men det var precis som att han inte fattade hur han skulle ta bröstet? Har inte varit med om det sedan han var nyfödd utan amningen för oss har ju fungerat toppenbra hela tiden (dock alltid med amningsnapp).

Nu hann han bli superledsen (alldeles för hungrig) innan jag desperat tryckte in tutten i munnen på honom och han liksom ”kom på” hur han ska amma igen. :( Efter det har det fungerat precis som vanligt från båda brösten.

Vet ju att napp kan störa amningen men om amningen är väl etablerad ”ska” det ju gå bra. För oss var det här första gången han störtgråter och det var inte alls någon rolig upplevelse!

Har ni varit med om samma? Ska man prova igen eller strunta i napp? Jag är absolut inte beredd att göra något som äventyrar amningen, och även om det var bekvämt med napp så är det inget livsavgörande. Då kan han gott ligga vaken och jollra.

Inatt provade vi napp första gången, då lillgrodan har en tendens att ligga vaken och jollra fram till 04. Han är absolut inte missnöjd eller så, han är bara vaken. Vi ammar, byter blöja och sen vill han vara ”med”, vilket vi inte vill för vi vill ju sova. :p Så vi testade napp för att se om han skulle kunna söva sig själv eller i alla fall vara lite tystare. Han gillade verkligen nappen och somnade snällt och sov några timmar, innan det var dags för amning. MEN! När jag la honom till brösten vägrade han att ta tag? Han var jättehungrig och ville, men det var precis som att han inte fattade hur han skulle ta bröstet? Har inte varit med om det sedan han var nyfödd utan amningen för oss har ju fungerat toppenbra hela tiden (dock alltid med amningsnapp).

Nu hann han bli superledsen (alldeles för hungrig) innan jag desperat tryckte in tutten i munnen på honom och han liksom ”kom på” hur han ska amma igen. :( Efter det har det fungerat precis som vanligt från båda brösten.

Vet ju att napp kan störa amningen men om amningen är väl etablerad ”ska” det ju gå bra. För oss var det här första gången han störtgråter och det var inte alls någon rolig upplevelse!

Har ni varit med om samma? Ska man prova igen eller strunta i napp? Jag är absolut inte beredd att göra något som äventyrar amningen, och även om det var bekvämt med napp så är det inget livsavgörande. Då kan han gott ligga vaken och jollra.

Jag tror nu när amningen är etablerad att det bara kommer ta någonting/några gånger att komma på skillnaden i starten. Att ni bör testa fler gånger, för det kommer släppa. :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 332
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix