Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blöh, här har det hittills inte blivit mycket sömn i natt.

Jag hatar att amningen är så bökig och jag hatar att han vägrar att jobba med mina bröstvårtor. Kommer han någonsin att göra det? :( Enda gången det kan fungera är när jag nyss har pumpat och de därmed är mer än dubbelt så stora som vanligt, annars accepterar/hittar han dem liksom inte. Han är dessutom expert på att äta med händerna i ansiktet och fäktar gladeligen bort amningsnappen en miljard gånger på en dag, för att sedan bli vansinnig när den är borta.

Det är utmattande.

Det är också rätt utmattande att kolla på klockan just nu. Jag har sovit max tre timmar och väldigt osammanhängande sedan vi gick och la oss vid 22.

Jag känner igen mig. Min son fäktade alltid bort den där himla amningsnappen och blev förbannad. Antingen med händerna eller så drog han bort den med munnen. Utan amningsnappen ville han inte suga. Jag grinade i säkert två veckor när han hade kommit pga amningen. Mitt liv gick ut på att pumpa och försöka amma. Varje kväll ville han snutta i flera timmar, mina bröst gjorde så ont.

Jag ville verkligen amma och försökte med allt men när han var 5 veckor struntade jag i det. Det blev en press varje gång att jag skulle amma och bara jobbigt. Det ska inte vara amning till varje pris. Så jag tryckte i en napp och gav flaska. Gud så bra det blev :) Alla fick plötsligt sova och han med, mätt och nöjd.

Läkarbesök idag med lilla C 8veckor gammal. Vikt 4600g, längd 56cm. Hon har bara gått upp 80g på 2 veckor. Dessutom har hon fått prickar, fortsätter att kräkas och är ganska mycket ledsen. Läkaren sa därmed att nu har vi ammat klart! Nu blir det mjölkfri ersättning. Dessutom fick vi en ny läkartid imorgon för blodprov och pricktest. Måste komma ihåg då att få medicin för att stoppa mjölken. Jag har mjölk så det räcker till tre bebisar så att bara sluta tvärt utan medicin känns inte så kul.

Rotavirus vaccinet som hon skulle fått fick hon inte idag utan det skulle vi fundera på när hon ska få efter imorgon.

Ska nu damma av alla flaskor och sterilisera. Hämta ut ersättning på Apoteket och sen lära lilla bebisen hur man dricker ur flaska.

Mvh Miks

Statusuppdatering från pessemisten: less less less!
Går in i vecka 42 idag, har mensvärk mest hela tiden fortfarande, sammandragningarna är det lite mer kraft i och mer tryck nedåt, men förväntar mej att inget kommer hända förän igångsättningen. Känns lagomt kul att ha det så här ett tag till :arghh:

Det positiva då, pja jag har sytt mej en ny garderob snart, lite mer till lillan och till blivande mormor, snygga brudar kommer vi vara :D Har snart slut på tyg så är sysslolös snart :crazy:

Statusuppdatering från pessemisten: less less less!
Går in i vecka 42 idag, har mensvärk mest hela tiden fortfarande, sammandragningarna är det lite mer kraft i och mer tryck nedåt, men förväntar mej att inget kommer hända förän igångsättningen. Känns lagomt kul att ha det så här ett tag till :arghh:

Det positiva då, pja jag har sytt mej en ny garderob snart, lite mer till lillan och till blivande mormor, snygga brudar kommer vi vara :D Har snart slut på tyg så är sysslolös snart :crazy:
Nää vad drygt! Inte nog med att man ska vara gravid i 40 veckor! Det är tydligen 42! Seeegt!

När är det igångsättning?

Mvh Miks

Vi har varit på BVC och vägt John i dag. "Amma tills han spyr"-metoden pays off! 300 gram uppåt och den här mamman kan pusta ut.

Under helgen har han börjat fatta grejen med bröstvårtor, ÄNTLIGEN! I dag har han ammat utan napp nästan alla gånger. Känner mig typ som en champion :D

Läkarbesök idag med lilla C 8veckor gammal. Vikt 4600g, längd 56cm. Hon har bara gått upp 80g på 2 veckor. Dessutom har hon fått prickar, fortsätter att kräkas och är ganska mycket ledsen. Läkaren sa därmed att nu har vi ammat klart! Nu blir det mjölkfri ersättning. Dessutom fick vi en ny läkartid imorgon för blodprov och pricktest. Måste komma ihåg då att få medicin för att stoppa mjölken. Jag har mjölk så det räcker till tre bebisar så att bara sluta tvärt utan medicin känns inte så kul.

Rotavirus vaccinet som hon skulle fått fick hon inte idag utan det skulle vi fundera på när hon ska få efter imorgon.

Ska nu damma av alla flaskor och sterilisera. Hämta ut ersättning på Apoteket och sen lära lilla bebisen hur man dricker ur flaska.

Mvh Miks

Du kan inte tänka dig att skänka (eller om man tom får en slant) mjölk till BB? Vet iaf att här i länet skriker neo efter bröstmjölk. Fast det kanske är skillnad när man vill sluta helt mot att man ska amma men har mkt över...

@Miks

Pumpa ut lite mjölk och donera till BB, så får du kanske ett bättre avslut om du kan trappa ner i stället för att tvärsluta.

Här tar de emot mjölk från mammor som har bebisar som är under tre månader gamla, och du får 150 kronor per liter som symbolisk summa. :)

@pudsey Åh, vad trist att gå över tiden. Har de börjat prata igångsättning ännu eller hur funkar det? Hoppas att värkarna kommer igång, typ igår ;).

Igångsättning på måndag om hon inte kommer innan så kan bli en vårbebis det här. Sambon är nöjd med att hon kommer efter 18e så hon blir en fisk istf vattenman, han är fisktokig min karl :D

Igångsättning på måndag om hon inte kommer innan så kan bli en vårbebis det här. Sambon är nöjd med att hon kommer efter 18e så hon blir en fisk istf vattenman, han är fisktokig min karl :D

Stackars dig!
Jag har 7 dagar till bf och håller på att bli lite knäpp redan. Tänk om jag går över två veckor :arghh:
Hoppas din bäbis kommer på andra tankar nu snart så det kommer igång själv :)

Stackars dig!
Jag har 7 dagar till bf och håller på att bli lite knäpp redan. Tänk om jag går över två veckor :arghh:
Hoppas din bäbis kommer på andra tankar nu snart så det kommer igång själv :)

Jag var redo att hon skulle komma från v37 men tji fick jag, lika envis som sin mamma är hon, vi testar muta med massa skoj men inget funkar :mad::D

Fråga till er som fått ut era små eller som varit med förr - amningsbh - vart införskaffar man bäst såna? Till rimliga priser gärna. Jag har ju 7 veckor kvar till bf men behöver köpa nån mer bh och utan byglar då det börjar bli lite obekvämt. Tänkte att jag kanske ska satsa på nån amningsbh och hoppas att den kommer funka nån gång under amningsperioden. Känns ovärt att köpa massa vanliga bh:ar som garanterat inte kommer komma till användning när hon är ute... jag har dessvärre redan 75F i storlek så de "vanliga" butikerna, typ HM och liknande brukar inte vara aktuellt. ..

@Blueberry @Fibusen
Jag har tänkt tanken många gånger! Ännu mer efter att bästa vännernas son hamnade på barnintensiven på neo.

Vi har dock 40 minuter enkel resa till närmsta sjukhus. Och dessutom har vi för liten frys så jag kan inte heller frysa mjölk.

Mvh Miks

Fråga till er som fått ut era små eller som varit med förr - amningsbh - vart införskaffar man bäst såna? Till rimliga priser gärna. Jag har ju 7 veckor kvar till bf men behöver köpa nån mer bh och utan byglar då det börjar bli lite obekvämt. Tänkte att jag kanske ska satsa på nån amningsbh och hoppas att den kommer funka nån gång under amningsperioden. Känns ovärt att köpa massa vanliga bh:ar som garanterat inte kommer komma till användning när hon är ute... jag har dessvärre redan 75F i storlek så de "vanliga" butikerna, typ HM och liknande brukar inte vara aktuellt. ..
Jag har inte kunnat ha amningsbh. Det är först nu när bebisen är 8 veckor som brösten lugnat ner sig lite så att jag kanske skulle kunnat få på en. I början blir brösten tokstora och stenhårda och det är stört omöjligt att få in dem i en bh. Det som funkat första tiden är amningslinnen. De har jag köpt på Lindex.

Mvh Miks

Håller med om amningslinnen från Lindex, superskönt över boobsen och tight över den sladdriga magen :)

På tal om amning, första dagen utan diklofenak och bröstmjölken har löst ( haha) förstoppningen :D äntligen en mindre panikslagen bebbe. Jäkligt glad att han tog bröstet efter över en vecka med flaska, tur att han är så matglad- alla medel för att bli mätt går fint.

@pudsey jag känner med dig! Jag var helt sänkt sista veckan, men så tittade han ut dagen innan nästkommande kontrollultraljud, så jag hoppas att din lille skärper sig och slutar masa :P

Jag köpte en jättefin och jätteskön hos Change. Den var med mjuk spets och bågar. Change har stora kupstorlekar. Köpte även en jätteskön på Gekås i Ullared. Jag hatar behåar utan bågar, men den från Ullared var faktiskt skön ändå och det såg inte alltför jäkligt ut trots avsaknaden av bågar. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka