Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller också en tumme, @cili !

Jag var hos barnmorskan idag och allt var normalt. Bra blodtryck, bra HB, 140 i puls på bebisen och SF måttet var återigen prick mitt på kurvan. Barnmorskan lärde min sambo hur han skulle känna för att hitta huvudet respektive foten (barnet låg utsträckt på sidan liksom) och han var helt extatisk. Själv tycker jag det är lite läskigt att identifiera enskilda kroppsdelar, lite väl mkt Alien :D.
 
December
2 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet
20 - Rugge, Första barnet

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
6 - Positron, andra barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
18 - Feathercloud, första barnet
23 - astilbe, första barnet
25 - Cattaflajna, första barnet
30 - leoparden, första barnet, flicka

Februari
3 - Monifa, första barnet
8 - YaHilweh, andra barnet, flicka
10 - JeayL, första barnet
11 - Sofie_B, första barnet
15 - cili, första barnet
19 - pollex, tredje barnet
20 - soom, första barnet
21 - Heulwen, första barnet


Både NIPT och RUL sa flicka för oss så det vore en riktig skräll om det blir en pojke :)
 
Jag hade nog läst saatte korrekt av bara farten tror jag:laugh:

Jag jobbar som drifttekniker på ett värmekraftverk. Mest producerar vi fjärrvärme men även fjärrkyla och el. Vanligtvis håller jag till på en anläggning där vi eldar avfall men eftersom det är så mycket farligheter där (rester från förbränning och kemikalier) så är det kontrollrumstjänst(sitta i ett rum med massor av skärmar, övervaka larm och svara i telefon typ) från dag 1 när man är gravid som gäller. Och jag vantrivdes med det enformiga jobbet förra graviditeten så denna gången har jag lyckats styra om det. Så nu utbildar jag mig på de andra anläggningarna där jag inte är lika begränsad, det finns utrymmen jag inte får vistas i pga buller och kem men annars är det betydligt friare. Och så var det lätt att byta skiftarbete mot enbart dagtid på det här viset, jag fick så svårt att sova i somras så det var nödvändigt.
Nu jobbar jag måndag-fredag förmiddagar och sen hämtar jag barnet på förskolan och kannåka hem och sova middag:D och på jobbet är det ingen som ställer några krav, vill jag röra på mig får jag göra det och vill jag vara stilla så ifrågasätter ingen. De är bara tacksamma över att jag vill bredda min kompetens:up:

Min son fyller år 15/1:D han föddes 9 dagar innan bf så efter julhelgen börjar det nog bli lite spännande här hemma:p

Det låter ju som ett kalasupplägg på jobbet, både vad gäller tider och arbetsuppgifter som samtidigt blir en kompetensutveckling! :up:

:D - väl valt födelsedatum för sonen! Men den här gången får du pricka BF så att småsyskonet också får ett väl beprövat datum ;)
 
December
2 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet
20 - Rugge, Första barnet

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
6 - Positron, andra barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
18 - Feathercloud, första barnet
23 - astilbe, första barnet
25 - Cattaflajna, första barnet, flicka
30 - leoparden, första barnet, flicka

Februari
3 - Monifa, första barnet
8 - YaHilweh, andra barnet, flicka
10 - JeayL, första barnet
11 - Sofie_B, första barnet
15 - cili, första barnet
19 - pollex, tredje barnet
20 - soom, första barnet
21 - Heulwen, första barnet


Har ju inte varit lätt att se på de ul vi haft, men mest troligt flicka sa läkaren iaf :p
 
December
2 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet
20 - Rugge, Första barnet

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
6 - Positron, andra barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
18 - Feathercloud, första barnet
23 - astilbe, första barnet
25 - Cattaflajna, första barnet, flicka
30 - leoparden, första barnet, flicka

Februari
3 - Monifa, första barnet
8 - YaHilweh, andra barnet, flicka
10 - JeayL, första barnet
11 - Sofie_B, första barnet
15 - cili, första barnet
19 - pollex, tredje barnet
20 - soom, första barnet
23 - Heulwen, första barnet, flicka

Ändrar till den 23/2 enligt RUL.
 
December
2 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet
20 - Rugge, Första barnet

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
6 - Positron, andra barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
18 - Feathercloud, första barnet
23 - astilbe, första barnet
25 - Cattaflajna, första barnet, flicka
30 - leoparden, första barnet, flicka

Februari
3 - Monifa, första barnet, pojke
8 - YaHilweh, andra barnet, flicka
10 - JeayL, första barnet
11 - Sofie_B, första barnet
15 - cili, första barnet
19 - pollex, tredje barnet
20 - soom, första barnet
23 - Heulwen, första barnet, flicka
 
Jag hamnade i en tråd på tv. Där det togs upp vem/vilka man ska ha med sig på FL. På riktigt, vill man ha sin mamma och/eller sin svärmor där. Utöver pappan till barnet?

Jag respekterar allas åsikter men personligen skulle jag aldrig i mitt liv vilja ha med någon annan än min man. Då gör jag dett hellre ensam.
 
Jag hamnade i en tråd på tv. Där det togs upp vem/vilka man ska ha med sig på FL. På riktigt, vill man ha sin mamma och/eller sin svärmor där. Utöver pappan till barnet?

Jag respekterar allas åsikter men personligen skulle jag aldrig i mitt liv vilja ha med någon annan än min man. Då gör jag dett hellre ensam.

Skulle inte heller vilja ha med någon annan än pappan. Definitivt inte någon av våra föräldrar. Sett olika förlossningsprogram på tv ibland där hela släkten är med typ, skulle vara sjukt obekväm :eek:
 
Har så ont i halsen :arghh: Det är fruktansvärt. Hes har jag blivit också :meh: Och hostar. Hellre nu än om tre veckor antar jag... men det känns olidligt :arghh:
 
Det låter ju som ett kalasupplägg på jobbet, både vad gäller tider och arbetsuppgifter som samtidigt blir en kompetensutveckling! :up:

:D - väl valt födelsedatum för sonen! Men den här gången får du pricka BF så att småsyskonet också får ett väl beprövat datum ;)
Ja denna lösningen blev så mycket bättre än vad jag någonsin kunde tänka. Förhoppningen är att då kunna jobba ända fram till jul. Sen får vi ju se hur mycket av de nya kunskaperna som sitter kvar när jag kommer tillbaka till jobbet nästa höst:rofl:

Trettondagen måste helt klart vara en bra födelsedag så jag kan nog hålla med om att det går bra att vänta till bf.:D
 
December
2 - Evenstar, andra barnet
25 - Emrox, första barnet
20 - Rugge, Första barnet

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
6 - Positron, andra barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet
18 - Feathercloud, första barnet
23 - astilbe, första barnet
25 - Cattaflajna, första barnet, flicka
30 - leoparden, första barnet, flicka

Februari
3 - Monifa, första barnet, pojke
8 - YaHilweh, andra barnet, flicka
10 - JeayL, första barnet, pojke
11 - Sofie_B, första barnet
15 - cili, första barnet
19 - pollex, tredje barnet
20 - soom, första barnet
23 - Heulwen, första barnet, flicka

Jag hamnade i en tråd på tv. Där det togs upp vem/vilka man ska ha med sig på FL. På riktigt, vill man ha sin mamma och/eller sin svärmor där. Utöver pappan till barnet?

Hade pappan absolut inte kunnat vara närvarande så kanske mamma vore ett alternativ för hon borde ju ha lite koll på hur det hela går till efter att ha tryckt ut 5 stycken :up: men hade absolut inte velat ha halva släkten :yuck:
 
Jag hamnade i en tråd på tv. Där det togs upp vem/vilka man ska ha med sig på FL. På riktigt, vill man ha sin mamma och/eller sin svärmor där. Utöver pappan till barnet?

Jag respekterar allas åsikter men personligen skulle jag aldrig i mitt liv vilja ha med någon annan än min man. Då gör jag dett hellre ensam.

Hade absolut inte kunnat tänka mig att ha med min mamma :eek: hade nog blivit stressad av henne tror jag!

...har en kompis där pappan till barnen inte var med i bilden längre, hon hade med sin syster och en släkting från sin mammas sida (tror det är hennes mammas kusin eller nåt sånt) :p kan även nämna att den sistnämnda fick sköta filmning :rofl:
 
Jag hamnade i en tråd på tv. Där det togs upp vem/vilka man ska ha med sig på FL. På riktigt, vill man ha sin mamma och/eller sin svärmor där. Utöver pappan till barnet?

Jag respekterar allas åsikter men personligen skulle jag aldrig i mitt liv vilja ha med någon annan än min man. Då gör jag dett hellre ensam.

Vill inte ha med någon utöver min sambo! Skulle han däremot inte kunna av någon anledning, så skulle jag nog hellre - om än med tveksamhet - ha med min mamma än ingen alls. Jag har en tendens att behöva en tolk mellan mig och vårdpersonalen i en del situationer :p
 
Ja denna lösningen blev så mycket bättre än vad jag någonsin kunde tänka. Förhoppningen är att då kunna jobba ända fram till jul. Sen får vi ju se hur mycket av de nya kunskaperna som sitter kvar när jag kommer tillbaka till jobbet nästa höst:rofl:

Trettondagen måste helt klart vara en bra födelsedag så jag kan nog hålla med om att det går bra att vänta till bf.:D

Man brukar komma in rätt snabbt i jobbet igen efteråt tycker jag, så ett och annat biter sig nog kvar! :)

Eller hur, då är man alltid ledig på sin födelsedag dessutom, mycket bra!
 
Jag hamnade i en tråd på tv. Där det togs upp vem/vilka man ska ha med sig på FL. På riktigt, vill man ha sin mamma och/eller sin svärmor där. Utöver pappan till barnet?

Jag respekterar allas åsikter men personligen skulle jag aldrig i mitt liv vilja ha med någon annan än min man. Då gör jag dett hellre ensam.
Aldrig att jag skulle ta med någon annan! Finns till och med tillfällen när tanken på att mannen ska vara med skaver men det blev perfekt förra förlossningen. Då märktes det att han verkligen känner mig så jag fick mitt space:heart
Även barnmorskan kände av det väldigt väl så de var bara närvarande under krystningsskedet, annars kom de in och kollade ca var 20'e minut och lät mig vara ifred.
Självklart hade det varit annorlunda om det varit några konstigheter under förloppet.
 
Skulle aldrig vilja ha med mamma eller pappa på fl. Jag och mamma står förvisso varandra nära men nä. Om sambon inte hade kunnat vara med hade jag velat ha med mig min bästa kompis. Hon har förvisso inga barn sedan innan men hon är sjuksköterska och känner mig utan och innan :) Hade nog vart mest bekvämt.
 
Jag hamnade i en tråd på tv. Där det togs upp vem/vilka man ska ha med sig på FL. På riktigt, vill man ha sin mamma och/eller sin svärmor där. Utöver pappan till barnet?

Jag respekterar allas åsikter men personligen skulle jag aldrig i mitt liv vilja ha med någon annan än min man. Då gör jag dett hellre ensam.

Nu hör jag inte alls till den här tråden, men jag började ändå fundera när jag såg den här frågan och blev förvånad över hur många jag kunde komma på som jag kunde tänka mig att ha med om maken hade fått förhinder (någon mer utöver maken hade jag nog inte sett någon poäng med). Utan inbördes rangordning hade jag kunnat ha med någon från min egen syskonskara, min ena systerdotter hade faktiskt funkat också, svärmor, någon av mina två svägerskor och åtminstone tre-fyra vänner som jag kan komma på sådär på rak arm. Min ena svåger hade ju inte heller varit helt fel, med tanke på att han har en väldigt passande utbildning (och om jag inte har glasögon på mig vettefan om jag hade kunnat se skillnad på honom och karln).
 
@Rugge , hur går det för dig med sammandragningar och så vidare?
Hej.
Tack för omtanken.

Det är bättre med det nu.
Inte lika mycket sammandrgningar och inte lika starka heller.
Men nu är jag inne i vecka 35, så nu är jag inte heller lika orolig om det skulle dra igång på riktigt.

Jobbar bara nästa vecka också, sen går jag på föräldrarledighet. Ska bli så skönt att få lite egentid innan nedkomst :)
 
Aldrig att jag skulle ta med någon annan! Finns till och med tillfällen när tanken på att mannen ska vara med skaver men det blev perfekt förra förlossningen. Då märktes det att han verkligen känner mig så jag fick mitt space:heart
Även barnmorskan kände av det väldigt väl så de var bara närvarande under krystningsskedet, annars kom de in och kollade ca var 20'e minut och lät mig vara ifred.
Självklart hade det varit annorlunda om det varit några konstigheter under förloppet.

Jag kände desamma förra FL. Lite "måste sambon vara med" men jag är glad att han var med. Står även i mina papper att vi hade ett grymt bra samarbete :love:
Han är mitt berg när det är svårt, så han får väl följa med denna gång med :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 957
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 902
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 844
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avlivning älskade katt
  • Valp 2024
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp