Du har säkert hört det förr men det där är fullt normalt för en sån liten1-2,5 timmars mellanrum har det varit för oss =/. Dygnet runt. Oftast 2-2,5 timmar mellan 00-10, sen har hon en period då hon äter helst hela tiden i några timmar, sen lugnar hon ner sig igen och är ganska stillsam fram till kvällen. Hon är inte vaken särskilt mycket ännu, men jag vet inte om det kanske har att göra med att hon verkar ha mycket magknip. Hon är ganska missnöjd just nu när hon är vaken, inte så att hon gallskriker konstant men väldigt gnällig och om hon inte ammar eller blir buren så börjar hon skrika efter en stund. Jag bär mycket i sjalen (då kan hon slappna av och somnar efter 10 minuter). Har provat Minifom men det gjorde ingen skillnad.
Självklart är det jättebra att prova om det är något annat men vissa bebisar är sådana.
Deras viktigaste sak här i livet just nu är att hålla sig nära dig och äta. Deras överlevad hänger på det. Det är vad dom är förprogrammerade att göra. Allt annat signalerar "Fara" och då piper man för att påkalla din uppmärksamhet.
Sen skulle jag tippa på att så gott som alla bebisar har "problem" med sina magar. Hela mag-tarmsystemet måste ju få tid att mogna.
Det brukar bli lättare runt månader för det mesta.
Dock inte alltid min äldsta var en missnöjd liten herre tills han började gå vid nio månader.