Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu åker vi in till förlossningen och kollar. Jag var inte så jätteorolig men pratade med både 1177 och förlossningen nu och dom var väldigt så "åk på en gång. Vänta inte utan åk direkt!" och då blev jag ju skitorolig. :nailbiting::cry: Så nu håller vi tummarna för att lillskrutten mår bra därinne!

Tumhållning härifrån! :heart
 
Nu åker vi in till förlossningen och kollar. Jag var inte så jätteorolig men pratade med både 1177 och förlossningen nu och dom var väldigt så "åk på en gång. Vänta inte utan åk direkt!" och då blev jag ju skitorolig. :nailbiting::cry: Så nu håller vi tummarna för att lillskrutten mår bra därinne!
Oj, vad har hänt?
Jag har läst lite slarvigt så har nog missat om du skrivit, men håller tummarna för er! :heart
 
Ang ishalka så håller jag verkligen med, superläskigt och inte riktigt läge att slinta... Jag köpte icebugs förra vintern och det är det enda som nånsin (!) fått mig att känna mig trygg på halt underlag. Jobbigt när en ska in nånstans bara, men det finns också skydd att trä på så det går att gå in i butiker eller på jobbet.

Jag cyklar ju till jobbet, drygt en mil med elcykel, och imorse var halva sträckan knagglig och hal, med frusna rester av helgens snöblask. Inte läge att cykla snabbt då för känns läskigt om jag skulle köra omkull. Och som vanligt har jag skjutit upp vinterdäcksbytet, får lämna in cykeln ikväll och hoppas de är snabba!
 
Ang ishalka så håller jag verkligen med, superläskigt och inte riktigt läge att slinta... Jag köpte icebugs förra vintern och det är det enda som nånsin (!) fått mig att känna mig trygg på halt underlag. Jobbigt när en ska in nånstans bara, men det finns också skydd att trä på så det går att gå in i butiker eller på jobbet.

Är så sugen på att köpa Icebugs, vi har en HEMSK infart som direkt blir isig och dessutom är en backe så ska man ju ut med hundarna x antal gånger per dag O_o
 
Är så sugen på att köpa Icebugs, vi har en HEMSK infart som direkt blir isig och dessutom är en backe så ska man ju ut med hundarna x antal gånger per dag O_o

Icebugs är så jävla bra. Köpte ett par för många år sedan och även om de inte används många gånger per säsong är de guld värda. Köpte en nättare variant (löpskovarianten) för att enkelt kunna pula ner dem i en väska ifall jag behöver kunna byta till en annan sko (vilket jag ofta vill när jag t.ex. gått till skola eller jobb). Har en påse i lite kraftigare canvas att ha skorna i för att dubbarna inte ska göra sönder väskan eller andra saker i den.
 
Nu åker vi in till förlossningen och kollar. Jag var inte så jätteorolig men pratade med både 1177 och förlossningen nu och dom var väldigt så "åk på en gång. Vänta inte utan åk direkt!" och då blev jag ju skitorolig. :nailbiting::cry: Så nu håller vi tummarna för att lillskrutten mår bra därinne!
Håller tummarna för att allt ser bra ut! Men bra att ni åker in och kollar
 
@Sofie_B
Hoppas allt ser bra ut, vår lilla skrämmer slag på mig vissa dagar när jag inte känner nästan någonting på två dygn i sträck, men det har hänt några gånger nu.

Angående elvaåringen, jag har inga direkta tips men jag tycker det låter så otroligt sent att inte kunna sova själv. Det låter jättejobbigt. Jag minns när jag var elva år och hur vuxen jag kände mig och hur mycket eget ansvar jag hade. Jag var nog en del mörkrädd, men alltså det var ju inget jag sprang till min förälder om för det, jag fick och ville nog ta ansvar för det själv eftersom jag var så gammal. Jag fick vara ensam hemma ibland på kvällar och värma upp middag i micron och lägga mig själv eller äta frukost och gå till skolan själv på morgonen också då min förälder inte jobbade endast dagtid. På helgerna tävlade jag ofta hoppning med (B) ponny och jag minns det som att jag hade så mycket eget ansvar. På lov red jag ut en familjebekants hästar i skogen helt själv. Han kanske är lite bortskämd ändå på ett sätt, han borde ju vilja känna sig mer vuxen snart?
 
Senast ändrad:
Håller tummarna för att allt ser bra ut! Men bra att ni åker in och kollar

Oj, vad har hänt?
Jag har läst lite slarvigt så har nog missat om du skrivit, men håller tummarna för er! :heart

Tumhållning härifrån! :heart

Tack snälla! :heart Det som hände var att han igår knappt alls rörde sig och inte gick att få kontakt med genom stimulin som annars ger effekt direkt (poppig musik, söta kalla drycker, något sött att äta, buffar på magen etc). Inte heller idag var han sådär överdrivet pigg. Jag kände mig inte så jätteorolig, men blev desto mer orolig efter att ha pratat med 1177 och förlossningen.

Hursomhelst så blev vi verkligen jättebra omhändertagna, hjärtljuden var bra, han rörde sig på UL och fostervattnet såg fint ut. "Felet" är att han har lagt sig med huvudet nedåt och ryggen utåt så han är dels skyddad av moderkakan som ligger i framvägg och dels sparkar han in mot min rygg. Så man kunde tydligt se på UL att han reagerade på stimulin, bara det att det inte kändes. Så han undrade säkert vad tusan vi höll på med igår. :angel::D
 
@Sofie_B Vad skönt att allt var lugnt!

Hos oss är läget just nu oförändrat. Smärtsamma sammandragningar kommer och går, och en hel massa extraundersökningar som inte heller är särskilt roliga genomförs. Läkaren idag sa att hon väntar på att jag visar tecken på sjukdom utöver markörer i blodet, vet dock inte om hon menar att man då sätter igång det hela.
 
Tack snälla! :heart Det som hände var att han igår knappt alls rörde sig och inte gick att få kontakt med genom stimulin som annars ger effekt direkt (poppig musik, söta kalla drycker, något sött att äta, buffar på magen etc). Inte heller idag var han sådär överdrivet pigg. Jag kände mig inte så jätteorolig, men blev desto mer orolig efter att ha pratat med 1177 och förlossningen.

Hursomhelst så blev vi verkligen jättebra omhändertagna, hjärtljuden var bra, han rörde sig på UL och fostervattnet såg fint ut. "Felet" är att han har lagt sig med huvudet nedåt och ryggen utåt så han är dels skyddad av moderkakan som ligger i framvägg och dels sparkar han in mot min rygg. Så man kunde tydligt se på UL att han reagerade på stimulin, bara det att det inte kändes. Så han undrade säkert vad tusan vi höll på med igår. :angel::D

Härligt att höra att förklaringen var så enkel! :)Det är ju oftast så, men bättre att kolla en gång för mycket!
 
Hursomhelst så blev vi verkligen jättebra omhändertagna, hjärtljuden var bra, han rörde sig på UL och fostervattnet såg fint ut. "Felet" är att han har lagt sig med huvudet nedåt och ryggen utåt så han är dels skyddad av moderkakan som ligger i framvägg och dels sparkar han in mot min rygg. Så man kunde tydligt se på UL att han reagerade på stimulin, bara det att det inte kändes. Så han undrade säkert vad tusan vi höll på med igår. :angel::D
Hittade ditt inlägg från imorse sen, jag som läst slarvigt. Vad bra att ni åkte in! Riktigt läskigt, men så skönt att allt såg fint ut! :heart
 
@Sofie_B Vad skönt att allt var lugnt!

Hos oss är läget just nu oförändrat. Smärtsamma sammandragningar kommer och går, och en hel massa extraundersökningar som inte heller är särskilt roliga genomförs. Läkaren idag sa att hon väntar på att jag visar tecken på sjukdom utöver markörer i blodet, vet dock inte om hon menar att man då sätter igång det hela.

Tack för lägesrapporten - jag har tänkt väldigt mycket på er idag!
 
Nu är det fasta som gäller. Infektionsvärdet har gått upp mer. Så jag antar att dom planerar att plocka ur snart
 
Hursomhelst så blev vi verkligen jättebra omhändertagna, hjärtljuden var bra, han rörde sig på UL och fostervattnet såg fint ut. "Felet" är att han har lagt sig med huvudet nedåt och ryggen utåt så han är dels skyddad av moderkakan som ligger i framvägg och dels sparkar han in mot min rygg. Så man kunde tydligt se på UL att han reagerade på stimulin, bara det att det inte kändes. Så han undrade säkert vad tusan vi höll på med igår. :angel::D

Vilken rackarunge :D Jag blir typ rädd var och varannan dag för jag inte tycker han rör sig särskilt mycket sen poff hittar han på att göra nånting ordentligt så man ser hela magen hoppa till :eek:
 
plockar man ut genom snitt då?

Usch. håller alla tummar jag kan! Men nu är sannolikheten för att bebis ska klara sig så mycket högre. :heart
Sätter det inte igång självt så blir det narkos i mitt fall, annars hade man gjort ett vanligt vaket KS (på mig går inte det pga allergi mot bedövning)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 958
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 904
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 852
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp