Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag träffade vi vår ordinarie BM för första gången och till min lättnad är det henne vi trivts bäst med också. Hon har vabbat innan och varit sjuk själv så vi har inte fått träffa henne förrän idag. Hon såg dock vår oro och sade att det här var första gången hon vabbat och att hon aldrig brukar vara sjuk själv så vi får hoppas på kontinuitet framöver.

Vi lyssnade än en gång på vår dotters hjärtljud också, så snabbt det slår. :heart Alla kurvor följs annars exemplariskt, vilket känns skönt! Fick en broschyr om Mindfetalness som jag tänkte testa.
 
Idag träffade vi vår ordinarie BM för första gången och till min lättnad är det henne vi trivts bäst med också. Hon har vabbat innan och varit sjuk själv så vi har inte fått träffa henne förrän idag. Hon såg dock vår oro och sade att det här var första gången hon vabbat och att hon aldrig brukar vara sjuk själv så vi får hoppas på kontinuitet framöver.

Vi lyssnade än en gång på vår dotters hjärtljud också, så snabbt det slår. :heart Alla kurvor följs annars exemplariskt, vilket känns skönt! Fick en broschyr om Mindfetalness som jag tänkte testa.

Vad skönt att det kändes bra med ordinarie BM. Det är viktigt att personkemin stämmer.
 
Idag kom kallelsen till inskrivning och snitt.
Det känns fortfarande så overkligt, konstigt. Om drygt två veckor har vi två små barn! :eek:

Någon med erfarenhet av planerat snitt som vet vad man gör på inskrivningen? Det står att man ska räkna med att den tar ca 3 h vilket känns mycket? Antar få information, ta lite prover, gå igenom hur snittet kommer gå till... Har ju gjort snitt innan, även om det var akutsnitt, så jag vet ju hur det går till och hur det är efteråt.
 
Idag kom kallelsen till inskrivning och snitt.
Det känns fortfarande så overkligt, konstigt. Om drygt två veckor har vi två små barn! :eek:

Någon med erfarenhet av planerat snitt som vet vad man gör på inskrivningen? Det står att man ska räkna med att den tar ca 3 h vilket känns mycket? Antar få information, ta lite prover, gå igenom hur snittet kommer gå till... Har ju gjort snitt innan, även om det var akutsnitt, så jag vet ju hur det går till och hur det är efteråt.

Min svägerska? fick planerat för någon månad sedan. Hon fick en tid vid 09:00 först men snittades till slut inte fören 14:30 pga att det var många akutsnitt som behövde komma in emellan. Sedan låg hon ca 2h på uppvak efter. Men Ryggbedövning osv ska sättas innan med.
De var på inskrivning några dagar innan och fick då information om tvätt, dusch och hela förloppet.
 
Min svägerska? fick planerat för någon månad sedan. Hon fick en tid vid 09:00 först men snittades till slut inte fören 14:30 pga att det var många akutsnitt som behövde komma in emellan. Sedan låg hon ca 2h på uppvak efter. Men Ryggbedövning osv ska sättas innan med.
De var på inskrivning några dagar innan och fick då information om tvätt, dusch och hela förloppet.

Inskrivningen är några dagar innan, det är den som står att den kommer ta ca 3 h.
Snittet har vi inte fått exakt tid, bara datumet.
Information om dusch, hur sent jag får äta/dricka stod redan i brevet. Jaja, blir spännande :)
 
+ @Tassetass

Frågan hade nästan förtjänat en egen tråd! Men det är kul när lite folk som inte hör till tråden svarar tycker jag, det gör att jag känner mig lite mindre galen när jag tjuvläser andras årstidstrådar ;)

Det är vi nog många som gör ;)

Och apropå @Monifa och hennes lianer spelade jag ett spel som höggravid. "Ska vi slå vad?" Heter det. Jag tyckte mer att allt skratt borde triggat igång förlossningen men icke. Men både krypa under ett soffbord och (försöka) gå upp i brygga som höggravid var... Hrrm... Intressant.
 
Det är vi nog många som gör ;)

Och apropå @Monifa och hennes lianer spelade jag ett spel som höggravid. "Ska vi slå vad?" Heter det. Jag tyckte mer att allt skratt borde triggat igång förlossningen men icke. Men både krypa under ett soffbord och (försöka) gå upp i brygga som höggravid var... Hrrm... Intressant.

Man blir väldigt förvånad över hur kroppen beter sig :D
 
Du får träningsvråla så bebis blir van vid det ljudet :rofl: Frågade mina kompisar med gapiga hundar om inte bebisarna vaknar men icke, de var väl vana vid skället från tiden i magen :angel:
De vänjer sig väldigt fort ;) Jättesmidigt för vår är inte alls lika ljudkänslig över lag som andra bebisar från hundfria hem :)
 
Så olika det är med inskrivningen.
Jag blev inskriven för drygt 1 månad sedan.
Fick träffa kirurg, narkosläkare och fick all info om tvätt och övriga förberedelser.

Idag om en Månad är det dags för snittit
 
Så olika det är med inskrivningen.
Jag blev inskriven för drygt 1 månad sedan.
Fick träffa kirurg, narkosläkare och fick all info om tvätt och övriga förberedelser.

Idag om en Månad är det dags för snittit

Dagen efter att vår dotter fyller 2 :D
Inskrivning 2 månader innan, det känns väääldigt tidigt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 957
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 903
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 847
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp