Vinterföräldrar -17/18 del 2

Gör du rätt i. Fasiken vad kul det är :love:
Är säker på att agility är rätt för vårt vilddjur. Men tror även att sökdelen kan vara något. Fått tips om rallymix, men det kan jag absolut noll om och vet knappt vad det är.

Men jag tror att mycket av att vara hemma själv problemen släpper med mer hjörnaktivering. Även om jag just nu knappt orkar gå ett varv på Ica..

Men någon månad till eller två. Sedan så!

Jag saknar att sova från det att jag släcker lampan till alarmet ringer.
Jag saknar att kunna gräva och bära tungt och ta i, plus att gå promenader i normal hastighet.
Jag saknar stallet och att rida.
Och såklart all mat jag inte kan äta, typ kallrökt lax och ädelost...

Mycket av det där kan jag också skriva under på...

Är säker på att agility är rätt för vårt vilddjur. Men tror även att sökdelen kan vara något. Fått tips om rallymix, men det kan jag absolut noll om och vet knappt vad det är.

Men jag tror att mycket av att vara hemma själv problemen släpper med mer hjörnaktivering. Även om jag just nu knappt orkar gå ett varv på Ica..

Men någon månad till eller två. Sedan så!

Rallymix är väldigt likt rallylydnaden men innehåller fler moment. Inte heller godkänd gren. Jag rekommenderar rallyn som komplement till agilityn :D Lättare att hitta tränare.

Ja understimulerad hund är sällan en fördel när det kommer till att vara hemma själv. Min har skött sig så bra hela jul/nyår och verkligen varit lugn. Märkte igår att hon var rastlös, vart själv under dagen och laddat. Tycker så synd om henne :arghh:

Rallymix är väldigt likt rallylydnaden men innehåller fler moment. Inte heller godkänd gren. Jag rekommenderar rallyn som komplement till agilityn :D Lättare att hitta tränare.

Ja understimulerad hund är sällan en fördel när det kommer till att vara hemma själv. Min har skött sig så bra hela jul/nyår och verkligen varit lugn. Märkte igår att hon var rastlös, vart själv under dagen och laddat. Tycker så synd om henne :arghh:

Blä. Överaktiv Hund och höggravid/småbarn är ingen lätt kombo. Sambon går gärna ut och kastar boll med henne, men boll/pinne stressar henne mer istället då hon blir manisk.

Men vi har kommit överens om att i vår /sommar ska hon verkligen få chansen att utvecklas. Då vi vill ha henne kvar, Havanna älskar henne och dom har otroligt roligt tillsammans dom två.

En fråga angående kläder att åka hem i från bb till ongen. Jag ska sy dessa själv men funderar på vad som är smidigast. Bralla + body eller baggydress? Skulle kunna göra om mönstret på bodyn så den har knäppning framtill (men inte till omlott). Jag gillar baggydressen men har å andra sidan noll erfarenhet av såna där små pluttar. Vad tror ni?

D6fqD3j.jpg

(ignorera shortsen och tightsen)

22bJMW9.jpg

Supersöta kläder! Ser att ni hunnit diskutera en massa redan, men jag tycker det är smidigt med helplagg när de är pyttisar - minimalt som sitter åt!

Har ni något ni verkligen saknar nu under graviditeten?

Jag kom nyss fram till att något av det jag saknar absolut mest, det är att hela kroppen ska få plats under duschen! Nu blir man ju så jäkla kall om låren, eller så blir det inget vatten på magen, får magen vatten då är rumpan så stor så den är utanför...

Typ allt?

- kunna borsta tänderna utan att hosta/harkla/kräkas slem
- rörelse! Kunna ta i, trycka ifrån, leka med barnen, lyfta barnen.
- energi att initiera något med barnen
- kunna passera folk i trånga utrymmen
- kunna ha barnen i knät ordentligt
- kunna sitta bekvämt
- ligga på mage
- sova (fast det underlättas ju inte nödvändigtvis av att bebisen kommer ut :p)
- osv osv...

Typ allt?

- kunna borsta tänderna utan att hosta/harkla/kräkas slem
- rörelse! Kunna ta i, trycka ifrån, leka med barnen, lyfta barnen.
- energi att initiera något med barnen
- kunna passera folk i trånga utrymmen
- kunna ha barnen i knät ordentligt
- kunna sitta bekvämt
- ligga på mage
- sova (fast det underlättas ju inte nödvändigtvis av att bebisen kommer ut :p)
- osv osv...
Sova på mage! :love: Det saknar jag också!

På samma tema, fast tvärtom vad jag längtar efter, så längtar jag efter att bara vara en person i min kropp igen :p
Jag trivs jättebra med att vara gravid, men som gravid går jag ju hela tiden och letar efter tecken från Kotten i magen. Skulle jag plötsligt känna mig "ensam" innebär det omedelbar noja. Jag längtar efter att kunna släppa iallafall den nojan och få njuta av att magen är stilla, istället för tvärtom...

(Inser dock att det sannolikt kommer ersättas av andra orosmoln, men det hör inte hit :angel:)

På samma tema, fast tvärtom vad jag längtar efter, så längtar jag efter att bara vara en person i min kropp igen :p
Jag trivs jättebra med att vara gravid, men som gravid går jag ju hela tiden och letar efter tecken från Kotten i magen. Skulle jag plötsligt känna mig "ensam" innebär det omedelbar noja. Jag längtar efter att kunna släppa iallafall den nojan och få njuta av att magen är stilla, istället för tvärtom...

(Inser dock att det sannolikt kommer ersättas av andra orosmoln, men det hör inte hit :angel:)

Åh, det längtar jag också efter! Min nojenivå är superhög... visst kommer det nya saker att oroa sig för med en bebis på utsidan, men dem har jag åtminstone hittills alltid varit mycket coolare med (givet en fullgången bebis).

Åh, det längtar jag också efter! Min nojenivå är superhög... visst kommer det nya saker att oroa sig för med en bebis på utsidan, men dem har jag åtminstone hittills alltid varit mycket coolare med (givet en fullgången bebis).
Jag tänker/hoppas att då en bebis på utsidan blir mer konkret kan man tex resonera med sin partner. Nu känner jag bara ansvaret att jag måste reagera om något skulle vara galet mellan bm-besöken, vilket är ganska jobbigt...

Jag tänker/hoppas att då en bebis på utsidan blir mer konkret kan man tex resonera med sin partner. Nu känner jag bara ansvaret att jag måste reagera om något skulle vara galet mellan bm-besöken, vilket är ganska jobbigt...

Jamen precis - man kan se på bebisen, ta/känna på bebisen, och andra kan göra det också.

Snacka om produktiv morgon. Hunnit med massor jag skulle gjort tidigare, sedan att resultaten inte riktigt blivit som jag hoppats. Men än då.

* Fick tag i tanten som är ansvarig för fsk kön, för dottern. Men fick mest svar "ansvarig för fsk ni sökt är på utbildning till onsdag, men vi hoppas på svar i veckan". Vi har sökt med inskolning i slutet på februari och måste säga upp dagmamma typ helst igår.
* Gnällt på Banhof (fiber) helt i onödan då det visade sig att felet var vår router.
* Pratat med kursansvarig för kursen jag tänkt läsa i vår (Konfliktkunskap och dialog, förhandling och medling). Så nu ska jag bredvid mammaledigheten klämma in 30HP heltidsstudier oxå. Jag behöver poängen för en utbildning jag vill gå genom jobbet i höst.
* Fått Legimus att funka, ibland är det okej att nyttja sin diabetes i "jag kan inte" tänket. Så nu får jag böckerna inlästa/e-böcker och jag kan då lyssna på studielitteratur på promenader osv.
* Fått bekräftelse på att jag är nominerad till förbundsstyrelsen (diabetes)
* Fått samtal av grannen som skadat sig och hjälpt honom in i bilen.
* Bakat chokladbollar med dottern
* Fixat pajskal för pajer som ska in i frysen för att plockas fram efter FL.
* Nu ska jag ut i bilen och montera isofixbasen (mest för att lära mig hur man gör).

Behöver jag säga att jag har en kroppsligt bra dag idag. Men lär få äta upp det ikväll..

Senast ändrad:
Det här med namn.
Hur gör ni?

Vi har ett gäng namn som vi gillar och sedan får vi se vad vi tror lillasyster kan passa i. Men den här listan ändras hela tiden och består av ganska många namn.
Alltså, namn är hur svårt som helst!

Snacka om produktiv morgon. Hunnit med massor jag skulle gjort tidigare, sedan att resultaten inte riktigt blivit som jag hoppats. Men än då.

* Fick tag i tanten som är ansvarig för fsk kön, för dottern. Men fick mest svar "ansvarig för fsk ni sökt är på utbildning till onsdag, men vi hoppas på svar i veckan". Vi har sökt med inskolning i slutet på februari och måste säga upp dagmamma typ helst igår.
* Gnällt på Banhof (fiber) helt i onödan då det visade sig att felet var vår router.
* Pratat med kursansvarig för kursen jag tänkt läsa i vår (Konfliktkunskap och dialog, förhandling och medling). Så nu ska jag bredvid mammaledigheten klämma in 30HP heltidsstudier oxå. Jag behöver poängen för en utbildning jag vill gå genom jobbet i höst.
* Fått Legimus att funka, ibland är det okej att nyttja sin diabetes i "jag kan inte" tänket. Så nu får jag böckerna inlästa/e-böcker och jag kan då lyssna på studielitteratur på promenader osv.
* Fått bekräftelse på att jag är nominerad till förbundsstyrelsen (diabetes)
* Fått samtal av grannen som skadat sig och hjälpt honom in i bilen.
* Bakat chokladbollar med dottern
* Fixat pajskal för pajer som ska in i frysen för att plockas fram efter FL.
* Nu ska jag ut i bilen och montera isofixbasen (mest för att lära mig hur man gör).

Behöver jag säga att jag har en kroppsligt bra dag idag. Men lär få äta upp det ikväll..

Jösses! Jag bugar mig djupt! :bow:

Jag har en himla massa saker jag borde göra en det går väl sådär... Halvligger i soffan och sliter mitt hår över en administrativ grej jag måste göra för ett ideellt engagemang. Hade tänkt komma långt på det idag men status får nog mer beskrivas som "påbörjad", och snart måste jag bege mig iväg och fixa ett par ärenden innan barnen ska hämtas. Förhoppningsvis har VC drop-in på influensavaccin, bl a.

Det här med namn.
Hur gör ni?

Vi har ett gäng namn som vi gillar och sedan får vi se vad vi tror lillasyster kan passa i. Men den här listan ändras hela tiden och består av ganska många namn.
Alltså, namn är hur svårt som helst!

Jupp, det är helt hopplöst! Vi har en lista, rätt lång, och som vi inte är helt överens om :p. Hoppet står till att bebisen ska berätta vad den vill heta när den kommit ut ;)

Jösses! Jag bugar mig djupt! :bow:

Jag har en himla massa saker jag borde göra en det går väl sådär... Halvligger i soffan och sliter mitt hår över en administrativ grej jag måste göra för ett ideellt engagemang. Hade tänkt komma långt på det idag men status får nog mer beskrivas som "påbörjad", och snart måste jag bege mig iväg och fixa ett par ärenden innan barnen ska hämtas. Förhoppningsvis har VC drop-in på influensavaccin, bl a.

Jag tackar min sambo för det då han har gått upp när dottern vaknade i natt, även var den som klev upp när hon tyckte att 06.00 var en lagom tid att vakna. Så vid 9 kunde jag börja mina samtal :p

Men kollade nys spå klockan och insåg att den är inte så mycket.. Vad sk ajag nu göra resten av dagen :eek:
Jag tror även att den där antibiotikakuren jag fick har gjort nytta. För sammandragningarna har minskat och mitt humör har ökat (eller så är det solen), jag känner mig mer till freds. Eller så är det för att jag insåg att om 26 dagar har vi bebis i famnen. Då slipper jag vara riktigt lika tjock och kan börja ta tag i kost på ett annat sätt :D

Jupp, det är helt hopplöst! Vi har en lista, rätt lång, och som vi inte är helt överens om :p. Hoppet står till att bebisen ska berätta vad den vill heta när den kommit ut ;)

Vi hade en lista på ca 5 namn när dottern kom. Nu är vi uppe i 10-11 namn och uppdaterar/tar bort nästan dagligen. Dock är min sambo seg och funderar inte över namn fören jag frågar om specifika namn :p

Jag har fått vika mig från Edith, Ruth och Esther.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 624
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 486
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar