Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förmodligen inte :( . Dom räknar med att behålla mig på uppvaket i 12 timmar. Men sambon hänger med kuvösen iväg till neo direkt, så han får lite tjuvstart

Är 12 timmar "standard" vid narkos för snitt eller vill de ha dig under uppsikt extra länge av någon anledning?
 
Ja, man är inte sitt mest pedagogiska och mjuka jag sådär mitt i natten tyvärr. :angel:

Ja, vi blev också jätteförvånade för vi tyckte spontant att det var det bästa sättet att hjälpa honom på, och som sagt, det fungerade bra till en viss gräns men sen fungerade det inte alls. Tror att det kanske hade fungerat bättre om det inte var så att han varannan vecka "börjar om" helt då han sover med mamman på mammaveckor.

Man vill ju så gärna hjälpa honom, om ett år ska dom åka till Danmark med klassen och bo över på en skola där. Han är jätteorolig för att han inte ska kunna åka för att han inte ska ha lärt sig att sova själv då. Och snart kommer han vara så pass gammal att hans kompisar och flickvänner tycker att det är märkligt att han sover med mamma och pappa. Så jag hoppas verkligen att vi kommer tillrätta med det, vet bara inte hur. :cry:

Ja, kan tänka mig att det ur den aspekten "rör till" det lite att det blir olika varannan vecka. Hoppas att ni kan få någon hjälp som fungerar snart, både för er nattsömns skull och för hans - det är ju inte kul att/om man känner att han missar saker som han hade velat göra :(
 
Gårdagens risiga mående visade sig bero på att förkylningen(som jag tyckte var på väg att ge sig) uppgraderat sig till version 2.1:yuck:

Nu är det slut på det kalla vädret för några dagar för nu vräker det ner. Älskar annars när det är minusgrader, är verkligen tokvarm som gravid. Igår när det var -4 på morgonen njöt jag utomhus med bara collegetröja. Händerna pulsar nästan av värme. Tacksam över att inte behöva vara höggravid på sommaren!

Håller med dig.
Hellre ett par minus och solsken än några plus och rusk .
Vantrivs verkligen med att gå ut i regnet.
 
Är 12 timmar "standard" vid narkos för snitt eller vill de ha dig under uppsikt extra länge av någon anledning?

Jag fick ett urakut snitt under narkos med dottern och låg på uppvak i 2-2.5h
Fick komma ut till pappa och dotter när bedövningen börjat släppa och jag kunde lyfta ena benet.
 
Är 12 timmar "standard" vid narkos för snitt eller vill de ha dig under uppsikt extra länge av någon anledning?

När jag fick ett akut/urakut snitt så låg jag på uppvaket i fem timmar. Men det var för att jag var så sjuk, hade blodförgiftning och barnsängsfeber så de ville inte släppa iväg mig innan febern var under 41 grader. Normalt är nån timme bara, sa de då (2015).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 958
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 904
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 852
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp