Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bomullsfilt införskaffad! En stor postorder-har-allt-sida har 40% för förstagångskunder och skitsöta svartvita bebiskläder <3.

Och jag fick sova 3,5 timme i sträck inatt - på bröstmjölk! Vad händer?! Kanske jag kommer kunna vara en levande människa även när sambon åker iväg och jobbar? :nailbiting:

Det här tror jag är den senaste listan:

December
8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes 16/11 - TyraLee, 2930gr, 47 cm, kl 19:20.
13/12 - Lazio, första barnet /Föddes 4/12 kl.01:43 - pojke, 3675 g, 49 cm.
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011) / Melina föddes 21/12 kl 07.15, 3650g och 50 cm.
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009) / Föddes 29/12 kl 8:38, flicka, 3930g, 50cm

Januari
2/1 - SaraXX, andra barnet (2011)
2/1 - Proxygirl, andra barnet (2011)
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar / Föddes 3/12 - Oliver och Casper 2000 gr/st och 44 cm långa
9/1 - Sorbe, 26 år, första barnet, pojke / Föddes 25/1 kl 03:21. 52 cm och 3560 gram.
26/1- Pinnsky, 26 år, första barnet pojke. 14/1 föddes lilla Abbe, 3370g och 50 cm lång.
25/1 - nagelbitarn,28 år, första barnet- 4/2 pojke 4320g 53,5 cm.
29/1 - Appleflower, andra barnet - 26/1 pojke 3294g 50 cm

Februari
6/2 - westernsuzie, 30 år, andrabarnet (2013)/ Föddes 9/2 kl. 20.26, Jack Theodor 3800 g, 53 cm
8/2 - skiesabove, 27 år, första barnet - flicka föddes 27/1 12:50. 48,5cm 3580gr.
16/2 - Pudsey, 30 år, första barnet en tjej
19/2 - Blåbär, 28, första barnet - John föddes 30/1 klockan 08.04, 51 cm, 3200 gram.
21/2 - Thalia, 33 år, andra barnet
Mars
11/3 - Girasol, 39 år, femte barnet flicka. Elvira föddes 19/1 kl: 15.24, 2226 gram och 47 cm.

Jag tar mig friheten att sortera den i bebisordning och hoppas att jag inte glömmer någon på vägen:

November
16/11 – Sofie.S, 21 år, första barnet. TyraLee, 2930gr, 47 cm, kl 19:20.

December
3/12 – Lillajag, två första barnen, tvillingar - Oliver och Casper 2000 gr/st och 44 cm långa
4/12 – Lazio, första barnet – pojke, 3675 g, 49 cm.
21/12 – Donnatello, 29 år, andra barnet (2011) / Melina, 3650g och 50 cm
29/12 – Miks, 33år, andra barnet(2009) / flicka, 3930g, 50cm

Januari
14/1 – Pinnsky, 26 år, första barnet pojke. Abbe, 3370g och 50 cm lång.
19/1 – Girasol, 39 år, femte barnet flicka. Elvira, 2226 gram och 47 cm
25/1 – Sorbe, 26 år, första barnet, pojke, 52 cm och 3560 gram.
26/1 – Appleflower, andra barnet - pojke, 3294 g, 50 cm.
27/1 – skiesabove, 27 år, första barnet - flicka, 48,5cm 3580gr.
30/1 – Blåbär, 28, första barnet - John, 51 cm, 3200 gram.

Februari
4/2 – nagelbitarn,28 år, första barnet- 4/2 pojke 4320g 53,5 cm.
9/2 – westernsuzie, 30 år, andra barnet (2013). Jack Theodor, 3800 g, 53 cm

Min människovalp är en himla glad unge, han har precis passerat fyra veckor jag väntar spänt och förväntansfullt på hans första leende. Under tiden gör han glada ljud och utrop, tränar hela kroppen och äter som en liten ponny. :D

webb_j%C3%A4tteglad-john-630x442.jpg

image18-630x630.jpg

image17.jpg

Min människovalp är en himla glad unge, han har precis passerat fyra veckor jag väntar spänt och förväntansfullt på hans första leende. Under tiden gör han glada ljud och utrop, tränar hela kroppen och äter som en liten ponny. :D

webb_j%C3%A4tteglad-john-630x442.jpg

image18-630x630.jpg

image17.jpg
Han är nog inte långt från ett leende nu. Första leendet man får från sin bebis är bara :love:

Många gånger kan man se hur det drar i skrattmusklerna i kinderna redan en till två veckor före det första leendet. Det är verkligen at "le med ögonen".

Jag upplever en glad underton i dina inlägg nu för tiden. Det gör mig glad. Tyckte så synd om dig att du verkade så orolig för din förlossning.

Ibland (ofta) när man är gravid så är det så mycket fokus på själva förlossningen. Som om den var slutet på allt fast den i själva verket egentligen snarare är en början :)

Han är nog inte långt från ett leende nu. Första leendet man får från sin bebis är bara :love:

Många gånger kan man se hur det drar i skrattmusklerna i kinderna redan en till två veckor före det första leendet. Det är verkligen at "le med ögonen".

Jag upplever en glad underton i dina inlägg nu för tiden. Det gör mig glad. Tyckte så synd om dig att du verkade så orolig för din förlossning.

Ibland (ofta) när man är gravid så är det så mycket fokus på själva förlossningen. Som om den var slutet på allt fast den i själva verket egentligen snarare är en början :)

Jag är väldigt glad nu för tiden, antagligen mycket på grund av att jag inte är gravid. Fy, jag tyckte verkligen att det var hemskt.

(Om maken övertalar mig till fler barn kommer det krävas en hel del. Tänker diamanter, minst...)

Lilla sessan fick ok stämpel igårkväll så vi åkte hem innan 21. Ska försöka knåpa ihop en förlossningsberättelse senare, de gick snabbt fr vi kom in till va ute på gott o ont, men i det stora hela så gick allt kanon.

Första natten har gått bra, sov i sin säng första timmarna, efter lite mat så va det bara gos som gick så sambon tog över o jag fick sova, första gången på 2 nätter. Nu är de frukost för liten o goppas kunna lägga henne en stund o få sova lite till.

Tänk va fantastiska dom är dom små, kan inte få nog :love:

Lilla sessan fick ok stämpel igårkväll så vi åkte hem innan 21. Ska försöka knåpa ihop en förlossningsberättelse senare, de gick snabbt fr vi kom in till va ute på gott o ont, men i det stora hela så gick allt kanon.

Första natten har gått bra, sov i sin säng första timmarna, efter lite mat så va det bara gos som gick så sambon tog över o jag fick sova, första gången på 2 nätter. Nu är de frukost för liten o goppas kunna lägga henne en stund o få sova lite till.

Tänk va fantastiska dom är dom små, kan inte få nog :love:

Skönt att det inte var ett maraton - det räckte med en lååååång uppvärmning :)

Ser fram emot din förlossningsberättelse. Lycka till med svärmor nu :rofl:

November
16/11 – Sofie.S, 21 år, första barnet. TyraLee, 2930gr, 47 cm, kl 19:20.

December
3/12 – Lillajag, två första barnen, tvillingar - Oliver och Casper 2000 gr/st och 44 cm långa
4/12 – Lazio, första barnet – pojke, 3675 g, 49 cm.
21/12 – Donnatello, 29 år, andra barnet (2011) / Melina, 3650g och 50 cm
29/12 – Miks, 33år, andra barnet(2009) / flicka, 3930g, 50cm

Januari
14/1 – Pinnsky, 26 år, första barnet pojke. Abbe, 3370g och 50 cm lång.
19/1 – Girasol, 39 år, femte barnet flicka. Elvira, 2226 gram och 47 cm
25/1 – Sorbe, 26 år, första barnet, pojke, 52 cm och 3560 gram.
26/1 – Appleflower, andra barnet - pojke, 3294 g, 50 cm.
27/1 – skiesabove, 27 år, första barnet - flicka, 48,5cm 3580gr.
30/1 – Blåbär, 28, första barnet - John, 51 cm, 3200 gram.

Februari
4/2 – nagelbitarn,28 år, första barnet- 4/2 pojke 4320g 53,5 cm.
9/2 – westernsuzie, 30 år, andra barnet (2013). Jack Theodor, 3800 g, 53 cm
28/2-Pudsey, 31, första barnet, Alice 3155 g, längd okänd ännu

Skönt att det inte var ett maraton - det räckte med en lååååång uppvärmning :)

Ser fram emot din förlossningsberättelse. Lycka till med svärmor nu :rofl:

Svärmor blev inlagd iveckan med andningsproblem så blir nog vi som får åka till henne när hon kommer hem. Gruvat mej endel ändå men de ska nog gå, jan ta lillan o gömma mej i finrummet om de behövs .

btw aj! va ont en sån liten skrutt kan göra när det ska käkas, my poor boobies

Får se vad jag kan komma ihåg nu, endel har försvunnit i smärtorna.

Allt drog igång på tisdag kväll, 24/2, med delvis regelbundna värkar ner mot 10-15 min dygnet runt. Sambon blir ivägkörd till jobbet på onsdagen, har en timme hem ungefär, sen väljer han att ta semester tors-fredag utifall att, var skönt o ha han hemma som stöd.

Värkarna fortsätter men blir starkare och tätare natten mot fredag, här är jag rejält trött ingen sömn alls och sen tisdag har jag sovit 10 min i taget max 30 ibland.

På fredag kväll, 27/2, så är dom så pass täta att vi åker in för att kolla läget o få lite trevligt smärtstillande så jag kan få vila. Hamnade på den mer avslappnade birth centre, sån skön atmosfär allt va så lungt. Blir undersökt, 1 cm öppen vid 18 och bm gör en svepning, ger mej piller mot smärtan och vi åker hemåt med uppmaningen att äta onyttigt så jag fåt i mej massa kalorier och att hellre dricka cola än vatten.

Vi stannar på affären på väg hem, här skulle vi nog ha vänt om och åkt tillbaka, onda värkar.

Hem och försöka vila och äta, sambon tvingar i mej choklad i badet medans jag hellre dricker vatten o mår illa (inte likt mej o vägra både choklad o cola).

Runt midnatt försöker vi sova, slutar med att sambon däckar medans jag står på alla 4 på golvet och gör alla möjliga ljud, ont gör det nu. Försöker klocka värkarna, de går stadigt ner till 5 min sen hoppar de upp till 10-15. Jag blir arg och frustrerad, gråter en del och längtar efter en rejäl dos smärtlindring.
Väljer att testa bada igen runt 5, inget hjälper, har ett tryck i baken som jag beskrev som att va förstoppad men ändå inte.

Ropar på sambon vid 6 som har dåligt samvete för att ha sovit, tycker han gjort rätt då jag behöver honom pigg senare.
Fortfarande är det inte regelbundet, men är i ett stadie där jag inte längre klarar att hantera situationen riktigt. Sambon ringer in, avvakta säger dom, vi klockar 3 värkar som va runt 5 min, sambon drarupp mej ur badet, torkar och klär på och ut i bilen, mer värkar mer ont och mer tryck i rumpan.

Kommer fram till sjukhuset halv 8, 28/2, mer värkar på väg in, står på knäna i en transportstol i entren när vattnet går (yay vilken lättnad, då kommer dom imte skicka hem mej)

Får komma in på vårt rum, med en pool som jag gärna provat.
Får gå på toa, lämna kiss osv.

Kollar på klockan när jag klättrar upp i sängen för att bli undersökt, 8.10.
Genomlider undersökningen, fortfarande utan smärtlindring, som jag längtar efter nått nu.

Bm kläcker ur sej att hon ser och känner huvudet, 9 cm öppen., bilken lättnad jag känner (var övertygad om att de skulle skicka hem oss igen, spec då värkarna aldrig var regelbundna)

Fram med gasen äntligen, blev alldeles lagomt lullig.

Sen tog kroppen över och 9.08 kom hon ut.

Fick en 2 grads spricka som syddes annars gick allt så smidigt.

Är fortfarande förvånad över att jag gått igenom nästan hela förlossningen själv hemma, kommer ta ett tag att bearbeta, spec då vi hade kontakt med förlossningen så sa åt oss att avvakta.

Lilla Alice mår gott, äter skiter o kräks. Tyvärr mätte dom henne inte men bm kommer i em så ska fråga om hon kan mäta då. 3155 g tung 12 dagar över så en liten nätt tjej är det och extremt lik sin pappa :love:

Måste säga att sambon har varit helt underbar hela tiden, är ännu kärare i karl nu :love:

Får se vad jag kan komma ihåg nu, endel har försvunnit i smärtorna.

Allt drog igång på tisdag kväll, 24/2, med delvis regelbundna värkar ner mot 10-15 min dygnet runt. Sambon blir ivägkörd till jobbet på onsdagen, har en timme hem ungefär, sen väljer han att ta semester tors-fredag utifall att, var skönt o ha han hemma som stöd.

Värkarna fortsätter men blir starkare och tätare natten mot fredag, här är jag rejält trött ingen sömn alls och sen tisdag har jag sovit 10 min i taget max 30 ibland.

På fredag kväll, 27/2, så är dom så pass täta att vi åker in för att kolla läget o få lite trevligt smärtstillande så jag kan få vila. Hamnade på den mer avslappnade birth centre, sån skön atmosfär allt va så lungt. Blir undersökt, 1 cm öppen vid 18 och bm gör en svepning, ger mej piller mot smärtan och vi åker hemåt med uppmaningen att äta onyttigt så jag fåt i mej massa kalorier och att hellre dricka cola än vatten.

Vi stannar på affären på väg hem, här skulle vi nog ha vänt om och åkt tillbaka, onda värkar.

Hem och försöka vila och äta, sambon tvingar i mej choklad i badet medans jag hellre dricker vatten o mår illa (inte likt mej o vägra både choklad o cola).

Runt midnatt försöker vi sova, slutar med att sambon däckar medans jag står på alla 4 på golvet och gör alla möjliga ljud, ont gör det nu. Försöker klocka värkarna, de går stadigt ner till 5 min sen hoppar de upp till 10-15. Jag blir arg och frustrerad, gråter en del och längtar efter en rejäl dos smärtlindring.
Väljer att testa bada igen runt 5, inget hjälper, har ett tryck i baken som jag beskrev som att va förstoppad men ändå inte.

Ropar på sambon vid 6 som har dåligt samvete för att ha sovit, tycker han gjort rätt då jag behöver honom pigg senare.
Fortfarande är det inte regelbundet, men är i ett stadie där jag inte längre klarar att hantera situationen riktigt. Sambon ringer in, avvakta säger dom, vi klockar 3 värkar som va runt 5 min, sambon drarupp mej ur badet, torkar och klär på och ut i bilen, mer värkar mer ont och mer tryck i rumpan.

Kommer fram till sjukhuset halv 8, 28/2, mer värkar på väg in, står på knäna i en transportstol i entren när vattnet går (yay vilken lättnad, då kommer dom imte skicka hem mej)

Får komma in på vårt rum, med en pool som jag gärna provat.
Får gå på toa, lämna kiss osv.

Kollar på klockan när jag klättrar upp i sängen för att bli undersökt, 8.10.
Genomlider undersökningen, fortfarande utan smärtlindring, som jag längtar efter nått nu.

Bm kläcker ur sej att hon ser och känner huvudet, 9 cm öppen., bilken lättnad jag känner (var övertygad om att de skulle skicka hem oss igen, spec då värkarna aldrig var regelbundna)

Fram med gasen äntligen, blev alldeles lagomt lullig.

Sen tog kroppen över och 9.08 kom hon ut.

Fick en 2 grads spricka som syddes annars gick allt så smidigt.

Är fortfarande förvånad över att jag gått igenom nästan hela förlossningen själv hemma, kommer ta ett tag att bearbeta, spec då vi hade kontakt med förlossningen så sa åt oss att avvakta.

Lilla Alice mår gott, äter skiter o kräks. Tyvärr mätte dom henne inte men bm kommer i em så ska fråga om hon kan mäta då. 3155 g tung 12 dagar över så en liten nätt tjej är det och extremt lik sin pappa :love:

Måste säga att sambon har varit helt underbar hela tiden, är ännu kärare i karl nu :love:

Wow, bra jobbat!

(Förutom din långa uppvärmning tycker jag att det verkar som att vi har ganska liknande förlossningar. :))

Här blir det mars-bebis. Fortfarande inga direkta känningar på att nåt skulle vara på gång. 8 dagar över tiden nu, så max en vecka kvar. Taskigt med den extra väntan, när första barnet var så punktligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka