Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu var läkaren inne. Dom hoppas att det ska sätta igång ordentligt av sig självt pga infektionen. Gör det inte det och värdena blir sämre (vilket dom blivit vid alla tidigare prover) så kommer dom snitta. Så det känns just nu som att vi kommer landa på 26+4
 
Nu var läkaren inne. Dom hoppas att det ska sätta igång ordentligt av sig självt pga infektionen. Gör det inte det och värdena blir sämre (vilket dom blivit vid alla tidigare prover) så kommer dom snitta. Så det känns just nu som att vi kommer landa på 26+4
:heartheart:heart
 
Nu var läkaren inne. Dom hoppas att det ska sätta igång ordentligt av sig självt pga infektionen. Gör det inte det och värdena blir sämre (vilket dom blivit vid alla tidigare prover) så kommer dom snitta. Så det känns just nu som att vi kommer landa på 26+4

Håller alla tummar att du och bebis kommer friska ur detta och att du får den chans till återhämtning du behöver.
 
Jag bor utanför Varberg och jag körde just till sjukgymnast och det är fortfarande frost och ishalka i skuggan :rage:
Jag körde 41'an till och från jobbet i flera år så jag vet vad du har att göra med ;) första hösten med egen bil snurrade jag ner i diket precis efter rondellen när man ska in på 41'an från Varberg Nord. Där är ju en svacka och precis bara där låg en tunn hinna med is:p

Imorgon ska tydligen bli ännu värre så kör försiktigt om du ska ge dig ut på vägarna!
 
Jag körde 41'an till och från jobbet i flera år så jag vet vad du har att göra med ;) första hösten med egen bil snurrade jag ner i diket precis efter rondellen när man ska in på 41'an från Varberg Nord. Där är ju en svacka och precis bara där låg en tunn hinna med is:p

Imorgon ska tydligen bli ännu värre så kör försiktigt om du ska ge dig ut på vägarna!

Blää, 41an är inte ett dugg rolig att pendla längs. Vi bor ut mot Kungsäter, så ännu mer ut i skogen. Har 1.2mil till Derome.
Sedan förstår jag verkligen inte folk här i Varberg, alla ska ligga 1.5m bakom bilen varesig det är bäckmörkt, fri sikt med enorma omkörningsmöjligheter. Näe, folk ska ligga och trycka i häcken på den före. Jag hatar det, speciellt när jag har barn och hund i bilen.

Körde hem från Härryda i söndags kväll, mörkt, kallt och ja inte alls någon vidare kul väg att köra. Är jag ensam i bilen varnar jag först en gång med att försiktigt trycka på bromsen, fattar bakomvarande inte då trycker jag till ordentligt en gång. Men gör absolut inte det med andra i bilen.
Men här låg jag tillslut i 50 på 90 vägen och idioten (ursäkta språket) vägrar att köra om. Utan ligger på riktigt 1m bakom.

Mvh. sur bilförare!


Min dagmamma messade nyss att hon är hemma och vabbar, så jag ska försöka hålla mig hel, hela dagen. Hur jag nu ska lyckas med det, då jag typ kom gråtandes hem från stan innan för att jag har så sinnes ont. Blir yr och illamående för ingenting. typ.
 
Ikväll var sambon och jag på föreläsning på sjukhuset, om förlossningen, förloppet mm. (Finns väl ett gäng gravida Linköpingsbor här i tråden, kanske tom. nån mer som var där? :) )

Mycket nyttigt! Kändes tryggt och bra, och jag fick faktiskt känslan att jag borde klara av det där fint, vilket jag förmodar är den känslan de vill att man ska ha när det är slut :D Sambon fick nog en del viktiga tips också och vi hade jättebra samtal efteråt om målbilder och vilken roll jag vill att han ska ha när det är dags.
 
Tillbringat kvällen med att sortera bebiskläder. 62, 68, 74 och 80 för sig. 50 och 56 respektive uppdelat i byxor, kortärmade bodies, långärmade bodies, pyjamasar, jumpsuits, och en påse med strumpor och mössor. Tror inte vi behöver köpa så mycket nytt direkt :angel: Sonen var 53 cm när han föddes, så han gick på 56 väldigt snart, kunde egentligen ha det från start. Får se om det blir lika nu!
Idag är det exakt två veckor kvar :eek::love:
 
Ikväll var sambon och jag på föreläsning på sjukhuset, om förlossningen, förloppet mm. (Finns väl ett gäng gravida Linköpingsbor här i tråden, kanske tom. nån mer som var där? :) )

Mycket nyttigt! Kändes tryggt och bra, och jag fick faktiskt känslan att jag borde klara av det där fint, vilket jag förmodar är den känslan de vill att man ska ha när det är slut :D Sambon fick nog en del viktiga tips också och vi hade jättebra samtal efteråt om målbilder och vilken roll jag vill att han ska ha när det är dags.


Men va kul, vi var också där! :D Fick så himla bra intryck av förlossningspersonalen med tycker jag, de uppmuntra ju verkligen att ringa dem osv.. kändes toppen! Och bra info, gillar att dem visade och pratade så mycket om avdelning, så det inte blir så främmande sen
 
Nu var läkaren inne. Dom hoppas att det ska sätta igång ordentligt av sig självt pga infektionen. Gör det inte det och värdena blir sämre (vilket dom blivit vid alla tidigare prover) så kommer dom snitta. Så det känns just nu som att vi kommer landa på 26+4

Tänker på er! Lycka till!
 
Men va kul, vi var också där! :D Fick så himla bra intryck av förlossningspersonalen med tycker jag, de uppmuntra ju verkligen att ringa dem osv.. kändes toppen! Och bra info, gillar att dem visade och pratade så mycket om avdelning, så det inte blir så främmande sen
Vad kul :D och håller med, precis sån info som gör att jag kan slappna av och försöka släppa oro och kontroll, att få veta vilken utrustning som finns, hur rummen ser ut, var vi ska parkera (!) och i vilken ordning saker normalt sett sker. Riktigt bra :)
 
Vad kul :D och håller med, precis sån info som gör att jag kan slappna av och försöka släppa oro och kontroll, att få veta vilken utrustning som finns, hur rummen ser ut, var vi ska parkera (!) och i vilken ordning saker normalt sett sker. Riktigt bra :)

Känner precis likadant, såna grejer man hade undrat å stressat över lätt annars. Har varit nyfiken på vad de har för utrustning på avdelningen med, just badkar är så himla skönt att de har i varje rum :love:

Ska ni gå på nästa föreläsning om första tiden med?
 
Känner precis likadant, såna grejer man hade undrat å stressat över lätt annars. Har varit nyfiken på vad de har för utrustning på avdelningen med, just badkar är så himla skönt att de har i varje rum :love:

Ska ni gå på nästa föreläsning om första tiden med?
Ja, det är tanken :) Ni också?
Tyckte det var lika bra att få det gjort nu i december så hinner vi förhoppningsvis tänka och fundera över sånt som känns svårt och oklart därefter :)

För övrigt: En lite rolig reflektion under föreläsningen ikväll var hur klokt upplagt det var med en toapaus mitt i, och hur fort en grupp gravida kvinnor ändå kan fylla upp en toakö :laugh:
 
Ja, det är tanken :) Ni också?
Tyckte det var lika bra att få det gjort nu i december så hinner vi förhoppningsvis tänka och fundera över sånt som känns svårt och oklart därefter :)

För övrigt: En lite rolig reflektion under föreläsningen ikväll var hur klokt upplagt det var med en toapaus mitt i, och hur fort en grupp gravida kvinnor ändå kan fylla upp en toakö :laugh:

Ja, tänkt samma :) skönt att ha det gjort och så var det ju lite sista chansen nu eftersom de inte hade föreläsningar i december.

Haha ja eller hur :laugh: misstänkte från början att det skulle vara minst en kort toapaus, luktade ju även satsumas i hela salen sen också :p
 
Nu var läkaren inne. Dom hoppas att det ska sätta igång ordentligt av sig självt pga infektionen. Gör det inte det och värdena blir sämre (vilket dom blivit vid alla tidigare prover) så kommer dom snitta. Så det känns just nu som att vi kommer landa på 26+4

:heartheart:heart

Ny morgon nu, tänker på dig @cili!
 
Tillbringat kvällen med att sortera bebiskläder. 62, 68, 74 och 80 för sig. 50 och 56 respektive uppdelat i byxor, kortärmade bodies, långärmade bodies, pyjamasar, jumpsuits, och en påse med strumpor och mössor. Tror inte vi behöver köpa så mycket nytt direkt :angel: Sonen var 53 cm när han föddes, så han gick på 56 väldigt snart, kunde egentligen ha det från start. Får se om det blir lika nu!
Idag är det exakt två veckor kvar :eek::love:

Wow, nu är det nära!

Vi har skänkt bort mycket efter andra barnet så just nu har vi typ ingenting till kommande bebis :angel:. Tänker att jag i första hand ska inventera i bekantskapskretsen och se om det är någon som är i rensartagen!
 
Nu var läkaren inne. Dom hoppas att det ska sätta igång ordentligt av sig självt pga infektionen. Gör det inte det och värdena blir sämre (vilket dom blivit vid alla tidigare prover) så kommer dom snitta. Så det känns just nu som att vi kommer landa på 26+4

Tänker på er! :heart :heart :heart
 
@Sofie_B
Hoppas allt ser bra ut, vår lilla skrämmer slag på mig vissa dagar när jag inte känner nästan någonting på två dygn i sträck, men det har hänt några gånger nu.

Angående elvaåringen, jag har inga direkta tips men jag tycker det låter så otroligt sent att inte kunna sova själv. Det låter jättejobbigt. Jag minns när jag var elva år och hur vuxen jag kände mig och hur mycket eget ansvar jag hade. Jag var nog en del mörkrädd, men alltså det var ju inget jag sprang till min förälder om för det, jag fick och ville nog ta ansvar för det själv eftersom jag var så gammal. Jag fick vara ensam hemma ibland på kvällar och värma upp middag i micron och lägga mig själv eller äta frukost och gå till skolan själv på morgonen också då min förälder inte jobbade endast dagtid. På helgerna tävlade jag ofta hoppning med (B) ponny och jag minns det som att jag hade så mycket eget ansvar. På lov red jag ut en familjebekants hästar i skogen helt själv. Han kanske är lite bortskämd ändå på ett sätt, han borde ju vilja känna sig mer vuxen snart?

Tack snälla! :heart

Det ÄR jättejobbigt. Och det ÄR sent tycker jag också. Jag vet att jag också kände mig väldigt vuxen vid 11 och hade egen häst som jag tog ansvar för osv. Vi ser det istället i 9-åringen som är väldigt självständig och kan ta ansvar utan problem. 11-åringen är mycket mer "barnslig" på det sättet.

Jag såg att någon föreslog lite "KBT"-inspirerad taktik. Det har vi varit inne på och också kört, vilket fungerade till en viss gräns. Sen sa han att han bara kände sig mer otrygg med det och vi fick också höra från samtalsterapeuten på BUP att det var fel taktik. Att otrygga barn bara ska tryggas gränslöst tills dom själva känner sig redo att ta steget. Inte att man ska hjälpa dom genom att "pusha", även om det är i små små steg.

Men det är såååå svårt och såååå frustrerande. Nu har han vaknat två nätter i rad vid 03-04 och säger att han är för pigg för att sova. Han väcker då både pappan och mig. Sen stressar han upp sig så otroligt mycket över att han inte ska kunna somna och att vi ska somna innan honom, vilket ALDRIG har hänt. Men han blir ändå så stressad att han gråter, trots att vi lovar och lovar att inte somna innan han gör det. Man vet liksom inte vad man ska göra?! Och det är klart att man lätt blir lite kort i tonen när han efter en halvtimme för 100:e gången kollar av att man är vaken och frågar om man är nära på att somna. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 958
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 904
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 852
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp