Nja, i min bekantskapskrets gäller det även kvinnliga egenföretagare.
Så de tar inte ut någon föräldraledighet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, i min bekantskapskrets gäller det även kvinnliga egenföretagare.
Så de tar inte ut någon föräldraledighet?
Jag minns inte att sex var några problem medan jag väntade dottern. Alltså, nu känns det mest som att jag får ställa upp ibland för mannens skull.
Det är ju ett helt projekt, sedan har jag sinnessjukt sköra slemhinnor. Har redan innan grav, men nu är det helt sjukt. De kunde knappt göra en gynundersökning när vi var inne på FL sist. Men då pga av att mina knipmuskler tydligen är för starka (kan de ens vara det?) och att allt de försöker titta med typ skär upp insidan... Glid gör verken till eller från, känns fortfarande som sandpapper. Sedan är en gynundersökning svår på. I I vanliga fall, då min Livmodertapp tydligen springer och gömmer sig, så man måste gräva runt endel för att hitta den = ont = jag får panik vid den typen av undersökningar..
Haha, nu skulle mitt inlägg handla om sex, inte gynundersökningar
Men hur får ni till det? Sedan att jag känner mig osexigare än någonsin gör det kanske inte lättare. Har gått upp mer än vad jag totalt gjorde med dottern, allt sitter på höfterna. Så idag ska jag köpa termoleggings på Rusta i storlek xxl, så jag har något att ta på mig alls.. (jag hör till de som egentligen hatar leggings)
Alltså jag har blivit en kamel. Dricker runt en liter vatten per natt Kissar därefter.
Fler som har en öken?
Med tanke på hur mycket flytningar jag har så förstår jag att min kropp törstar ihjäl dock
Blä för att vara gravid och full av hormoner! Har en riktigt jobbig helg bakom mig. Igår var det dags för mannens äldsta sons födelsedagskalas, vilket var = julfirande med mannens släkt = fullskaligt julbord och allt som hör till. Jag har varit dunderförkyld den senaste veckan och knappt hållit huvudet ovanför vattenytan och lördagen gick i praktiken till åt att sova konstant. Ändå lyckades jag på något sätt laga all mat och göra allt på gottebordet (tror vi landade på 11 olika saker där). Hade så mycket sammandragningar och var så slut i kroppen efteråt så när vi skulle titta på film och barnen + mannen halvlåg/låg i soffan och jag fick sitta på en kant så brast det för mig. Slutade upp med att jag hulkgrät i köket och slevade ris á la malta direkt ur skålen.
Mannen tycker att jag ska bättra mig på att uttrycka mina behov, och visst, jag vet att jag är jättedålig på det. Det tar emot så hemskt mycket för mig att behöva be, jag vill liksom att min omgivning ska kunna tänka till själva. Och kanske inse att den här dagen var en väldigt stor påfrestning.. Han kan vara på mig om att jag inte ska jobba så hårt nu på slutet, men i ärlighetens namn sitter jag ju mest på en stol med fötterna i högläge och knappar på en dator = inte så hårt arbete. Går inte alls att jämföra med att fixa en sån där dag med handling, förberedelser, matlagning, undanplock osv osv. Sen tycker han också att eftersom jag satte mig först så kan dom utgå ifrån att jag tagit den plats jag behöver och sen ta resten. Jag kan se logiken i det, men jag är inte uppfostrad så. Jag skulle nog aldrig kunna lägga mig i soffan då (=ta upp typ halva) och så får dom ta resten utan jag är lärd att om man sätter sig först, tar fika först osv så tar man alltid MAX 1/4 om man är fyra. Helst lite mindre.
Så. Förlåt för gnälligt inlägg men ibland är det bara så himla skönt att skriva av sig.
Jag har varit jättetörstig under båda mina graviditeter. Tänker att det är för att fostervatten ska bildas, mer blod osv men vet egentligen inte.Jag är också väldigt törstig! Funderar på om det är att mjölkproduktionen börjar sätta igång, men läcker inget.
Mjölkproduktionen kommer igång först efter förlossning och stimuleras då av att bebis suger, det tar 2-3 dygn. Råmjölk har alla gravida under större delen av graviditeten men då pratar vi pyttemängdet. Så det borde det inte varaJag är också väldigt törstig! Funderar på om det är att mjölkproduktionen börjar sätta igång, men läcker inget.
Jag är också väldigt törstig! Funderar på om det är att mjölkproduktionen börjar sätta igång, men läcker inget.
Sammandragningar?Fick åka hem från jobbet idag pga smärtor i nederdelen av magen. Fint... Vila och hoppas på att det släpper (kommer o går).
Sammandragningar?
Ja det har jag också.
Men det känns inte som att det är smärtsamma sammandragningar utan snarare smärta + sammandragningar.
Blev kallsvettig med men nu ligger jag på soffan och då har jag inte ont iallafall.
@Sofie_B jag hade också blivit ledsen och trött i ditt fall. Låter jättetungt att behöva ordna allt det där själv! Och inte speciellt konstigt att önska att ens partner tex ska ta lite hänsyn utan att allting behöver uttalas, vissa saker bör en liksom kunna räkna ut på egen hand...
Jag tycker faktiskt din man och omgivning får ta och tänka till lite mer. Visst att man bör vara tydlig med sina behov men det är inte rocket science att du behöver vila och hjälp när du fixat och donat så mycket!
Idag är det en månad till bf! Och jag jobbar 2,5 dag till, har nästan avslutat allt och har bara småsaker kvar - så skönt!
Mindre skönt att jag nu börjat få ont på nätterna. Två timmar på ena sidan, sen måste jag byta sida för att axeln och höften gör ont. Och jag kan såklart inte vända mig i sömnen så det blir ett antal uppvaknanden per natt...
Jag är också väldigt törstig! Funderar på om det är att mjölkproduktionen börjar sätta igång, men läcker inget.
Guuuuud vad spännande! Så du är i vecka 36 eller något sånt nu?
Jag får också ont i kroppen på nätterna, speciellt i knäet på den sidan jag ligger på. Jättesegt, det märks verkligen att man är tyngre nu.
Eller så är det kroppens sätt att tala om att det är dags att ta det lugnt
Skönt att det släpper vid vila