Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är läget tämligen oförändrat. 26+2 idag och jag andas ut lite mer för varje dag. Nu känns överlevnadschanserna betydligt mer på vår sida (men jag kommer inte våga ropa hej förrän om sisådär 20 år antar jag, när man vet om eventuella konsekvenser i vuxen ålder)

Så himla skönt att läsa! Heja dig och bebis!
Du är grym Cili! :heart
 
Jag är så tacksam för att jag fortfarande orkar gå på långa promenader i skogen med vovven.
Det ger mig avslappning och sinnesro.

Jag har också väldigt få fysiska krämpor. Förvisso bara vecka 29 ännu, men jag känner mig fortfarande rörlig och inte särskilt otymplig. Har lite svårt att somna om på morgontimmarna om jag vaknat till (oftast för att jag behöver kissa) och känner av att jag har sämre kondition än vanligt, men är ändå tacksam för att det är så pass lindrigt.

Här är läget tämligen oförändrat. 26+2 idag och jag andas ut lite mer för varje dag. Nu känns överlevnadschanserna betydligt mer på vår sida (men jag kommer inte våga ropa hej förrän om sisådär 20 år antar jag, när man vet om eventuella konsekvenser i vuxen ålder)

Åh vad skönt! Hur länge kan man hoppas på att bebisen ska stanna i magen? Annars har man ju hört att bebisen ska ut inom 48 timmar när vattnet gått men jag antar att det är helt annorlunda när det som i ditt fall sker alldeles för tidigt?
 
Åh vad skönt! Hur länge kan man hoppas på att bebisen ska stanna i magen? Annars har man ju hört att bebisen ska ut inom 48 timmar när vattnet gått men jag antar att det är helt annorlunda när det som i ditt fall sker alldeles för tidigt?
Man hoppas väl helst på full tid, men det är svårt att sia om hur det verkligen blir (läkaren sa något om mellan nu och v. 34). Vanligast är som jag förstått det att det kommer bli en för tidig födsel, så frågan är mest hur pass för tidig. Själv vill jag absolut att det hinner bli minst v. 34, för då är vi på andra sidan årsskiftet.

Det är fullgångna (eller nära på) som sätts igång inom 72h efter vattenavgång. I mitt fall anser man att det är bättre med så mycket tid på insidan som möjligt, trots bristen på vatten. Antar att man väger för och nackdelar. Risken för infektion ökar när vattnet gått eftersom det då finns ett ingångshål någonstans, och dessutom finns en ökad risk för att det ska bli något problem med navelsträngen, så det är förmodligen säkrare att sätta igång ett mer fullgånget barn som inte har så stort utbyte utvecklingsmässigt av att stanna en liten stund till.
 
Här är läget tämligen oförändrat. 26+2 idag och jag andas ut lite mer för varje dag. Nu känns överlevnadschanserna betydligt mer på vår sida (men jag kommer inte våga ropa hej förrän om sisådär 20 år antar jag, när man vet om eventuella konsekvenser i vuxen ålder)

Heja bebis!

Det är en oro med för tidigt födda såklart, men jag tror inte du behöver räkna med 20 år. Jag minns tydligt att jag kände att jag kunde andas ut efter kontrollen vid 18 månader korr :) (men då hade vi ju turen att allt gått bra fram till dess).
 
Har vi otur nu så drar det igång nu. Smärtsamma sammandragningar och höjt infektionsvärde, så om det blir mer än sammandragningar kommer man inte att försöka stoppa pga infektionen.
 
Bilkörning börjar bli jobbigt nu . (Veack 35)
Måste luta ryggstödet så pass mycket att rätten blir svårt att nå samt svårt att luta sig fram för att tittat åt sidorna
 
Har vi otur nu så drar det igång nu. Smärtsamma sammandragningar och höjt infektionsvärde, så om det blir mer än sammandragningar kommer man inte att försöka stoppa pga infektionen.

Åh nej! Håller tummarna för att det lugnar ner sig! Gör det inte det så tror jag att det kommer ut en tuff och stark liten tjej!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 958
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 903
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 849
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp