Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu hör jag inte alls till den här tråden, men jag började ändå fundera när jag såg den här frågan och blev förvånad över hur många jag kunde komma på som jag kunde tänka mig att ha med om maken hade fått förhinder (någon mer utöver maken hade jag nog inte sett någon poäng med). Utan inbördes rangordning hade jag kunnat ha med någon från min egen syskonskara, min ena systerdotter hade faktiskt funkat också, svärmor, någon av mina två svägerskor och åtminstone tre-fyra vänner som jag kan komma på sådär på rak arm. Min ena svåger hade ju inte heller varit helt fel, med tanke på att han har en väldigt passande utbildning (och om jag inte har glasögon på mig vettefan om jag hade kunnat se skillnad på honom och karln).

Jag har tänkt och tänkt och jag kommer inte på någon, det skulle på sin höjd vara hmm vad heter det? Min svågers tjej :p Har hon ett bestämt namn?
Men då skulle hon endast få följa med för att hon är utbildad ssk. Men jag skulle inte vilja ha henne i rummet egentligen :p

Utan jag är nog en mer "kan själv om det ska vara så" människa. Min mamma eller svärmor skulle aldrig få komma i närheten :eek:
 
Hej.
Tack för omtanken.

Det är bättre med det nu.
Inte lika mycket sammandrgningar och inte lika starka heller.
Men nu är jag inne i vecka 35, så nu är jag inte heller lika orolig om det skulle dra igång på riktigt.

Jobbar bara nästa vecka också, sen går jag på föräldrarledighet. Ska bli så skönt att få lite egentid innan nedkomst :)

egentid.. vad är det :p Skämt och sido. Skönt att det lugnat sig och att det börjar närma sig ordentligt, jag är så avis på er som har det nära :love:
 
Jag drömde aldrig något med dottern men i natt har jag drömt och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta :p

Jag drömde att jag fick mitt snitt, men enda tiden som fanns det var en akuttid i dag, om 30 minuter. Det fanns ingen möjlighet att klämma in mig någon annan gång och det fick inte ta mer än 17 minuter :confused:

Att jag bara var i v28 kunde inte hjälpas och jag fick åka i det jag hade på mig. För att allt skulle gå snabbt och enkelt fick jag narkos redan i väntrummet. Min man var som tur var ledig och höll mg i handen hela tiden.
När jag vaknar hade de snittat från sida till sida, rakt över naveln. Alltså verkligen där midjan en gång var och det såg ut som de snittat med motorsåg :eek: Bebis mådde bra när jag vaknade och vi fick ta får bebis som var nästan 3 månader förtidigt född och åka hem direkt, vi fick inte ens en smörgås och bedövningen hade knappt släppt. :mad:
 
December
2 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet, flicka
20 - Rugge, Första barnet

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
6 - Positron, andra barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
18 - Feathercloud, första barnet
23 - astilbe, första barnet
25 - Cattaflajna, första barnet, flicka
30 - leoparden, första barnet, flicka

Februari
3 - Monifa, första barnet, pojke
8 - YaHilweh, andra barnet, flicka
10 - JeayL, första barnet, pojke
11 - Sofie_B, första barnet
15 - cili, första barnet
19 - pollex, tredje barnet
20 - soom, första barnet
23 - Heulwen, första barnet, flicka
 
Jag har tänkt och tänkt och jag kommer inte på någon, det skulle på sin höjd vara hmm vad heter det? Min svågers tjej :p Har hon ett bestämt namn?
Men då skulle hon endast få följa med för att hon är utbildad ssk. Men jag skulle inte vilja ha henne i rummet egentligen :p

Utan jag är nog en mer "kan själv om det ska vara så" människa. Min mamma eller svärmor skulle aldrig få komma i närheten :eek:

Hör inte till den här tråden, har klämt ut två barn redan och fler blir det inte :p Men såg frågan och är nog som dig. Hade inte maken kunnat vara med så hade jag gjort det själv. Kan inte komma på någon annan än maken som jag skulle kunna tänka mig att ha med på en förlossning. Inte ens min bäst vän faktiskt :p
 
egentid.. vad är det :p Skämt och sido. Skönt att det lugnat sig och att det börjar närma sig ordentligt, jag är så avis på er som har det nära :love:
Hehe ja så kommer jag nog också känna sen. Egentid?..
Men innan dess ska jag försöka njuta av det.
Jag kan knappt fatta att det imorgon bara är en månad kvar tills vi får träffa våran lilla tös för första gången
 
Hej.
Tack för omtanken.

Det är bättre med det nu.
Inte lika mycket sammandrgningar och inte lika starka heller.
Men nu är jag inne i vecka 35, så nu är jag inte heller lika orolig om det skulle dra igång på riktigt.

Jobbar bara nästa vecka också, sen går jag på föräldrarledighet. Ska bli så skönt att få lite egentid innan nedkomst :)

Vad bra :):banana:.
Känner mig inte heller lika orolig längre då jag är förbi v30 nu iaf. Har fått tabletter mot sammandragningarna och så länge det inte blöder mer än det gör så ska det inte vara någon fara, men de ville ändå kolla upp igen om några veckor. Men efter v34 stoppar de väl inte så det känns som den kollen inte spelar någon roll :p.
 
Jag drömde aldrig något med dottern men i natt har jag drömt och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta :p

Jag drömde att jag fick mitt snitt, men enda tiden som fanns det var en akuttid i dag, om 30 minuter. Det fanns ingen möjlighet att klämma in mig någon annan gång och det fick inte ta mer än 17 minuter :confused:

Att jag bara var i v28 kunde inte hjälpas och jag fick åka i det jag hade på mig. För att allt skulle gå snabbt och enkelt fick jag narkos redan i väntrummet. Min man var som tur var ledig och höll mg i handen hela tiden.
När jag vaknar hade de snittat från sida till sida, rakt över naveln. Alltså verkligen där midjan en gång var och det såg ut som de snittat med motorsåg :eek: Bebis mådde bra när jag vaknade och vi fick ta får bebis som var nästan 3 månader förtidigt född och åka hem direkt, vi fick inte ens en smörgås och bedövningen hade knappt släppt. :mad:

Det låter som att du läst för mycket i den här tråden :D
 
Hör inte till den här tråden, har klämt ut två barn redan och fler blir det inte :p Men såg frågan och är nog som dig. Hade inte maken kunnat vara med så hade jag gjort det själv. Kan inte komma på någon annan än maken som jag skulle kunna tänka mig att ha med på en förlossning. Inte ens min bäst vän faktiskt :p

+ @Tassetass

Frågan hade nästan förtjänat en egen tråd! Men det är kul när lite folk som inte hör till tråden svarar tycker jag, det gör att jag känner mig lite mindre galen när jag tjuvläser andras årstidstrådar ;)
 
En vecka på campus avverkad. Läser på distans 8 timmars resväg bort och fy tusan vad lycklig jag är över att det bara är en fysisk träff kvar för min del. Lyckats förhandla så att sista träffen går över videolänk istället annars hade jag fått åka upp i graviditetsvecka 38 :grin:

Jag känner mig helt överkörd, föreläsningar 8-17 sen plugg 17-23/24 varje kväll :arghh: Visst, fått mer gjort denna vecka än jag fått innan på hela terminen men nu hade jag behövt en veckas semester med någon som ger mig massage, servar mig med mat och en kateter så jag slipper röra mig.

Var på technichus (typ som tom tits experimenthus) här om dagen i Härnösand. Skulle klättra genom ett lianrum från A till B, herrejäklar vad svårt det var när man är ostabil på mitten. Hela kroppen var ju någon annanstans än där den skulle vara :D
 
Osså höll jag på att bryta ihop på tåget för att ingen kunde hämta ut mina nya glasögon :D Till slut ringde jag svärfar och det löste sig men man känner sig så logisk i sina känslor när man blir jätteledsen för nått så pluttigt egentligen och INGEN annan förstår hur viktigt det är :grin: :laugh:

Svärmor undrade hur jag mådde för att jag lät så ynklig i telefonen :angel:
 
En vecka på campus avverkad. Läser på distans 8 timmars resväg bort och fy tusan vad lycklig jag är över att det bara är en fysisk träff kvar för min del. Lyckats förhandla så att sista träffen går över videolänk istället annars hade jag fått åka upp i graviditetsvecka 38 :grin:

Jag känner mig helt överkörd, föreläsningar 8-17 sen plugg 17-23/24 varje kväll :arghh: Visst, fått mer gjort denna vecka än jag fått innan på hela terminen men nu hade jag behövt en veckas semester med någon som ger mig massage, servar mig med mat och en kateter så jag slipper röra mig.

Var på technichus (typ som tom tits experimenthus) här om dagen i Härnösand. Skulle klättra genom ett lianrum från A till B, herrejäklar vad svårt det var när man är ostabil på mitten. Hela kroppen var ju någon annanstans än där den skulle vara :D

Jösses, jag blir helt matt bara av att läsa om det! :D Men nu är det gjort, starkt jobbat!
 
Jag fick för övrigt ett smakprov av trebarnslivetvi morse när jag väckte den stackars bebisen i magen genom att vråla på storasyskonen :o. Vad har jag gett mig in på? :eek:
 
Jag fick för övrigt ett smakprov av trebarnslivetvi morse när jag väckte den stackars bebisen i magen genom att vråla på storasyskonen :o. Vad har jag gett mig in på? :eek:

Du får träningsvråla så bebis blir van vid det ljudet :rofl: Frågade mina kompisar med gapiga hundar om inte bebisarna vaknar men icke, de var väl vana vid skället från tiden i magen :angel:
 
Du får träningsvråla så bebis blir van vid det ljudet :rofl: Frågade mina kompisar med gapiga hundar om inte bebisarna vaknar men icke, de var väl vana vid skället från tiden i magen :angel:

Jag får hoppas att det fungerar på samma sätt då, för vrålas gör det här med ojämna mellanrum :cautious:
 
Vad bra :):banana:.
Känner mig inte heller lika orolig längre då jag är förbi v30 nu iaf. Har fått tabletter mot sammandragningarna och så länge det inte blöder mer än det gör så ska det inte vara någon fara, men de ville ändå kolla upp igen om några veckor. Men efter v34 stoppar de väl inte så det känns som den kollen inte spelar någon roll :p.

skönt att ha det under så mycket kontroll det går.
Är det ditt/ert första barn?
 
Jag hamnade i en tråd på tv. Där det togs upp vem/vilka man ska ha med sig på FL. På riktigt, vill man ha sin mamma och/eller sin svärmor där. Utöver pappan till barnet?

Jag respekterar allas åsikter men personligen skulle jag aldrig i mitt liv vilja ha med någon annan än min man. Då gör jag dett hellre ensam.
Jag vill bara ha med maken, det är ju vår gemensamma upplevelse. Men skulle inte han kunna så skulle jag gärna ha med mig min mamma eller någon av mina systrar faktiskt :)
 
Jag känner mig helt överkörd, föreläsningar 8-17 sen plugg 17-23/24 varje kväll :arghh: Visst, fått mer gjort denna vecka än jag fått innan på hela terminen men nu hade jag behövt en veckas semester med någon som ger mig massage, servar mig med mat och en kateter så jag slipper röra mig.

Ni verkar ju ändå bara leka :angel::D;)

Men jag förstår dig och att åka upp i v38 känns sådär. Tänk om du får värkar på tåget :eek: Eller att bebis redan har bestämt sig för att komma till världen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 957
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 902
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 846
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • Kan man ens göra rätt längre?
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp