Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Styrkekramar! Vet precis hur du känner :(
Jag hade ineffektiva värkar från söndag till tisdag och det enda tipset jag har är att : stå på dig! Be om smärtlindring så du får sova och när du väl blir inlagd be om dropp om du inte klarar att äta/dricka.

Men oavsett så kommer du snart få din bebis och man klarar mer än man tror!
Jag sov inte alls veckan min son kom, åt inte det sista dygnet men ut kom han, frisk och fin :).

Men som sagt, kräv hjälp om du behöver den, jag lät dem köra över mig totalt och hade det jobbigt i onödan :)
Kan än äta o dricka även om jag inte känner mej hungrig längre. Känns som att om det fortsätter i samma takt så får dom göra nått, varför ska man gå runt utan sömn och ha ont bara för att. Visst mår bebis bra på insidan men om mamman mår dåligt måste ju nått kunna göras.
Måste bestämma mej för om jag vill testa en till svepning nästa vecka, om min bm har tid är tveksamdå det brukar va dåligt med tider, eller om jag ska skita i det och se om det startar ändå innan igångsättning.

Tvättmaskin o torktummlare i ett kör vi på. Självklart plaserad i köket, inte den bästa platsen tycker jag men engelsmän är som dom är :D
Funkar såna verkligen! Jag har varit skeptisk.....

Jag tittar en hel del på engelska inredningsprogram och de har verkligen konstiga lösningar. Parkett eller heltäckningsmatta i badrummen!?! Helt galet! Och vem vill hålla på med skitiga trosor och kallingar i köket?!? Urk!

Mvh Miks

Funkar såna verkligen! Jag har varit skeptisk.....

Jag tittar en hel del på engelska inredningsprogram och de har verkligen konstiga lösningar. Parkett eller heltäckningsmatta i badrummen!?! Helt galet! Och vem vill hålla på med skitiga trosor och kallingar i köket?!? Urk!

Mvh Miks
Är nöjd med den vi har faktiskt, va lite fundersam i början men de funkar riktigt bra.
Ett av mina krav när vi letat hus har varit inga heltäckningsmattor i badrummet :yuck: Vi har samma plastmatta som köket nu och de nymålade väggarna målades i vattenbaserad färg som nu rinner fint ner på kaklet när man duschar eller badar :up: är glad det inte är mitt hus.

Igår fick min skrutta 3 månaders sprutorna. Hon blev arg och skrek upprört men efter några sekunder skrattade hon igen.
Igår och idag har hon haft 39 graders feber och det gör ont i mamma hjärtat!
Man känner sig så hjälplös, vi myser och tar alvedon mellan varven..

Är nöjd med den vi har faktiskt, va lite fundersam i början men de funkar riktigt bra.
Ett av mina krav när vi letat hus har varit inga heltäckningsmattor i badrummet :yuck: Vi har samma plastmatta som köket nu och de nymålade väggarna målades i vattenbaserad färg som nu rinner fint ner på kaklet när man duschar eller badar :up: är glad det inte är mitt hus.
Helt stört vilka byggregler det verkar finnas där! Eller kanske avsaknaden av dom!
Hmm jag kanske ska börja kika på en sån där kombinerad maskin :)

Mvh Miks

Igår fick min skrutta 3 månaders sprutorna. Hon blev arg och skrek upprört men efter några sekunder skrattade hon igen.
Igår och idag har hon haft 39 graders feber och det gör ont i mamma hjärtat!
Man känner sig så hjälplös, vi myser och tar alvedon mellan varven..
Åh stackars liten! Jag kommer ihåg att sprutorna brukade ge en liten sjukling ett par dagar. Dock är det ju betydligt skonsammare än sjukdomarna i sig.

Lilla C ska få Rotavirus vaccinet nästa vecka. Första gången för oss, det ingick inte för 5 år sedan. Vad jag förstått brukar det inte bli så mycket reaktion av det.

Hoppas att hon blir bättre snart!

Mvh Miks

Kan än äta o dricka även om jag inte känner mej hungrig längre. Känns som att om det fortsätter i samma takt så får dom göra nått, varför ska man gå runt utan sömn och ha ont bara för att. Visst mår bebis bra på insidan men om mamman mår dåligt måste ju nått kunna göras.
Måste bestämma mej för om jag vill testa en till svepning nästa vecka, om min bm har tid är tveksamdå det brukar va dåligt med tider, eller om jag ska skita i det och se om det startar ändå innan igångsättning.

Nej men exakt! Jag var så slut när det var dags att krysta , kan inte förstå varför man lät det gå så långt.
Det påverkar ju den första tiden med, jag var yr och slutkörd första dygnen.

Hoppas det sätter igång av sig själv!

Känns som att jag spammar tråden :)

Hur sover era bebisar?

Jag var beredd på att lillesyrran skulle sova mycket men har hunnit glömma bort hur det var i början.

På dagarna har vi inte hittat någon rutin ännu. Det är sov allt mellan 10 minuter till 3 timmar. Väldigt oregelbundet.

På natten däremot sover hon läääänge. Igår somnade hon 19 (ammade vid 18) och vaknade 01:30, ammade och somnade om direkt och sov till 06:00. Egentligen klagar jag inte men brösten är lite gnälliga :D Aj aj!

Mvh Miks

Hur sover era bebisar?

Jag var beredd på att lillesyrran skulle sova mycket men har hunnit glömma bort hur det var i början.

På dagarna har vi inte hittat någon rutin ännu. Det är sov allt mellan 10 minuter till 3 timmar. Väldigt oregelbundet.

På natten däremot sover hon läääänge. Igår somnade hon 19 (ammade vid 18) och vaknade 01:30, ammade och somnade om direkt och sov till 06:00. Egentligen klagar jag inte men brösten är lite gnälliga :D Aj aj!

Mvh Miks

Här har vi omstart var tredje-fjärde timme, ungefär. Då blir det amma, byta, somna - för att sedan vakna och vilja amma, byta, somna efter typ tre timmar igen. Dygnet runt.

På eftermiddagen är han oftast väldigt vaken och rolig :D

(Tre veckor i morgon)

Hur sover era bebisar?

Mvh Miks

Vår tjej äter oftast ngn gång mellan 23-00 och sover sedan oftast till 04.30 för att sedan vakna runt 9 och käka på nytt. Är då oftast vaken 1-2 timmar. Ibland sover hon sedan superlänge, ibland vaknar hon efter ett par timmar för matpaus. Är ofta vaken 2-4 h lite oregelbundet på em/kväll.

Men ibland tror man ju att man vet hur de kommer äta och sova men det stämmer ju sällan, det blir oftast precis tvärtom :D

1-2,5 timmars mellanrum har det varit för oss =/. Dygnet runt. Oftast 2-2,5 timmar mellan 00-10, sen har hon en period då hon äter helst hela tiden i några timmar, sen lugnar hon ner sig igen och är ganska stillsam fram till kvällen. Hon är inte vaken särskilt mycket ännu, men jag vet inte om det kanske har att göra med att hon verkar ha mycket magknip. Hon är ganska missnöjd just nu när hon är vaken, inte så att hon gallskriker konstant men väldigt gnällig och om hon inte ammar eller blir buren så börjar hon skrika efter en stund. Jag bär mycket i sjalen (då kan hon slappna av och somnar efter 10 minuter). Har provat Minifom men det gjorde ingen skillnad.

Jag har noterat att John blir får ont i magen av D-dropparna. :(

I dag har jag BF, och i morgon blir han tre veckor :D

Jo dom har jag provat utesluta i några dagar, även lök, kaffe och choklad - ingen skillnad. Bara laktosfria mjölkprodukter (utom ost och Bregott) har inte heller gjort någon skillnad. Så jag vet inte riktigt... kanske bara är typ växtvärk i tarmarna? Vi har 1-månads läkarbesök nästa vecka, ska höra vad hen har att säga. Min sambo säger att det är normalt för bebisar att gråta men jag vill inte att hon ska behöva vara ledsen hela tiden, vill ju att hon ska tycka att världen är trevlig :(. Och hon kan ju inte klassas som kolikbarn iom att hon inte gråter otröstligt i flera timmar - det går ganska fort att trösta (med amning eller sjalbärning).

Bara laktosfria mjölkprodukter (utom ost och Bregott) har inte heller gjort någon skillnad.
De flesta bebisar tål laktos, däremot är många allergiska mot mjölkproteinet, dvs all komjölk. Plocka bort all mjölk i två veckor så lär du märka stor skillnad om det är så att bebis är allergisk :)

Jag är inne på mitt andra dygn med strikt mjölkfri diet för att se om jag får en gladare bebis som mår bättre i magen. Det är mycket googlande och läsande på innehållsförteckningarna. Lurar mjölk överallt i allt :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka