Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili Åh din stackare, det låter verkligen som en mardrömsgraviditet. Håller också mina tummar för att ditt barn stannar så länge som möjligt! Måste du bo kvar på sjukhuset tills förlossning eller kommer du få åka hem?
 
@cili Åh din stackare, det låter verkligen som en mardrömsgraviditet. Håller också mina tummar för att ditt barn stannar så länge som möjligt! Måste du bo kvar på sjukhuset tills förlossning eller kommer du få åka hem?
Som det ser ut nu blir jag kvar här i minst tre veckor. Sen hoppas jag på att få vara på mitt närmsta sjukhus och kunna ha lite permission (eftersom vi bor 2km därifrån). Men blir det förlossning innan dess vet jag inte hur länge vi blir kvar här, då är det inte mitt mående det hänger på
 
Kan stillaliggande få förlossningen att dra igång? Eller är det blodpropp(ar) som kan leda till det? Mycket nytt ska man lära sig!
Det förstnämnda, tydligen. Men det står tvärt om när man kollar en del andra källor, så jag vet inte vad man ska tro. Bäst är väl att inte vara extrem åt nåt håll gissar jag
 
V 37. Otroligt hur fort det gått denna gång. Varit på mvc idag och bebis är fixerad, därför det ilar/trycker neråt. Sonen blev aldrig fixerad så det är en ny känsla.
Fått datum för snitt och det är galet att jag kommer ha en bebis om mindre än tre veckor :eek:
Börjar bli tungt nu men känner mig förvånansvärt smidig fortfarande. Det jobbiga är sömnen, börjar bli tungt att vända sig när man sover. Samt att underhålla en 22 mån kille...
 
V 37. Otroligt hur fort det gått denna gång. Varit på mvc idag och bebis är fixerad, därför det ilar/trycker neråt. Sonen blev aldrig fixerad så det är en ny känsla.
Fått datum för snitt och det är galet att jag kommer ha en bebis om mindre än tre veckor :eek:
Börjar bli tungt nu men känner mig förvånansvärt smidig fortfarande. Det jobbiga är sömnen, börjar bli tungt att vända sig när man sover. Samt att underhålla en 22 mån kille...

Snart är det dags, gud vad roligt. Jag har ännu lång tid kvar, men önskar att tiden går fort. Du ligger 10v före :p

Har du fått vilken dag det bli och hur funkar det vid planerat (jag har inte kommit så långt än, så jag vet inte) :p Kommer du in dagen innan och duschar och har dig?
 
Snart är det dags, gud vad roligt. Jag har ännu lång tid kvar, men önskar att tiden går fort. Du ligger 10v före :p

Har du fått vilken dag det bli och hur funkar det vid planerat (jag har inte kommit så långt än, så jag vet inte) :p Kommer du in dagen innan och duschar och har dig?

De skulle skicka ut exakt datum ca två veckor efter samtalet sa läkaren, nu har det gått mer än tre veckor så jag ringde idag. Så nu har jag ett datum :D Några dagar innan ska vi dit på inskrivning, då tror jag de berättar hur det kommer gå till, ev väger mig och tar lite prover och sånt. Då kommer vi väl få mer ingående information om dusch kvällen innan, hur sent jag får äta osv.
Känns sjukt overkligt, mer overkligt än första barnet, och då hade man ju ingen aning vad som väntade!
 
De skulle skicka ut exakt datum ca två veckor efter samtalet sa läkaren, nu har det gått mer än tre veckor så jag ringde idag. Så nu har jag ett datum :D Några dagar innan ska vi dit på inskrivning, då tror jag de berättar hur det kommer gå till, ev väger mig och tar lite prover och sånt. Då kommer vi väl få mer ingående information om dusch kvällen innan, hur sent jag får äta osv.
Känns sjukt overkligt, mer overkligt än första barnet, och då hade man ju ingen aning vad som väntade!

Vad skönt att ändå få ett datum och veta exakt när. Vilken vecka är du i är snittet blir?
 
Idag dök någonting som var helt nytt för.mig upp. Det började klia nåt våldsamt på låren precis nedanför ljumskarna och när jag kommit hem och kunde kolla så har jag fått stora nässelutslag där. Några timmar senare dök det även upp ett nedanför handleden. Ingen aning om det kan vara gravidrelaterat :confused:

Inga nya tvättmedel, tvålar, livsmedel eller annat så det är lite av ett mysterium.
 
Idag dök någonting som var helt nytt för.mig upp. Det började klia nåt våldsamt på låren precis nedanför ljumskarna och när jag kommit hem och kunde kolla så har jag fått stora nässelutslag där. Några timmar senare dök det även upp ett nedanför handleden. Ingen aning om det kan vara gravidrelaterat :confused:

Inga nya tvättmedel, tvålar, livsmedel eller annat så det är lite av ett mysterium.

Det kan inte vara vanlig gravidklåda?
 
Idag dök någonting som var helt nytt för.mig upp. Det började klia nåt våldsamt på låren precis nedanför ljumskarna och när jag kommit hem och kunde kolla så har jag fått stora nässelutslag där. Några timmar senare dök det även upp ett nedanför handleden. Ingen aning om det kan vara gravidrelaterat :confused:

Inga nya tvättmedel, tvålar, livsmedel eller annat så det är lite av ett mysterium.

Hittade detta?
http://www.niomanader.se/hepatos/
 
Vad skönt att ändå få ett datum och veta exakt när. Vilken vecka är du i är snittet blir?

V 40, 39+1 så fem dagar innan bf. Eftersom jag gick över 16 dagar förra gången (akutsnitt v 43), och den här plockas ut innan bf, blir den här graviditeten nästan en månad kortare :D Det är fruktansvärt skönt, jag känner att jag gjort min beskärda del av övertid :p
 
Jag har fått tid till sjukgymnast på måndag i vart fall. Samt ett extra besök till bm i morgon (var där Idag). Ligger i riskzon för HF, så kollar upp allt lite extra.
 
Sömnen är sisådär, men nu är ul gjort i alla fall. Vikten beräknas ligga på ca 850g (vilket kan klassas som normal), och vattenmängden är under normalt men det är åtminstone inte helt tomt.
Det är konstaterat att det blir narkos om det sätter igång och naturligt inte funkar (just nu ligger dock huvudet nedåt, så det är positivt, vänder hon sig så försöker man inte ens utan skär direkt som jag förstått det). Jag hoppas dock att det dröjer många veckor till, allra helst till januari.
Måste vara helt orimligt jobbigt för dig och sambon. Oro, tristess, maktlöshet... Håller tummarna att allt fortsätter se positivt ut och att liten håller sig inne ett bra tag till!! :heart
 
V 37. Otroligt hur fort det gått denna gång. Varit på mvc idag och bebis är fixerad, därför det ilar/trycker neråt. Sonen blev aldrig fixerad så det är en ny känsla.
Fått datum för snitt och det är galet att jag kommer ha en bebis om mindre än tre veckor :eek:
Börjar bli tungt nu men känner mig förvånansvärt smidig fortfarande. Det jobbiga är sömnen, börjar bli tungt att vända sig när man sover. Samt att underhålla en 22 mån kille...

Det känns så himla märkligt att den här trådens första bebis (hoppas jag, vill ju att @cili s ska stanna där den är) börjar närma sig!
 
Vi har fått ärva lite kläder till bebisen, så det vi har nu är följande;

5 "slit-och-släng" bodys
3 byxor
2 finbodys
2 finset med byxa och body
1 vinteroverall strl nyfödd
2 vinteroveraller strl 2-4 mån
1 åkpåse
1 "teddybjörnsonepiece"
1 mjuk filt m. huva
1 par små strumpor
1 par dun"tofflor"
1 tyghaklapp

Är det något ni känner att vi behöver komplettera med i klädväg? Tänker att jag ska köpa så lite som möjligt innan jag vet storlek och sen gissar jag att jag får lite på babyshowern. Hur är det med pyjamas, behöver dom det eller kan dom lika gärna sova i en vanlig body (förutsatt att den är mjuk såklart men det är alla kläder vi har köpt).

Mössa och nån filt till.

(Jag fick aldrig nån storleksprognos heller första graviditeten).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 952
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 902
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 842
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp