Läkarbesök idag med lilla C 8veckor gammal. Vikt 4600g, längd 56cm. Hon har bara gått upp 80g på 2 veckor. Dessutom har hon fått prickar, fortsätter att kräkas och är ganska mycket ledsen. Läkaren sa därmed att nu har vi ammat klart! Nu blir det mjölkfri ersättning. Dessutom fick vi en ny läkartid imorgon för blodprov och pricktest. Måste komma ihåg då att få medicin för att stoppa mjölken. Jag har mjölk så det räcker till tre bebisar så att bara sluta tvärt utan medicin känns inte så kul.
Rotavirus vaccinet som hon skulle fått fick hon inte idag utan det skulle vi fundera på när hon ska få efter imorgon.
Ska nu damma av alla flaskor och sterilisera. Hämta ut ersättning på Apoteket och sen lära lilla bebisen hur man dricker ur flaska.
Mvh Miks
Vad trist att hon verkar allergisk. Jag kunde dock inte låta bli att fnissa lite åt min "jättebebis" som vägde 5666g och var 59,5 cm vid åttaveckors kontrollen. Den här tjejen äter glatt utan att kräka upp allt
I helgen har jag för övrigt fått rensa ut nästan alla kläder i 50 och 56. Lite ledsamt är det allt att vi aldrig mer ska använda dessa små söta kläder.