Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nog hamnat i någon boa-fas. Har i 2 dagar börjat morgonen med att baka. :p
Jag bakar aldrig!

Jag vill baka, hade tänkt göra lite julbak med lussebullar och annat gott så det finns färdigt, eftersom jag inte kommer hinna göra det sen när bebis är nyfödd. Men orken :down: Senaste dagarna har jag varit halvdöd. Hostar, halsont, så hes att jag tappat rösten :cry: Och sover pissdåligt pga detta också. Med en snart tvåårig huligan hemma blir det tyvärr inte så mycket vila som hade varit önskvärt heller... :down:
 
Fast jag är glad att vara sjuk nu istället för om två veckor. Vill INTE ha rethosta när jag ligger och precis varit snittad...
 
Jag vill baka, hade tänkt göra lite julbak med lussebullar och annat gott så det finns färdigt, eftersom jag inte kommer hinna göra det sen när bebis är nyfödd. Men orken :down: Senaste dagarna har jag varit halvdöd. Hostar, halsont, så hes att jag tappat rösten :cry: Och sover pissdåligt pga detta också. Med en snart tvåårig huligan hemma blir det tyvärr inte så mycket vila som hade varit önskvärt heller... :down:
Ska jag skicka över två påsar härliga lussebullar? Känns som jag snart inte har annat i frysen är lussebullar och kanelbullar
 
Jag hamnade i en tråd på tv. Där det togs upp vem/vilka man ska ha med sig på FL. På riktigt, vill man ha sin mamma och/eller sin svärmor där. Utöver pappan till barnet?

Jag respekterar allas åsikter men personligen skulle jag aldrig i mitt liv vilja ha med någon annan än min man. Då gör jag dett hellre ensam.

Jag känner starkt att jag vill ha med mig någon, jag skulle inte vilja göra det helt själv, så skulle inte min man kunna skulle jag ta med mig någon av mina närmsta vänner. Absolut inte hans eller mina föräldrar.
 
Ska jag skicka över två påsar härliga lussebullar? Känns som jag snart inte har annat i frysen är lussebullar och kanelbullar
Men åh vad gott!
Var förbi Pressbyrån i rullstol igår, men 18 kr för en bulle som legat framme halva dagen kändes som ett rån :eek:
 
Ska ni vaccinera er mot influensan förresten? Läste att det kan vara bra att göra det som gravid men blev lite sjuk när jag tog det förra (och hittills enda) gången. Har mycket sällan haft influensa men man får ju sämre immunförsvar som gravid.

Nej, jag kommer inte vaccinera mig. Jag är för rädd för eventuella biverkningar för bebisen och jag tillhör ingen riskgrupp (mer än att jag är gravid då kanske). Har aldrig vaccinerat mig mot något (mer än när jag ska ut och resa) och det har fungerat bra hittills. :)
 
Jag vill baka, hade tänkt göra lite julbak med lussebullar och annat gott så det finns färdigt, eftersom jag inte kommer hinna göra det sen när bebis är nyfödd. Men orken :down: Senaste dagarna har jag varit halvdöd. Hostar, halsont, så hes att jag tappat rösten :cry: Och sover pissdåligt pga detta också. Med en snart tvåårig huligan hemma blir det tyvärr inte så mycket vila som hade varit önskvärt heller... :down:

Här har det blivit Drömrulltårta, chocolate chip cookies och nu hallongrottor :p
Havanna har fått sköta elvispen så det har gått ganska bra ändå :)
Men att vara sjuk under graviditet är inget jag är avundsjuk på, det är jobbigt som det är. Krya på dig!!
 
Men åh vad gott!
Var förbi Pressbyrån i rullstol igår, men 18 kr för en bulle som legat framme halva dagen kändes som ett rån :eek:

Du får köpa (läs:äta) flera -> lägre styckpris :D

Men håller med, Pressbyrånd är inte som hembakade direkt. Nu är jag också sugen!
 
Ska ni vaccinera er mot influensan förresten? Läste att det kan vara bra att göra det som gravid men blev lite sjuk när jag tog det förra (och hittills enda) gången. Har mycket sällan haft influensa men man får ju sämre immunförsvar som gravid.
Jag vaccinerade mig i förra veckan, v 39. Jag tog dock vaccinet även förra året (samma i år) då vi blir vaccinerade på jobbet, utan biverkningar. Brukar inte bli sjuk men med tanke på att bebis kommer nu i influensatider, nedsatt immunförsvar på mig (brukar aldrig vara sjuk annars men vore ju typiskt om det kom nu) och att det rekommenderas till gravida (riskgrupp) så kände jag att det var lika bra.
 
Gud, inatt kände jag starkt att vad har vi gett oss in på.. mannens äldsta son (11 år) kan inte sova i eget rum utan bor i vårt sovrum på pappaveckorna, på madrass på golvet. Men det stannar inte riktigt där utan han är ändå orolig så det är ett himla meck för att han ska känna sig trygg (ljud på, ljus på, måste ligga nära pappa osv osv). Uppe på det så har min hund fått för sig att taxar är nattlevande djur så hon hoppar ner på natten och ska ut. Bara det att hon hoppar ner på sonen som sover på madrass på golvet = väcker honom och så är cirkusen igång. Hur ska vi kunna ha en bebis i den här oredan också? :crazy:

Drömde för övrigt om bebis inatt, tredje gången. Den stora röda tråden är allt allt går så enkelt och det är världens bästa bebis. Skönt, hoppas att det är sanndrömmar. :D Inatt drömde jag dock att det var en tjej, tidigare två gånger har jag drömt att det är en kille och det är också det vi väntar.
 
Gud, inatt kände jag starkt att vad har vi gett oss in på.. mannens äldsta son (11 år) kan inte sova i eget rum utan bor i vårt sovrum på pappaveckorna, på madrass på golvet. Men det stannar inte riktigt där utan han är ändå orolig så det är ett himla meck för att han ska känna sig trygg (ljud på, ljus på, måste ligga nära pappa osv osv). Uppe på det så har min hund fått för sig att taxar är nattlevande djur så hon hoppar ner på natten och ska ut. Bara det att hon hoppar ner på sonen som sover på madrass på golvet = väcker honom och så är cirkusen igång. Hur ska vi kunna ha en bebis i den här oredan också? :crazy:

Drömde för övrigt om bebis inatt, tredje gången. Den stora röda tråden är allt allt går så enkelt och det är världens bästa bebis. Skönt, hoppas att det är sanndrömmar. :D Inatt drömde jag dock att det var en tjej, tidigare två gånger har jag drömt att det är en kille och det är också det vi väntar.

Ni kommer in i det! Eller jag har aldrig haft någon 11åring boende hos mig, men jag antar att även 11åringen anpassar sig. Kanske kan funka med lite "storebrortänk" att wow vad stor du har blivit snart behöver vi fler sovrum när du växer så fort :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 957
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 903
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 847
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp