Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast så måste det ju inte vara heller, hade känslan av att det såg ut som efter en bomb exploderat där nere men när mamma väl lyckats övertala mig att titta så såg det ut som innan :)

Självklart inte! Men risken är ändå rätt stor och om man är orolig innan kan det va dumt att kolla för det ser ju oftast värre ut än vad det är.
@Blueberry verkade ju inte skrämmas så hoppas ingen annan gjorde det heller, va bara i välmening jag skrev det :)

@*Gotlandsrusset* @Cocos

Det beror ju lite på hur långt efteråt man kollar också. Dagen efter var det ingen spännande syn, en vecka efter såg det mer ut som innan graviditeten. När jag fortfarande var gravid var det suuuuupersvullet. Typ allt extra blod hade samlats i snippans olika delar :eek:

Mvh Miks

Det gör det verkligen! Jag hade en babianrumpa till snippa i typ en vecka efter förlossningen som sen såg ut precis som vanligt ca tre veckor efter det :)
Va väldigt svullen under graviditeten också, kanske är så att man inte bara samlar vatten i fötterna :cool:

@*Gotlandsrusset* @Cocos

Det beror ju lite på hur långt efteråt man kollar också. Dagen efter var det ingen spännande syn, en vecka efter såg det mer ut som innan graviditeten. När jag fortfarande var gravid var det suuuuupersvullet. Typ allt extra blod hade samlats i snippans olika delar :eek:

Mvh Miks

Ja, herregud vad svullet det var..! Det var en chock för mig, jag kände inte igen mitt eget underliv och tyckte att det var väldigt främmande och jobbigt. :(

2h sömn inatt, glad för de lilla. Testat dammsuga heltäckningsmattor i väntan på att åka till sjukan o se om de kan göra en svepning idag :crazy:

Åh, jag tänkte precis på dig, @pudsey - hoppas att de kan göra en svepning. Försök att sova lite emellanåt, du kommer nog att behöva en energireserv när det drar igång.

Svek värkarna eller är de fortfarande igång?

2h sömn inatt, glad för de lilla. Testat dammsuga heltäckningsmattor i väntan på att åka till sjukan o se om de kan göra en svepning idag :crazy:
Äh vad sjutton! Jag trodde du låg och sniffade bebis vid det här laget :down:

Hoppas du kan få en svepning. Annars kanske du behöver något som gör att du får sova lite.

Mvh Miks

Känner mej konstigt nog pigg, har mest ont när jag vilar. Känner mej rätt pessimistisk och tror att kroppen jävlas och liten stannar en vecka till minst. Men hoppas ändå att det hänt nått och de kan hjälpa en på traven idag, vill snusa bebis nu!!!

Idag har jag bytt byxor tre gånger på mej själv, tröja två gånger, trosor två gånger. På lilla C har jag bytt body fem gånger, byxor två gånger och strumpor en gång. I love kräks (NOT)! Men jag älskar min lilla spygurka till unge ändå :love:

När jag tvättade vitt igår var det 76 kräkhanddukar att hänga! Det tog minuter att hänga den tvätten! Har man inget annat att roa sig med så...

Mvh Miks

Det där va ju en kul upplevelse, fy satan va ont de gjorde och till ingen nytta alls, tappen är omogen så blev ingen svepning :banghead: :cry: Känns lagomt kul o ha så ont som jag haft senaste dygnet ännu längre. Igångsättning bokad om 2 veckor så kan bli en vårbebis det här. Jag brakade ihop lite när vi kom ut till bilen, tröttheten kom nog ikapp och smärtan från undesökningen ajajaj.

Men samtidigt så mås det ju bra där inne så får ta det som nått bra, sambon fick höra hjärtslagen för första gången också :love:

Nu ska vi ha en onyttig em o kväll med bara massa gott och mys bara jag och min fina sambo :love:

Det där va ju en kul upplevelse, fy satan va ont de gjorde och till ingen nytta alls, tappen är omogen så blev ingen svepning :banghead: :cry: Känns lagomt kul o ha så ont som jag haft senaste dygnet ännu längre. Igångsättning bokad om 2 veckor så kan bli en vårbebis det här. Jag brakade ihop lite när vi kom ut till bilen, tröttheten kom nog ikapp och smärtan från undesökningen ajajaj.

Men samtidigt så mås det ju bra där inne så får ta det som nått bra, sambon fick höra hjärtslagen för första gången också :love:

Nu ska vi ha en onyttig em o kväll med bara massa gott och mys bara jag och min fina sambo :love:
Åh stackare! När man har så där ont vill man ju att det ska vara till någon nytta iaf! Hoppas ni kan njuta av onyttigheterna nu och ta igen dej lite. Skulle ju såklart önska att du stannar kvar i vintertråden!

Mvh Miks

Styrkekramar! Vet precis hur du känner :(
Jag hade ineffektiva värkar från söndag till tisdag och det enda tipset jag har är att : stå på dig! Be om smärtlindring så du får sova och när du väl blir inlagd be om dropp om du inte klarar att äta/dricka.

Men oavsett så kommer du snart få din bebis och man klarar mer än man tror!
Jag sov inte alls veckan min son kom, åt inte det sista dygnet men ut kom han, frisk och fin :).

Men som sagt, kräv hjälp om du behöver den, jag lät dem köra över mig totalt och hade det jobbigt i onödan :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka