Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äsch, jag drar ju ner snittiden för nedkomst rejält, så det är klart att ni andra måste kompensera+ @Heulwen
En titt på födda-listan indikerar ju att det är snitt, igångsättning eller över tiden som dominerar i den här tråden - bådar inte gott
@YaHilweh låter som en väldigt positiv upplevelse Och så härligt att eran tjeja äntligen är här (men jag skulle ju ha innan dig, så lite sur är jag )
Kl
Sambons son aka storebror pratar mycket om bebis ankomst nu och det är så underhållande Imorse vid frukosten "Tänk om han kommer nu *plopp*"
Har förklarat många gånger hur lillebror kommer ut och att det ofta tar ganska lång tid och att det absolut inte är med ett plopp Men men Det är nog ganska abstrakt att förstå antar jag, han har ju ingen direkt koll på kvinnans hålanatomi heller så (vilket han, 6 år gammal inte behöver ha ) Men han längtar mycket nu, tror det blev lite mer realistiskt när lillebror fick ett rum och spjälsängen kom på plats.
Men vi fick nog förklarat varför vattnet inte gått, läkaren trodde ju oxå att det skulle gå mycket tidigare då jag vart öppen så pass i någon vecka.
Lill tjejen låg i kronbjudning, så det kan ha spelat in. (Tydligen, enligt läkaren)
Möjligt. Det var läkaren som sa att det kan ha vart anledningen till att det aldrig kom igång ordentligt. Då jag hade känningar så länge.Ah, det gjorde John med! Kanske därför det aldrig tog fart fullt ut för mig heller?
Stämmer bra! Intressant att se om din kompis upplevde samma sak!@Cattaflajna och @FeatherCloud , visst var det i Linköping ni födde? Min kompis fick sitt barn där i fredags och åkte hem igår, ska fråga om hon upplevde samma sak som ni. Jag födde i Linköping 2009 och var nöjd men mkt kan ha hänt på 9 år
Men vi fick nog förklarat varför vattnet inte gått, läkaren trodde ju oxå att det skulle gå mycket tidigare då jag vart öppen så pass i någon vecka.
Lill tjejen låg i kronbjudning, så det kan ha spelat in. (Tydligen, enligt läkaren)
Ah, det gjorde John med! Kanske därför det aldrig tog fart fullt ut för mig heller?
Det finns två former av kronbjudning. Framstupa kronbjudning som är den vanligaste bjudningen samt vidöppen kronbjudning som är mer ovanligt och inte lika optimalt. Det sistnämnda kan ge längre förlossningar.
Bara ett förtydligande så ingen drar slutsatsen att framstupa kronbjudning ger långdragen förlossning.
Appropå föda med ett plopp, ibland önskar man att man vore en panda@YaHilweh låter som en väldigt positiv upplevelse Och så härligt att eran tjeja äntligen är här (men jag skulle ju ha innan dig, så lite sur är jag )
Kl
Sambons son aka storebror pratar mycket om bebis ankomst nu och det är så underhållande Imorse vid frukosten "Tänk om han kommer nu *plopp*"
Har förklarat många gånger hur lillebror kommer ut och att det ofta tar ganska lång tid och att det absolut inte är med ett plopp Men men Det är nog ganska abstrakt att förstå antar jag, han har ju ingen direkt koll på kvinnans hålanatomi heller så (vilket han, 6 år gammal inte behöver ha ) Men han längtar mycket nu, tror det blev lite mer realistiskt när lillebror fick ett rum och spjälsängen kom på plats.
Skriv ut på overhead film och lägg mot magen och lys med stark ficklampa
Pappan har försökt locka med att han har energidryck, troligast mest för jag varit stressad för att han druckit upp de som ska ner i BB-väskan
Kikar in från vårtråden.
Resten kommer lite när de själva behagar Tycker dock att de där 4,6% som kommer på bf låter väldigt lite.. Två av mina fyra har kommit på bf, och det borde ju vara näst intill omöjligt om man ska gå efter den där statistiken :S
Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
Februari
3 - Monifa, första barnet, pojke
10 - JeayL, första barnet, pojke
19 - pollex, tredje barnet
20 - soom, första barnet
23 - Heulwen, första barnet, flicka
Födda:
November
14 - Cili, första barnet. Flicka, 36,5 cm, 1071 g (BF 15/2. -3 mån korr)
27 - Evenstar, andra barnet. Flicka, 49 cm, 4240 g (BF 2/12).
December
11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g(BF 20/12)
Januari
1 - Emrox, första barnet. Flicka, 52 cm, 4150g, (BF 25/12)
3 - Positron, andra barnet. Flicka, 50 cm, 3715 g. (BF 6/1)
28 - Feathercloud, första barnet. Pojke, 51 cm, 3290 g, (Bf 18/1)
Februari
1 - Sofie_B, första barnet. Pojke, 52 cm, 4138 g.(BF 11/2)
5 - leoparden, första barnet. Flicka, 50 cm, 3600 g. (BF 30/1)
5 - astilbe, första barnet. Pojke, 54 cm, 4000 g. (BF 22/1)
6 - YaHilweh, andra barnet. Flicka (Ronja), 55cm, 4485g (BF 8/2, planerat snitt)
6 - Cattaflajna, första barnet. Flicka, 51cm, 3530 g. (BF 25/1)
Äsch, jag drar ju ner snittiden för nedkomst rejält, så det är klart att ni andra måste kompensera
Grattis till er som fått träffa era småttingar de senaste dagarna!
Minns inte riktigt vem jag sa grattis till sist så jag vågar inte chansa på att tagga och riskera att missa någon