Jag vet.
Vi får starta en utbrytartråd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet.
Vi får starta en utbrytartråd
Jag tänker tvärtom! Då borde ni ha statistiken på er sida+ @Heulwen
En titt på födda-listan indikerar ju att det är snitt, igångsättning eller över tiden som dominerar i den här tråden - bådar inte gott
Ja! Här ska ridas hårt dressyrpass på bred nordsvensk om det går över tiden. Om jag bara inte lovat min omgivning att sluta rida dvs.
Jag tänker tvärtom! Då borde ni ha statistiken på er sida
Jag har ett par i min närhet som väntar sitt första barn och snart är de 14 dagar över tiden. Alltså, jag känner mig så grymt otålig pga detta. Hur känner inte de då?!De behöver ju inte få veta
Jag väste nog ”det kommer ta till 5/3” många gånger hos BM idag, för hon avslutade med att nämna att hon skulle kunna göra en undersökning nästa gång och se om det gick att göra något för att få igång det
Jag har sett en lista med den statistiken, ska kolla om jag hittar igen!Jag undrar om de faktiska födelsedatumen är normalfördelade kring BF? Jag läste för några veckor sedan att 4% av alla barn kommer innan v 37+0 och på vår förlossningsföreläsning sa de att 4,6% kommer på BF. Men resten då?
Jag har ett par i min närhet som väntar sitt första barn och snart är de 14 dagar över tiden. Alltså, jag känner mig så grymt otålig pga detta. Hur känner inte de då?!
Jag är väldigt tacksam över att aldrig behövt passera ett bf
Skriv ut på overhead film och lägg mot magen och lys med stark ficklampaMen kolla! Jag ska skriva ut den där och sätta synligt nåhonstans - och hoppas att bebisen förstår piken!
Jag har ett par i min närhet som väntar sitt första barn och snart är de 14 dagar över tiden. Alltså, jag känner mig så grymt otålig pga detta. Hur känner inte de då?!
Jag är väldigt tacksam över att aldrig behövt passera ett bf
Jag vågar inte ens ringa dem, vet inte vad jag ska säga och jag vet med all säkerhet att de blir nerringda på annat hållOch jag kan på nåt sätt känna mig lite glad att det finns fler som får gå över länge
Sist fick jag ju gå över 16 (!!!) dagar. Kändes som år, och i förra bf-tråden kom typ alla bebisar tidigt utom min Det kändes som en liten revansch att bebis kom 5 dagar innan bf denna gång. Visserligen hade hon inget val
Äsch då! Säg till honom att världen utanför är mycket spexigare!
Kikar in från vårtråden.Jag undrar om de faktiska födelsedatumen är normalfördelade kring BF? Jag läste för några veckor sedan att 4% av alla barn kommer innan v 37+0 och på vår förlossningsföreläsning sa de att 4,6% kommer på BF. Men resten då?
Klockan 17:16 kom hon ut - våran Isabella 51cm och 3530g, större än vi trodde då vi båda var små. Men så stannade hon ju 12 dagar extra också den busen!
Intensiva dagar och en långdragen förlossning som inte riktigt kom igång först men sen så! Och den blev ändå inte dålig på nåt sätt, jag är nöjd och fantastisk personal, dem visste verkligen vad de gjorde och hur de skulle hantera mig
Håller verkligen med om detta! @Sofie_B du verkar så otroligt sympatisk. Härligt att barnen är så glada och jag förstår att de uppskattar dig och din omsorg om dem.
Vad du är fantastisk! Om mina barn någonsin skulle behöva få en bonusmamma så önskar jag att de skulle få en som du! Som får dem att känna sig inkluderade, delaktiga och viktiga!
Stor kram! Miks
Stort grattis!!!Igår kväll föddes en liten stor pojke på 54 cm och 4 kg
Klockan 17:16 kom hon ut - våran Isabella 51cm och 3530g, större än vi trodde då vi båda var små. Men så stannade hon ju 12 dagar extra också den busen!
Intensiva dagar och en långdragen förlossning som inte riktigt kom igång först men sen så! Och den blev ändå inte dålig på nåt sätt, jag är nöjd och fantastisk personal, dem visste verkligen vad de gjorde och hur de skulle hantera mig