Vinterföräldrar -17/18 del 3

Klockan 17:16 kom hon ut - våran Isabella :love: 51cm och 3530g, större än vi trodde då vi båda var små. Men så stannade hon ju 12 dagar extra också den busen!

Intensiva dagar och en långdragen förlossning som inte riktigt kom igång först men sen så! Och den blev ändå inte dålig på nåt sätt, jag är nöjd :D och fantastisk personal, dem visste verkligen vad de gjorde och hur de skulle hantera mig
Stort grattis!!!! :heart

Klockan 17:16 kom hon ut - våran Isabella :love: 51cm och 3530g, större än vi trodde då vi båda var små. Men så stannade hon ju 12 dagar extra också den busen!

Intensiva dagar och en långdragen förlossning som inte riktigt kom igång först men sen så! Och den blev ändå inte dålig på nåt sätt, jag är nöjd :D och fantastisk personal, dem visste verkligen vad de gjorde och hur de skulle hantera mig

Grattis!! :banana:

Grattis!! :heart

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
25 - Cattaflajna, första barnet, flicka
30 - leoparden, första barnet, flicka

Februari
3 - Monifa, första barnet, pojke
8 - YaHilweh, andra barnet, flicka
10 - JeayL, första barnet, pojke
19 - pollex, tredje barnet
20 - soom, första barnet
23 - Heulwen, första barnet, flicka

Födda:
November

14 - Cili, första barnet. Flicka, 36,5 cm, 1071 g (BF 15/2. -3 mån korr)
27 - Evenstar, andra barnet. Flicka, 49 cm, 4240 g (BF 2/12).

December

11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g (BF 20/12)

Januari
1 - Emrox, första barnet. Flicka, 52 cm, 4150g, (BF 25/12)
3 - Positron, andra barnet. Flicka, 50 cm, 3715 g. (BF 6/1)
28 - Feathercloud, första barnet. Pojke, 51 cm, 3290 g, (Bf 18/1)

Februari
1 - Sofie_B, första barnet. Pojke, 52 cm, 4138 g. (BF 11/2)
5 - leoparden, första barnet. Flicka, 50 cm, 3600 g. (BF 30/1)
5 - astilbe, första barnet. Pojke, 54 cm, 4000 g. (BF 22/1)

Januari

Februari
8 - YaHilweh, andra barnet, flicka
20 - soom, första barnet

Födda:
November

December

11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g(BF 20/12)

Januari

Februari
1 - Sofie_B, första barnet. Pojke, 52 cm, 4138 g.(BF 11/2)
6 - Cattaflajna, första barnet. Flicka, 51cm, 3530 g. (BF 25/1)

Januari

Februari
20 - soom, första barnet

Födda:
November

December

11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g(BF 20/12)

Januari

Februari
1 - Sofie_B, första barnet. Pojke, 52 cm, 4138 g.(BF 11/2)
6 - YaHilweh, andra barnet. Flicka (Ronja), 55cm, 4485g (BF 8/2, planerat snitt)
6 - Cattaflajna, första barnet. Flicka, 51cm, 3530 g. (BF 25/1)

@Cattaflajna grattis till er dotter! :heart

Jag tog mig till övervåningen och ligger nu i sängen med lilla N på bröstet. Hon ammar och sen somnar hon om. Vi testade att ha henne i babynest mellan oss i sängen men jag känner mig liksom tryggare med henne på mig, och hon verkar också nöjd med att ligga på sidan lutad emot bröstet. Det kanske kommer gå att flytta henne mellan amningarna när jag blivit starkare men just nu får det bli det som känns bäst i magen, och inte det som står rekommenderat på pappret från förlossningen (att bebis ska sova i egen säng, och på rygg). Hur sover era bebisar, ni som haft dem lite längre?

Tack för alla gratulationer hörni!! :heart:heart

Hur kär kan man vara i sitt barn :love: kan inte sluta titta på henne och tycka hon är helt perfekt!

För övrigt mår jag för bra tycker jag, men det lär jag väl få äta upp nu när jag skrivit det :rofl: Impad av mig själv som redan gjort alla behov på toa, utan smärtstillande eller annat som jag hade förberett med i värsta fall liksom. Och sjukt impad att jag klarat en förlossning - har hela livet känts som en omöjlighet men det gick ju fint! :D

Vi blir ju kvar minst 48h på BB, (pga tidig/lång vattenavgång) och är redan less efter en natt. Besviken på personalen och hur det funkar här tyvärr... tråkigt när man fick så fin bild av förlossnings avdelningen med.

Tack för alla gratulationer hörni!! :heart:heart

Hur kär kan man vara i sitt barn :love: kan inte sluta titta på henne och tycka hon är helt perfekt!

För övrigt mår jag för bra tycker jag, men det lär jag väl få äta upp nu när jag skrivit det :rofl: Impad av mig själv som redan gjort alla behov på toa, utan smärtstillande eller annat som jag hade förberett med i värsta fall liksom. Och sjukt impad att jag klarat en förlossning - har hela livet känts som en omöjlighet men det gick ju fint! :D

Vi blir ju kvar minst 48h på BB, (pga tidig/lång vattenavgång) och är redan less efter en natt. Besviken på personalen och hur det funkar här tyvärr... tråkigt när man fick så fin bild av förlossnings avdelningen med.
Grattis till er dotter!:heart

Intressant att höra vad du tycker eftersom vi väl fött på samma ställe, jag har nämligen tänkt lite lika i efterhand. Förlossningspersonalen var fantastisk, men BB känns mest stressat och lite oengagerat. Träffade dock två barnmorskor som var riktigt bra under våra fyra dagar där, alltid något :)

Jag tog mig till övervåningen och ligger nu i sängen med lilla N på bröstet. Hon ammar och sen somnar hon om. Vi testade att ha henne i babynest mellan oss i sängen men jag känner mig liksom tryggare med henne på mig, och hon verkar också nöjd med att ligga på sidan lutad emot bröstet. Det kanske kommer gå att flytta henne mellan amningarna när jag blivit starkare men just nu får det bli det som känns bäst i magen, och inte det som står rekommenderat på pappret från förlossningen (att bebis ska sova i egen säng, och på rygg). Hur sover era bebisar, ni som haft dem lite längre?

Min sover tätt intill mig på nätterna fortfarande. Vi liggammar på natten, så hon får bröstet och vi somnar om båda två :p Sen ligger hon där och sover med huvudet i min armhåla typ. Hon vill INTE ligga själv, så alla får mest sömn såhär.

Så häftigt det är med barn egentligen :love:

Vi har väl fortfarande inte sovit så mycket, då någon vart lite missnöjd under natten. Massa blodsocker prover på henne igår kväll, då hon låg på gränsen till lågt. Men hade egentligen inga symptom på lågt socker. Så då bytte vi maskin och den andra rengjorses och plötsligt låg hennes värden så mycket bättre igen.

Att vara vaken under snittet var riktigt häftigt. Inte alls som jag tänkte det från början. Jag fick lite småpanik när spinal skulle sättas, men det berodde troligtvis på stress, ingen mat osv. För det gick ändå väldigt bra, snabbt och smidigt.
Dom hade lite problem att ta sig in i magen pga ganska mycket ärrvävnad från föregående snitt. Men annars gick allt väldigt bra. Vid 8.29 var hon ute :love: vid 14 tiden var jag så pass pigg att jag ville upp och gå och fick tvätta av mig, så skönt!
Var även uppe och duschade vid 19 tiden.

Hade en del illamående och skakningar av morfin/spinal annars har det vart toppen.

Nu har vi en liten tjej som vart missnöjd ett tag, men visade sig att hon behövde bajsa ordentligt. Så hennes fantastiska pappa höll henne över handfatet (vi har som plan att köra ec/rutinpottning) så fort det var klart, tarmen tömd och mer mat påfyllt somnade hon gott igen.

Jag är så mycket rörligare efter snittet denna gång, mot var jag var sist. Då jag hoppas det fortsätter så. Beroende på hur jag mår, så åker vi hem idag eller i morgon.
Men hör på BB är personalen helt fantastisk. Alla vi mött har vart otroligt hjälpsamma och tillmötesgående. Inga som helst gnäll över att jag inte ska amma, utan de kommer in med flaska när tiden är lagom.

Hur sover era bebisar, ni som haft dem lite längre?
10 dagar är ju inte jättelänge, men hittills sover kotten i sitt babynest i sängen bredvid mig. Han somnar ofta första gången för natten i någons famn efter flaska kl 20, och läggs i nestet när han sover. På natten får han amma och flaska och somnar ofta om i nestet med en hand på bröstet.
Funkar över förväntan, inatt var han vaken en halvtimme utan att vilja somna om, runt 05, sen kom jag på att kolla blöjan :o:cool: Somnade om direkt med ny blöja, och sover fortfarande.

Enda nackdelen är att vi har ett ganska rejält nest så bara en av oss får plats bredvid i sängen. Får se om vi får skaffa bedside crib istället.
(Jag var fö ganska osugen överlag på närhet från sambon under graviditeten, nu längtar jag ihjäl mig efter att få sova bredvid!)

Dagtid sover kotte mest på oss, inte alls lika intressant med nestet då :p

Min sover tätt intill mig på nätterna fortfarande. Vi liggammar på natten, så hon får bröstet och vi somnar om båda två :p Sen ligger hon där och sover med huvudet i min armhåla typ. Hon vill INTE ligga själv, så alla får mest sömn såhär.
+ 1 på den! Numera vill dessutom fröken helst ha tuttkontakt mot kinden när hon sover :p
@leoparden googla på säker samsovning så kan du läsa lite om vad man bör tänka på:)

Grattis till er dotter!:heart

Intressant att höra vad du tycker eftersom vi väl fött på samma ställe, jag har nämligen tänkt lite lika i efterhand. Förlossningspersonalen var fantastisk, men BB känns mest stressat och lite oengagerat. Träffade dock två barnmorskor som var riktigt bra under våra fyra dagar där, alltid något :)

Är så jag upplevt det också än så länge. Men de som jobbat hittills har alla känts märkliga, säger knappt något till oss och natt personalen som tagit lite prover - hon har bara gått utan att säga nåt när hon är klar O_o vi blir lika förvirrade varje gång och undrar om hon är klar liksom... Annars tycker jag det är rätt skönt att vi får vara för oss själva så pass mycket som vi ändå är, men ja nån typ av engagemang hade man velat se

Min har varit ute ganska mycket längre ;) De två första veckorna sov han på bröstet på mest mig, medan jag halvsatt. Sedan ett tag i nestet mellan oss och sedan ville han ha kroppskontakt så har sovit nära bredvid . Och gör fortfarande nu när han snart är ett år.

Jag sov inte så mycket i början.

Är så jag upplevt det också än så länge. Men de som jobbat hittills har alla känts märkliga, säger knappt något till oss och natt personalen som tagit lite prover - hon har bara gått utan att säga nåt när hon är klar O_o vi blir lika förvirrade varje gång och undrar om hon är klar liksom... Annars tycker jag det är rätt skönt att vi får vara för oss själva så pass mycket som vi ändå är, men ja nån typ av engagemang hade man velat se
Vår första natt blev vi i princip bara visade rummet, fick en kudde filt och fåtölj till sambon, sen lämnade, om jag minns rätt. Ingen pratade med oss före skiftbytet, utan vi fick läsa på alla lappar om hur det kunde tänkas fungera med allt från blöjor till mat till mig. Tror dom räknar med att man ska ringa på knappen mycket mer än jag gjorde iaf.

Sen kontrasten mot förlossningsavdelningen där iaf vi kände oss som om vi var de enda som var där, både pga personalens lyhördhet, men också att det var helt ljudisolerat, mot BB där varenda barnskrik eller samtal hördes blev också lite märklig.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 357
Senast: sardellen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Födda-24