Jag tycker dock att ni har smalisar båda två
Vid 4v 5d vägde min yngsta 6970 gram (8970 gram vid 9 veckors ålder), idag är han 14 månader och väger nästan 16 kg
Oh my god!!! Nästan 5 kg mer än min tvååring!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vid 4v 5d vägde min yngsta 6970 gram (8970 gram vid 9 veckors ålder), idag är han 14 månader och väger nästan 16 kg
Min dotter väger som sagt 11,1 kg och hon är exakt lika gammal som din son jag som precis satt och kollade på bvc-kortet och tyckte hon gått upp bra nu
Sonen vägde 3765g när han föddes.Vad vägde de när de föddes? Jag ser på mina barns bvc-kort att de ökat ungefär lika mycket i procent fast de haft olika födelsevikter
Jisses, här är det inget konstigt. Men kolla i affären om ni har NAN oh en av de sorterna som är för nyföda innehåller laktulos. Om det är HA eller Sensitive kommer jag inte ihåg.
Såg också din kamp om smärtstillande, kan säga att jag har ju ätit citodon vid alla mina graviditeter/förlossningar och amning. Denna gången fick jag inte amma i början, men det berodde inte på mina smärtstillande (paraflex, citodon och Ketogan) utan att de tvingades sätta in nån dunderantibiotika intravenöst eftersom crp sköt i höjden trots vanlig antibiotika och jag var riktigt, riktigt dålig efter operationen. Konstigt att det skiljer så enormt mycket. Jag menar vi bor ju inte på var sin sida av jordklotet precis.. Kan då berätta att personal inne på BB berättade att i Sverige är man oerhört försiktig med smärtstillande vs många andra europeiska länder vid förlossning och eftervård. (Hon hade arbetat i england och spanien)
Är hon väldigt varm av sig? Gråter hon så att hon blir varm av det? Har du provat med en bomullsfilt?Jag blir inte klok på hur jag ska klä min skrutt vid utevistelse... hon blir jättevarm oavsett hur lite jag tar på inför tur i babyskydd/vagn. Idag provade jag enbart bomullspyamas (som har inbyggda vantar o fossingar) och tunn ullmössa. Fårskinn undertill i vagnen + yllefilt + mjukliftens "lock". 1 plusgrad ute. Jättevarm bebis efter 30 minuter!
Ska jag byta ut filten mot nåt annat material? Och vilket isf? Eller kan det vara locket som ställer till det? Har en Kronan vagn...
Hur klär ni era inför vagnturer nu på vårkanten?
Är hon väldigt varm av sig? Gråter hon så att hon blir varm av det? Har du provat med en bomullsfilt?
Vi har också en kronanvagn och i mjukliften brukar dottern ha vanliga kläder, mössa, vantar, sockar, fleeceoverall och en stickad filt. Vi har ett kortklippt fårskinn i botten. Dottern är ganska kall av sig så hon behöver mycket kläder.
Jag blir inte klok på hur jag ska klä min skrutt vid utevistelse... hon blir jättevarm oavsett hur lite jag tar på inför tur i babyskydd/vagn. Idag provade jag enbart bomullspyamas (som har inbyggda vantar o fossingar) och tunn ullmössa. Fårskinn undertill i vagnen + yllefilt + mjukliftens "lock". 1 plusgrad ute. Jättevarm bebis efter 30 minuter!
Ska jag byta ut filten mot nåt annat material? Och vilket isf? Eller kan det vara locket som ställer till det? Har en Kronan vagn...
Hur klär ni era inför vagnturer nu på vårkanten?
Satsar stenhårt på en vinterbebis nu
Bm på förlossninge trodde vi skulle ses om några timmar
Inväntar mer regelbundna värkar så jag kan få testa den berömda lustgasen och allt annat skoj man kan tänkas droga ner sej med
Åh hejja! Nu hoppas vi att den lille envise bebisen vill komma ut!Satsar stenhårt på en vinterbebis nu
Bm på förlossninge trodde vi skulle ses om några timmar
Inväntar mer regelbundna värkar så jag kan få testa den berömda lustgasen och allt annat skoj man kan tänkas droga ner sej med
Nu har vi varit in på sjukan o checkat läget, svept hinnor o blev tillsagd o äta massa onyttigt så ikväll blir de film o allt onyttigt jag kan få i mej
Fick mej trevliga piller oxå, känner mej lagomt groggy
Kämpa på!
Jag laddade med pizza och glass Passa på att sova medan du kan. Och bajsa!
Jag har köpt två små digitaltermometrar på Kjell & Co, ena ligger med bebisen i vagnen.
Det blir ungefär 25 grader varmt när vi har fårskinn och en hemmagjord åkpåse (bomullstyg och vanligt vadd), bebis med vanliga kläder (body, byxor, strumpor) och tunn mössa och en kashmerefilt uppe vid hals, händer, axlar. Och "locket" på barnvagnen, har ingen mjuklift. Då är det runt nollan eller några plusgrader här, och bebisen är lugn och sover hela tiden.
(Termometern ligger i åkpåsen tillsammans med John.)