Vinterföräldrar -17/18 del 3

Ja! Här ska ridas hårt dressyrpass på bred nordsvensk om det går över tiden. Om jag bara inte lovat min omgivning att sluta rida dvs.

De behöver ju inte få veta ;)

Jag väste nog ”det kommer ta till 5/3” många gånger hos BM idag, för hon avslutade med att nämna att hon skulle kunna göra en undersökning nästa gång och se om det gick att göra något för att få igång det :angel:

Jag tänker tvärtom! Då borde ni ha statistiken på er sida:)

Jag undrar om de faktiska födelsedatumen är normalfördelade kring BF? Jag läste för några veckor sedan att 4% av alla barn kommer innan v 37+0 och på vår förlossningsföreläsning sa de att 4,6% kommer på BF. Men resten då? :p

De behöver ju inte få veta ;)

Jag väste nog ”det kommer ta till 5/3” många gånger hos BM idag, för hon avslutade med att nämna att hon skulle kunna göra en undersökning nästa gång och se om det gick att göra något för att få igång det :angel:
Jag har ett par i min närhet som väntar sitt första barn och snart är de 14 dagar över tiden. Alltså, jag känner mig så grymt otålig pga detta. Hur känner inte de då?!:crazy:
Jag är väldigt tacksam över att aldrig behövt passera ett bf:bow:

Jag undrar om de faktiska födelsedatumen är normalfördelade kring BF? Jag läste för några veckor sedan att 4% av alla barn kommer innan v 37+0 och på vår förlossningsföreläsning sa de att 4,6% kommer på BF. Men resten då? :p
Jag har sett en lista med den statistiken, ska kolla om jag hittar igen!

Jag har ett par i min närhet som väntar sitt första barn och snart är de 14 dagar över tiden. Alltså, jag känner mig så grymt otålig pga detta. Hur känner inte de då?!:crazy:

Förra gången var jag först så glad att ungen stannat till full tid och sedan så glad att han stannade över årsskiftet att jag ändå minns de där 14 dagarna som okej. Den här gången är jag också väldigt tacksam för full tid men har inget motiverande årsskifte och uppenbarligen sämre tålamod :meh: (måste bero på att jag har två barn som nöter på det istället för bara ett ;))

Hepp, nu har jag bidragit med mitt
Men kolla! :up: Jag ska skriva ut den där och sätta synligt nåhonstans - och hoppas att bebisen förstår piken! :D
Skriv ut på overhead film och lägg mot magen och lys med stark ficklampa:D

Hepp, nu har jag bidragit nog för idag i denna tråden så jag packar ihop mig i sängen. Lillasyster har ärvt brorsans tidiga morgnar:meh:

Och jag kan på nåt sätt känna mig lite glad att det finns fler som får gå över länge :o:D
Sist fick jag ju gå över 16 (!!!) dagar. Kändes som år, och i förra bf-tråden kom typ alla bebisar tidigt utom min :cautious: Det kändes som en liten revansch att bebis kom 5 dagar innan bf denna gång. Visserligen hade hon inget val :D

Och jag kan på nåt sätt känna mig lite glad att det finns fler som får gå över länge :o:D
Sist fick jag ju gå över 16 (!!!) dagar. Kändes som år, och i förra bf-tråden kom typ alla bebisar tidigt utom min :cautious: Det kändes som en liten revansch att bebis kom 5 dagar innan bf denna gång. Visserligen hade hon inget val :D
Jag vågar inte ens ringa dem, vet inte vad jag ska säga och jag vet med all säkerhet att de blir nerringda på annat håll:mad:
De har tid för igångsättning på bf+15.

Kikar in från vårtråden.
Resten kommer lite när de själva behagar ;) Tycker dock att de där 4,6% som kommer på bf låter väldigt lite.. Två av mina fyra har kommit på bf, och det borde ju vara näst intill omöjligt om man ska gå efter den där statistiken :S

Klockan 17:16 kom hon ut - våran Isabella :love: 51cm och 3530g, större än vi trodde då vi båda var små. Men så stannade hon ju 12 dagar extra också den busen!

Intensiva dagar och en långdragen förlossning som inte riktigt kom igång först men sen så! Och den blev ändå inte dålig på nåt sätt, jag är nöjd :D och fantastisk personal, dem visste verkligen vad de gjorde och hur de skulle hantera mig

Klockan 17:16 kom hon ut - våran Isabella :love: 51cm och 3530g, större än vi trodde då vi båda var små. Men så stannade hon ju 12 dagar extra också den busen!

Intensiva dagar och en långdragen förlossning som inte riktigt kom igång först men sen så! Och den blev ändå inte dålig på nåt sätt, jag är nöjd :D och fantastisk personal, dem visste verkligen vad de gjorde och hur de skulle hantera mig

Grattis! :)

Håller verkligen med om detta! @Sofie_B du verkar så otroligt sympatisk. Härligt att barnen är så glada och jag förstår att de uppskattar dig och din omsorg om dem.
Vad du är fantastisk! Om mina barn någonsin skulle behöva få en bonusmamma så önskar jag att de skulle få en som du! Som får dem att känna sig inkluderade, delaktiga och viktiga! :love:

Stor kram! Miks

Men åååh, hur gulliga är inte ni?! :love: Blir alldeles rörd här! :heart:heart:heart Tack! Som skilsmässobarn själv fick jag en tydlig bild av hur det inte bör vara och vill göra vad jag kan för att ge dom här killarna en annan upplevelse.

Stort grattis! :love::heart

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 360
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025