Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känna i nacken, inte i ansiktet. Eller på magen, det körde vi med (nacke/mage alltså) och det funkade bra. Många klär på sina barn alldeles för mycket (och det är farligt!) så om du är frusen så får du tänka typ vad du skulle tagit på sen halvera det så får du lagom mängd ;)

+@Tassetass och hur ska dom kännas då? Typ bara inte kalla eller lite "varma och sköna"?
 
Nu har jag fått veta att jag ska in på EKG för att dom är oroliga över min hjärtfrekvens och flöde. Det ena avlöser det andra. Själv känner jag mig inte så nojig över just det dock, vet ju om att jag inte har några hjärtproblem och har inte känt mig konstig mer än yrsel (vilket jag tror hör ihop med stress och att jag tycker att infarten i armen är obehaglig att se).

Jag undviker i mesta mån kvällstidningar som vill skriva om något smaskigt som ger klick. Det blir mer forumtrådar, och rena medicinskrifter (fördelen med egen sjukvårdsutbildning, jag kan både läsa och tolka dom på ett lämpligt sätt, annars hade det nog kunnat skrämma upp mer).

Men då, är det inte jämmer så är det elände :(. Har de gjort ditt EKG nu och har läkaren kommit och pratat med dig?
 
Hur vet man att dom är lagom varma? Jag själv är en riktig fryslort och mina hästar har varit av samma skrot och korn så jag är van att pälsa på ordentligt, men har förstått att det inte är rätt väg att gå med bebisar. :angel:
Nacken är smidig att känna i. Vi föräldrar har som vana att klä våra barn för varmt.

Nu kom jag att tänka på en seriestrip jag såg för länge sedan. Minns inte om det var min häst eller någon annan. Hittar inte när jag googlar.

Men det är en bild på 2 hästar i en hage, den ena ser ut som en boll, pga 14 täcken. Den andra hösten frågar "vad har hänt med dig" och får svaret "min mamma frös i morse".

Bilden trycket roligare än att försöka förklara i text.
 
Mina rosa flytningar fortsätter visst igen.. Har extrakontroll med ul om ett par dagar för sammandragningarna så det är väl bara att vänta till dess. känns lite- :nailbiting: ändå.
 
Nacken är smidig att känna i. Vi föräldrar har som vana att klä våra barn för varmt.

Nu kom jag att tänka på en seriestrip jag såg för länge sedan. Minns inte om det var min häst eller någon annan. Hittar inte när jag googlar.

Men det är en bild på 2 hästar i en hage, den ena ser ut som en boll, pga 14 täcken. Den andra hösten frågar "vad har hänt med dig" och får svaret "min mamma frös i morse".

Bilden trycket roligare än att försöka förklara i text.

Hihi den har jag sett.
 
Man ska aldrig ropa minsta lilla hej.
Blodet är nu mer och inte lika gammalt som tidigare. Det lilla hoppet jag hade suddas ut rätt effektivt.
Det ska ju dröja minst fyra veckor till, det har jag ju bestämt. Man får faktiskt inte komma ut tre månader för tidigt :(
 
Man ska aldrig ropa minsta lilla hej.
Blodet är nu mer och inte lika gammalt som tidigare. Det lilla hoppet jag hade suddas ut rätt effektivt.
Det ska ju dröja minst fyra veckor till, det har jag ju bestämt. Man får faktiskt inte komma ut tre månader för tidigt :(

:(:(:(
Bebisars ankomst är så rackarns svår att bestämma över :(. Fyra veckor till skulle ju vara kalas, men som "min" läkare sa tidigare i veckan - de är små i v 25, men de är mycket större än de minsta. Jag fortsätter att hoppas på fler dagar i magen :heart
 
:(:(:(
Bebisars ankomst är så rackarns svår att bestämma över :(. Fyra veckor till skulle ju vara kalas, men som "min" läkare sa tidigare i veckan - de är små i v 25, men de är mycket större än de minsta. Jag fortsätter att hoppas på fler dagar i magen :heart
Det är ju så sjukt bara. Här har man räknat med 40 veckor, och läst att det är vanligare att man går över den tiden än under första gången. Och så blir det såhär på 25+0.
Jag hoppas att vikten ska hinna närma sig ett kilo åtminstone, om det nu måste bli av alldeles för tidigt, för det verkar vara en bra milstolpe. 150 g dit, så om det inte sätter igång nu så borde det inte vara någon omöjlighet.
 
Nacken är smidig att känna i. Vi föräldrar har som vana att klä våra barn för varmt.

Nu kom jag att tänka på en seriestrip jag såg för länge sedan. Minns inte om det var min häst eller någon annan. Hittar inte när jag googlar.

Men det är en bild på 2 hästar i en hage, den ena ser ut som en boll, pga 14 täcken. Den andra hösten frågar "vad har hänt med dig" och får svaret "min mamma frös i morse".

Bilden trycket roligare än att försöka förklara i text.

Hehe, ja, Ryttarinspirations parodi på hur hästägare klär på sina hästar är också väldigt rolig. Och träffande. :D

Tack för allt info allesammans!
 
Man ska aldrig ropa minsta lilla hej.
Blodet är nu mer och inte lika gammalt som tidigare. Det lilla hoppet jag hade suddas ut rätt effektivt.
Det ska ju dröja minst fyra veckor till, det har jag ju bestämt. Man får faktiskt inte komma ut tre månader för tidigt :(

Åh nej, vilken otur ni har! :cry:
 
Det är ju så sjukt bara. Här har man räknat med 40 veckor, och läst att det är vanligare att man går över den tiden än under första gången. Och så blir det såhär på 25+0.
Jag hoppas att vikten ska hinna närma sig ett kilo åtminstone, om det nu måste bli av alldeles för tidigt, för det verkar vara en bra milstolpe. 150 g dit, så om det inte sätter igång nu så borde det inte vara någon omöjlighet.

Ja, det är ju ovanligt att det händer (som tur är).

1 kg låter som en bra målsättning! (Jag kan särskilt rekommendera 1016 g, det blir väldigt fina barn med den födelsevikten :))
 
Dessa krämpor, började dammsuga när de högg till vid höftbenet typ i höjd med resåren på byxorna å ilade ut i benet så nu sitter jag på golvet å tar det lugnt en stund.

Antar något hamnade i kläm/grinigt ligament av något slag för känns smått som sendrag och har ju EDS så hade ju knappast normala ligament sen tidigare :angel:
 
Man ska aldrig ropa minsta lilla hej.
Blodet är nu mer och inte lika gammalt som tidigare. Det lilla hoppet jag hade suddas ut rätt effektivt.
Det ska ju dröja minst fyra veckor till, det har jag ju bestämt. Man får faktiskt inte komma ut tre månader för tidigt :(

Men neeej :( Håller alla tummar å tår att liten kan få stanna kvar litet tag till! :heartheart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 954
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 902
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 843
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp