Vinterföräldrar -17/18 del 2

Åh, jag har så ont idag. Min bebis har hela tiden haft en förkärlek till revbenen på vänster sida, där älskar han att köra in fötterna och sen tryyyyyycka. Det i kombination med att jag nu är dunderförkyld och har hosta har gjort att det känns lite som att dom har gått sönder. Är sjukt öm vid tryck och när han är där och pillar gör det så ont att jag tappar andan. Imorse "lekte" han och mannen där han svarade på varje smekning med en spark, bara det att han kickade rakt mot revbenen. Aj aj aj. Var ändå mest gulligt för det kändes verkligen som att vi fick kontakt med honom och lite mer verkligt att det faktiskt är en bebis (O_oO_oO_o) som ligger där inne, men det fick inte hålla på så jättelänge för sen stod jag helt enkelt inte ut. :arghh:

Guuuuud vad spännande! Så du är i vecka 36 eller något sånt nu?

Jag får också ont i kroppen på nätterna, speciellt i knäet på den sidan jag ligger på. Jättesegt, det märks verkligen att man är tyngre nu. :crazy:
35+4 idag :)

Ja, visst göra det skillnad med extravikten! Jag har nog bara 7-8 kg+ men är å andra sidan ganska tung totalt sett, så klart kroppen påverkas. Nu sover jag (och har iofs gjort länge) med en tjockis kudde mellan knäna, en kudde att krama som också ger stöd för magen, och sen byter jag sida och växlar mellan raklång, bakåtvikta ben och uppdragna ben ett antal gånger per natt :p

6/2 blir det planerat snitt, om det inte kommer igång innan (vilket både jag och min bm tror) Ska bli spännande att se hur det blir.

Dock var inte bm som ringde mig från FL nyss speciellt trevlig..

Spännande! Blir det snitt om det sätter igång innan också eller är tanken att föda vaginalt då?

Jobbigt med otrevligt bemötande. Det gör ju så himla stor skillnad det där, speciellt nu när man är lite hormonkänslig. Jag har ju varit in på förlossningen två gånger, första gången fick jag så himla bra bemötande och andra gången blev jag lite ledsen. Känns som ett vågspel, hoppas att man får "rätt" personalstyrka när det väl sätter igång.. Känns som att det kommer att vara väldigt avgörande för min förlossningsupplevelse. :crazy:

Spännande! Blir det snitt om det sätter igång innan också eller är tanken att föda vaginalt då?

Jobbigt med otrevligt bemötande. Det gör ju så himla stor skillnad det där, speciellt nu när man är lite hormonkänslig. Jag har ju varit in på förlossningen två gånger, första gången fick jag så himla bra bemötande och andra gången blev jag lite ledsen. Känns som ett vågspel, hoppas att man får "rätt" personalstyrka när det väl sätter igång.. Känns som att det kommer att vara väldigt avgörande för min förlossningsupplevelse. :crazy:

Det kommer bli snitt oavsett. Men då blir det ett halvakut snitt.
Både jag och min bm tror att det kommer gå igång tidigare. Jag tror mitten på januari.
Hon pratade igår om att "går det igång innan nyår, då vet du var fl ligger" det gjorde mig lite stressad :p så ska titta på vad vi ska ha med oss till FL i dagarna.

Hon som ringde kändes mest obekväm med sitt jobb. Lite "jag får bara göra de tråkiga sakerna".. Då både jag och bm egentligen vill ha snittet planerat till veckan innan, men det fanns inga tider kvar då.

Jag lyckades sy ihop en babywrap idag med. Det känns bra, hatade overall när dottern var liten och åkpåse har vi nästan aldrig använt.

Tack för lite medhåll. :heart Tycker också att det inte vore allt för mycket begärt att önska att min man insåg vissa saker utan att jag skulle behöva säga det rakt ut. Under de veckor det bara är vi fungerar det toppen och då är han fantastisk, men under barnveckor fungerar det inte alls.. Och jag förstår ju att det är svårare då, men det gör att jag inte kan låta bli att tänka hur det hade varit om han inte hade haft barn. Vilket är helt värdelöst, för det gör mig bara mer ledsen att tänka så och det leder ju inte till något konstruktivt överhuvudtaget. :banghead:

Jag tycker verkligen att det är underligt att du ska laga ALL mat och ALLT till gottebordet när det är hans släkt som ska komma, gravid eller inte hade jag tyckt det var rejält oacceptabelt.

Nu provar vi med matning varannan timme i sonden igen. Hon har fått kontinuerligt i sonden en dag efter att droppet togs bort, så nu håller vi tummarna för att allt funkar igen.
Högflödesgrimma har hon på sig nu också, för att hon ska ha lättare att komma ihåg att andas (den behövs alltså inte för lungornas funktion). Idag har hon varit väldigt stabil, så nu hoppas vi att det fortsätter så och att andningsuppehållen bara beror på att hon är väldigt liten.

Det märks verkligen på Esther att hon följer samma mönster som hon gjorde i magen.
Vaken på förmiddagen, sover hela eftermiddagen för att sen vara vaken större delen av kvällen.
Nätterna har hittills varit ganska lugna.
Endast vaknat en gång per natt och då har jag väkt henne för att mata och byta blöja.

Det märks verkligen på Esther att hon följer samma mönster som hon gjorde i magen.
Vaken på förmiddagen, sover hela eftermiddagen för att sen vara vaken större delen av kvällen.
Nätterna har hittills varit ganska lugna.
Endast vaknat en gång per natt och då har jag väkt henne för att mata och byta blöja.

Jag hoppas dock inte att det stämmer. För här är det fullt disco mellan 17-04 var kväll/natt :eek:

Jag märker verkligen inget mönster alls, annat än att hon är aktiv när jag ligger ned och vilar eller sitter stilla och lugn när jag har annat för mig.

Min hade inte heller något direkt mönster i magen. Senaste veckan har hon sovit mycket på förmiddagarna, ammat mest hela eftermiddagarna/kvällarna och några ggr på natten. Men sen minns jag hur det var med sonen - så fort det börjar likna en rutin så ändras något igen ;) Så det är inte säkert det ser likadant ut nästa vecka.

Hon är verkligen en liten pruttis. Mycket luft i magen som ska ut och en del kvällar/nätter har hon varit besvärad av det. Är noga med att försöka rapa efter maten, har börjat med magmassage nån gång/dag och ec:ar vid nästan varje blöjbyte, då brukar det komma ut både luft och bajs. Nu i två dagar har vi också gett minifom innan varje amning samt använt pysventil på kvällen, upplever att de här dagarna varit lugnare. Hoppas det håller i sig och inte bara varit tillfälligt. Så jobbigt för alla när de har magknip :down:

@Emrox Hur går det för dig? Det närmar sig :love:
Jo det börjar ju faktiskt närma sig... December har gått så otroligt fort men samtidigt känns varenda timma dagar lång för jag vill bara träffa den lilla krabaten nu :love: Jag är också otroligt trött på att vara höggravid, orkar i princip ingenting men samtidigt är jag så less på att bara vara hemma och titta på film/tv. Varje gång jag försöker mig på något projekt som typ en längre promenad med hunden eller åka hem till någon vän för att umgås så kraschar jag dock. Antingen så säger ryggen/höfterna ifrån eller så blir jag så trött mentalt av att vara social att jag börjat välja bort allt fler aktiviteter och hamnar på soffan istället... Min sambo är lagom trött på min gnällighet också, vilket ger mig skuldkänslor deluxe :meh: Minsta lilla förvärk hoppas jag ska utvecklas till något mer och jag vill bara att det ska dra igång nu, jag är redo både fysiskt och mentalt!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 604
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 144
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 480
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar