Vinterföräldrar 16/17 del 3

Här har vi samsovit typ hela natten. Och sovit väldigt gott.
Första somningen en olyckshändelse, men andra gången försökte jag söva Knoddrick i spjälsängen, men efter att hon störts av makens snarkningar preciiis när hon är på väg att släppa kontrollen och sova alldeles för många gånger så gav jag upp. Hon blev liksom bara piiggare... Bredvid mig somnade hon direkt...

Vi samsover också. Lite läbbigt men alla sover längre.

Vi samsover också. Lite läbbigt men alla sover längre.
Jag har ingen kontroll och inga hämningar i sömnen sen typ i höstas. Lär väl ta ett tag innan energin är återuppladdad och kroppen återhämtad.
Tycker därför det är läskigt att somna under amningen. Eller att samsova utan nest.

När jag till slut orkade ta tag i tanken att ge flaska...så slukade Knoddrick 100ml, höll på att somna, sprängde blöjan, drack 10 ml till, däckade och har sedan dess sovit i sitt nest. Sen 19.30.
Suck. Behöver greppa fungerande rutiner och erbjuda flaskan oftare.

Hon har börjat prutta nu, så hon lär väl vakna snart. Vilket mina bröst tackar för. Pyjamas på och sen i nybäddad säng och amma. Förhoppningsvis betyder tömningen av magen att hon spyr mindre nu.

Vad tidigt era knoppisar verkar somna för natten. Vår rackarunge verkar kvällspigg som sin pappa och somnar mellan 23-24. På morgonen är hon också pigg och vaknar vid 5 eller 6. Det är tur att vi kan vara vakna i skift även om tiden med min fina sambo minskat för min del. Inatt hade han grynet till klockan 5, när jag fick gå upp och se så att de levde. Underbart att få sova 8 timmar i sträck (jag slocknade vid 21...).

Vår tjej är också kvällspigg! Än så länge har hon/vi inga rutiner men oftast sover hon vid 20-snåret (dock kan hon ha somnat allt från kl.17 till kl.19:55) och är vaken ett par timmar kring 22. Första nattmålet som maken tar skiljer sig från midnatt till halv två och sen brukar det vara dags igen vid tre-fyra. Vill oftast äta runt 5-tiden sedan och har då svårt att somna om - det är ju morgon! :D

G går sedan några veckor och lägger sig runt 19-19:30. Och sover till ungefär 07. Dock åter han ännu ca varannan timme nattetid (utom första passet men då får han ersättning)

Vår tjej är också kvällspigg! Än så länge har hon/vi inga rutiner men oftast sover hon vid 20-snåret (dock kan hon ha somnat allt från kl.17 till kl.19:55) och är vaken ett par timmar kring 22. Första nattmålet som maken tar skiljer sig från midnatt till halv två och sen brukar det vara dags igen vid tre-fyra. Vill oftast äta runt 5-tiden sedan och har då svårt att somna om - det är ju morgon! :D
Väldigt likt oss.

Idag känner jag mig som skräp. Som att tuttarna, speciellt höger, bara sinar. Hur jag än ammar.
Imorse fick Knoddrick, enligt plan, flaska efter amning. 120ml slukade hon och somnade sen nöjd.
Har inte varit riktigt nöjd under eftermiddagen, slukar 100 ml igen på kvällen, efter att ha tömt båda brösten typ en gång i timmen (eller nåt, väldigt ofta i a f) sen kl 15.
Jag blir knäpp. Jag har en pisseftermiddag vad gäller tålamod och mental ork. Kanske krävde förmiddagens våffelbrunch hos svärfar mer av mig än vad jag trodde.

Jag sov inget på dagarna som barn, så jag får väl tillbaka det nu.

Idag har jag varit på klädbytardag/loppis med barnsaker och fyndat :banana: Kläder för 5-15:-/st, nappflaskor, sängkläder, matstol och leksaker det mesta ser nytt ut. Jag gillar verkligen att köpa begagnat, både bra för ekonomin och miljön.:)
Funderade på att åka på klädbytardag idag, men insåg att vi inte behöver nåt just nu och har precis rensat i lådorna. Så jag väntar till klädbytardagen den 29/4 istället. :D

Vi var på kalas hela dagen igår vilket resulterade i trött bebis och om möjligt ännu tröttare morsa. Hon uppförde sig dock exemplariskt som alltid när vi är på bortaplan.

Idag kommer svärisarna, sambons syskon med barn hit och jag vill helst bara sova...

Vad hände idag. Under tiden jag var iväg och hamstrade blöjor (bra erbjudande som gick ut idag) hade G somnat när han låg på sin filt på golvet. Sov där 30 min.
Vi har så problem med att få honom att sova dagtid. Hoppas det är en trend för han borde ju sova mera än 2 timmar/dag

Har varit 34 mil hemifrån med familjen och träffat släkten. Måste ge min bebis en guldstjärna alltså. Hade verkligen trott att våra rutiner skulle bli totalt omkringkastade och att E skulle vara hysterisk. En kompis skrämde mig rejält med att många bebisar sover ingenting borta så bröt ihop en sväng på morgonen och ville inte åka. E sov som en stock både på dagen och natten under hela helgen.

Nu när vi skulle natta henne hemma var det värre. Sommartid och trött bebis som åkt bil hela dagen resulterade i hysteriskt ledsen bebis, ändå började vi läggning kvart över fem när hon började visa tecken på trötthet. Jag satt bredvid henne hela tiden med en hand på henne och behöll lugnet så till slut somnade hon efter ett bra tag. Stackars liten.

Nu ska jag sova. Sovit som en kratta hela helgen. Känner mig lite halvt förstörd.

Imorse blev jag väckt av maken. Som kollat Knoddricks blöja. Efter att hon väckt honom med sitt skrik. Jag låg med huvudet alldeles intill spjälsängen, men vaknade inte... (Knoddrick hungrig, maken kan inte amma, så han frågade om jag skulle amma eller om han skulle göra i ordning ersättning.)

Andra gången det händer sen hon föddes. Jag börjar faktiskt bli lite orolig. Jag fattar att jag är trött, men liksom...kom igen, jag borde ju vakna när hon skriker i princip i örat på mig.

Tidigare idag skrev jag i vårtråden (alltså i fel tråd:o):
Istället för att passa på att virka eller sticka (som jag längtar sååå efter) när Knoddrick somnat i sittern, så sitter jag här och bara glor...

...och nu vaknade hon, efter en kvart.
Nåja, invänjning fortsätter en annan gång.

Nu händer en liknande grej.
Knoddrick har haft lite svårt att slappna av och släppa kontrollen (och somna) under kvällen, så det slutade med att vi satte henne i babyskyddet och så följde hon och maken med till stallet och tog in hästarna. Knoddrick sov så fort bilen rullade. Och hon sover än, 2,5 timme senare. Efter stallet har jag duschat och vi har ätit mackor. Men sen då? Har jag diskat eller stickat eller virkat nåt? NÄ. Har jag läst i nån av de böcker jag glor på och vill hinna läsa? NÄ.
:rofl: :banghead: :meh:

Nån mer som får ont i brösten av att ligga på sidan? Sover jag mer än nån timme på sidan får jag ont i ffa det övre bröstet, sitter i i flera dagar ibland. Känslan är att det dels tynger på bröstets övre och inre kant på ett ovant sätt, men börjar fundera på om det även blir någon form av mjölkstockning? Dock inte någon knölighet, rodnad eller värme.
Skulle vara så skönt att kunna sova på nåt annat vis än på rygg ibland...

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 447
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 486
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka