Vinterföräldrar -17/18 del 3

Hjälp vad hände men min mens??

Innan graviditeten så klarade jag mig i princip med trosskydd när jag hade mens.
Nu blöder jag galet mycket. Får byta tampong varannan timme och ha bina för säkerhetsskull.

Innan graviditeten så klarade jag mig i princip med trosskydd när jag hade mens.
Nu blöder jag galet mycket. Får byta tampong varannan timme och ha bina för säkerhetsskull.

Min ändrades oxå enormt efter förra graviditeten. Likadant fixade jag inte samma preventivmedel efter graviditeten.

Vanligt att få rikligare mens efter graviditet, men det kan normalisera sig med tiden. De första två-tre menstruationerna efter graviditeten hade jag extremt riklig mens, sedan blev den mer sparsam än innan gravditeten.

Jag håller tummarna för att avslaget ska ha gett med sig nu. Jag hatar verkligen detta. Men 2 dagar och det har vart minimalt. Vet dock att det kan komma och gå, men jag hoppas.

Inatt har Havanna sovit hos farmor och jag har vart hemma själv med Ronja, medan sambon har arbetat. Det har funkat bra. Men vad jag saknar Havanna.

Jag håller tummarna för att avslaget ska ha gett med sig nu. Jag hatar verkligen detta. Men 2 dagar och det har vart minimalt. Vet dock att det kan komma och gå, men jag hoppas.
Mitt har kommit igång igen :cautious: men bara pyttelite. Å andra sidan känns det som om det då lika gärna skulle kunna hålla på att sippra i evighet...

Idag har vi tagit vår längsta barnvagnspromenad hittills! Nästan en timme, kotte somnade direkt vi började gå, vaknade efter en stund och började gny men gick att söva igen med napp. Så skönt! Börjar känna mig mycket mindre stressad över promenader nu när det känns som om han är tryggare i sin vagn :)

Vi fick sovdos men kl 02:50 fick jag en värk sedan gick vattnet. Värkarna kom igång men förloppet var långsamt och ongen trivdes inte riktigt under värkarna så efter att ha testat värkstimulerande dropp i 15 min så beslutade man sig för att snitta mig.

Jag var väldigt ledsen då och rädd. Men nu är han här med sina 54 cm och 4,7 kg och jag är ändå nöjd över förlossningen.

Amningen funkade klockrent, glad för det iallafall :)

Vi fick sovdos men kl 02:50 fick jag en värk sedan gick vattnet. Värkarna kom igång men förloppet var långsamt och ongen trivdes inte riktigt under värkarna så efter att ha testat värkstimulerande dropp i 15 min så beslutade man sig för att snitta mig.

Jag var väldigt ledsen då och rädd. Men nu är han här med sina 54 cm och 4,7 kg och jag är ändå nöjd över förlossningen.

Grattis! :)

Grattis @Monifa ! Då är han äntligen här ändå!

Grattis! :heart Skönt att det ändå känns bra med hur det blev!

@Sofie_B och @YaHilweh kan inte ni berätta lite om hur ni mådde efter snitten och hur länge ni stannade kvar på BB etc?

Jag har ju två snitt bakom mig, ett akut och ett planerat. Det har knappt gått att jämföra.

Efter akutsnittet med Havanna var jag sängliggande i nästan 2v, var kvar 4 dagar på BB och sambon fick göra allt. Jag kunde inte stå upp tillräckligt länge för att byta en blöja. Men om du har möjlighet be om värmekudde, det hjälpte mig oerhört. Men det tog nästan ett dygn innan jag kunde ta mig till toaletten själv och dag 2 orkade jag ta mig till duschen, men Peter fick hjälpa mig medan jag satt på en stol.

Denna gång var jag uppe och gick efter några timmar. Bedövningen släppte runt 15 tiden och jag var uppe på benen vid 16. De tog inte katetern fören vid 19 tiden då jag orkade ställa mig i duschen. Men jag var uppe på benen och gick ut till frukosten dagen efter. Var denna gång kvar i 2 dagar. Men var pigg och uppe och gick direkt. Här hemma har jag kunnat vara igång och ute på promenader när Ronja var 6 dagar. Idag 12 dagar sedan snitt kan jag leka med Havanna som vanligt igen. Det för fortfarande ont när jag hostar osv. Men inte outhärdligt. Åt 2st 500mg Alvedon (3 gånger/dygn) och 1 Ipren (2 gånger/dygn) första 4 dagarna hemma ungefär.

Börjar känna mig nedstämd och ledsen. Här fått väldigt lite sömn då hon bara vill vara nära och amma i timtals, annars skriker hon. Jag har sovit 8 h på 3 dygn. Napp vill hon inte ha.

Någon som har några ord som tröst eller råd? :( Imorgon ska vi på kontroll för hörsel och vikt.

Börjar känna mig nedstämd och ledsen. Här fått väldigt lite sömn då hon bara vill vara nära och amma i timtals, annars skriker hon. Jag har sovit 8 h på 3 dygn. Napp vill hon inte ha.

Någon som har några ord som tröst eller råd? :( Imorgon ska vi på kontroll för hörsel och vikt.

Har för mig att dygn 3 nånting är där hormoner och babyblues ofta är som värst. Sen är det ju oavsett inte konstigt att vara nere utan sömn! Kan du liggamma och slumra samtidigt? Vill hon amma konstant eller kan du lämna över till pappan och sova ikapp annan tid på dygnet? Så snart mjölken kommit igång lär det lugna sig med maratonamning.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 325
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka