Vinterföräldrar -17/18 del 2

En fråga angående kläder att åka hem i från bb till ongen. Jag ska sy dessa själv men funderar på vad som är smidigast. Bralla + body eller baggydress? Skulle kunna göra om mönstret på bodyn så den har knäppning framtill (men inte till omlott). Jag gillar baggydressen men har å andra sidan noll erfarenhet av såna där små pluttar. Vad tror ni?

D6fqD3j.jpg

(ignorera shortsen och tightsen)

22bJMW9.jpg

En fråga angående kläder att åka hem i från bb till ongen. Jag ska sy dessa själv men funderar på vad som är smidigast. Bralla + body eller baggydress? Skulle kunna göra om mönstret på bodyn så den har knäppning framtill (men inte till omlott). Jag gillar baggydressen men har å andra sidan noll erfarenhet av såna där små pluttar. Vad tror ni?

D6fqD3j.jpg

22bJMW9.jpg
Supersöta kläder! Jag har tyckt att den är enklare med tajta kläder. De är hala som små ålar och där är det enklare tycker jag att slippa halka runt mellan bebis och kläder.

Mvh Miks

Det är inkomsten jag hade innan studierna som min SGI ska grundas på. Hade jag inte tagit ut 100% CSN hade mitt SGI beräknats på den inkomst jag har haft under 2017.

Arbetsgivare fyller jag i när moderskapsintyget kommit in till fk eller?

Så har jag för mig att jag gjorde i vart fall. Det var 2015 jag grejade med det där om SGI, efter det har jag bara uppdaterat den :p

D6fqD3j.jpg

22bJMW9.jpg

Du är grymt duktig!
Något sambon och jag kom fram till ganska fort med dottern, när hon var liten. Det var att det vördelösaste som fanns, det var knappar, speciellt på pyjamasar. För att fiffla med dom mitt i natten, det var ingen höjdare. Samt en dragkedja som går att dra åt båda hållen.

Vi kommer troligtvis åka hem i långärmad body, byxor och sedan endast babywrap i babyskyddet. Ja mössa då såklart.
Dottern använde dock stan aldrig mössa, hon hade så mycket hår.

Supersöta kläder! Jag har tyckt att den är enklare med tajta kläder. De är hala som små ålar och där är det enklare tycker jag att slippa halka runt mellan bebis och kläder.

Mvh Miks

Vet inte hur tajt något avdera sitter :D På bilder som andra tagit varierar bägge kombinationer mycket från att sitta löst till att sitta tajt beroende på barnets kroppsform. Men då borde det egentligen inte spela så stor roll mer än att jag inte ska bredda mönstret helt enkelt :D

Du är grymt duktig!
Något sambon och jag kom fram till ganska fort med dottern, när hon var liten. Det var att det vördelösaste som fanns, det var knappar, speciellt på pyjamasar. För att fiffla med dom mitt i natten, det var ingen höjdare. Samt en dragkedja som går att dra åt båda hållen.

Vi kommer troligtvis åka hem i långärmad body, byxor och sedan endast babywrap i babyskyddet. Ja mössa då såklart.
Dottern använde dock stan aldrig mössa, hon hade så mycket hår.

Detta är bara till hemåkandet :D Hemma finns sen mängder av kläder men vill gärna ha nått personligt när vi åker hem :angel:

Men har ni använt t-shirt och byxor då eller för att slippa knappar? För det är det ju på bodysarna också både i gren och många gånger på framsidan (omlott).

Detta är bara till hemåkandet :D Hemma finns sen mängder av kläder men vill gärna ha nått personligt när vi åker hem :angel:

Men har ni använt t-shirt och byxor då eller för att slippa knappar? För det är det ju på bodysarna också både i gren och många gånger på framsidan (omlott).

Vi levde i pyjamasar med dragkedja som går att dra åt båda hållen i början. Sedan mycket bara blöja.

Alltså knapparna i grenen är ingen fara, utan det är när halva bröstet är fullt med knappar som det ställde till det. Så var vi i stan var det vanlig body och byxor. Hon fick vänja sig tidigt att dra kläderna över huvudet.

Sedan slutade vi med body i strl 68, mycket för att vi rutinpottade och det var så mycket lättare utan body. Kommer göra samma denna gång.

Finns det någon nackdel med hel dress när de är sådär små? Han ska typ bara åka hem i den sen finns mängder av andra kläder.

Tänker att jag syr en med knäppning i grenen också så man kan komma åt blöjan utan att behöva ta av hela dressen.

Den är roligare att sy :rofl:

Finns det någon nackdel med hel dress när de är sådär små? Han ska typ bara åka hem i den sen finns mängder av andra kläder.

Tänker att jag syr en med knäppning i grenen också så man kan komma åt blöjan utan att behöva ta av hela dressen.

Dom kan åka hem i vad som. Enda nackdelen skulle ju va om man har långt och det sker en olycka. Det tar lite tid att byta och blir väldigt kallt om man ska knäppa upp hela. Men annars tycker jag heldress ser mysigare ut :D

Dom kan åka hem i vad som. Enda nackdelen skulle ju va om man har långt och det sker en olycka. Det tar lite tid att byta och blir väldigt kallt om man ska knäppa upp hela. Men annars tycker jag heldress ser mysigare ut :D

Tack :D då får det bli det (att det skulle ta så många inlägg att få höra vad man vill höra :mad:)

:rofl::rofl:

Kommer bli mycket naket hemma sen, har tänkt potta :)

Tack :D då får det bli det (att det skulle ta så många inlägg att få höra vad man vill höra :mad:)

:rofl::rofl:

Kommer bli mycket naket hemma sen, har tänkt potta :)

Eller så är jag bara trög :angel::D

Vi vann otroligt mycket på ec/babypottning. Men vid 1 års ålder la vi av oss, men aldrig problem med röd rumpa, aldrig haft läckande blöjor, bytte max 15 bajsblöjor från 4mån till 18mån, inga problem med mage heller, så fort vi fick rätt ersättning.
Dock är jag inte modig nog för tygblöja. Men det känns ändå okej då vi gjorde av med mellan 2-3 blöjor/dygn. Istället fler 10 som endel behöver.

Eller så är jag bara trög :angel::D

Vi vann otroligt mycket på ec/babypottning. Men vid 1 års ålder la vi av oss, men aldrig problem med röd rumpa, aldrig haft läckande blöjor, bytte max 15 bajsblöjor från 4mån till 18mån, inga problem med mage heller, så fort vi fick rätt ersättning.
Dock är jag inte modig nog för tygblöja. Men det känns ändå okej då vi gjorde av med mellan 2-3 blöjor/dygn. Istället fler 10 som endel behöver.

Du är inte sugen på att testa tyg denna omgång? ;) Men ja, det låter ju onekligen som att det är värt att potta!

Jag har tänkt att vi kör på vanliga blöjor/potting i början sen köpa hem tygblöjor och köra på det + potting. Lär väl bli engångs när man ska iväg för att det är smidigt dock.

Du är inte sugen på att testa tyg denna omgång? ;) Men ja, det låter ju onekligen som att det är värt att potta!

Jag har tänkt att vi kör på vanliga blöjor/potting i början sen köpa hem tygblöjor och köra på det + potting. Lär väl bli engångs när man ska iväg för att det är smidigt dock.

Jag skulle aldrig få sambon till tyg dock. Samt att svärmor som ändå passar barn ibland skulle undra. Men vem vet, kanske :angel:

Har ni något ni verkligen saknar nu under graviditeten?

Jag kom nyss fram till att något av det jag saknar absolut mest, det är att hela kroppen ska få plats under duschen! Nu blir man ju så jäkla kall om låren, eller så blir det inget vatten på magen, får magen vatten då är rumpan så stor så den är utanför...

Jag kom nyss fram till att något av det jag saknar absolut mest, det är att hela kroppen ska få plats under duschen! Nu blir man ju så jäkla kall om låren, eller så blir det inget vatten på magen, får magen vatten då är rumpan så stor så den är utanför...

Jag saknar att ha sex.
Saknar att ha en smidig kropp.
Saknar hundträning.

Jag saknar att sova från det att jag släcker lampan till alarmet ringer.
Jag saknar att kunna gräva och bära tungt och ta i, plus att gå promenader i normal hastighet.
Jag saknar stallet och att rida.
Och såklart all mat jag inte kan äta, typ kallrökt lax och ädelost...

Ja knappar/kedja i grenen är ett hett tips! Vi har en sån mysdress nu som man behöver ta av hela för att byta blöja, hopplöst.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 624
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 486
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar