Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu vågar jag inte hoppas på att något går vägen, så jag vill inte ens tänka på namn.
Har dock bett sambon att ta med en halvfärdig diamond painting hemifrån, så jag kan roa mig med den efter hans nästa besök. Borde vara åtminstone 25 timmar kvar att göra på den, det blir både nytta och nöje i ett för då kan den komma upp på väggen hemma sen.

Ok det var lite fel formulerat om du inte vill tänka på namn, jag tänkte mer på att man kan skriva istället för rita. Lär dig typografi om du inte gillar att rita/doodla? Jag är namnnörd oavsett om det gäller hästnamn, människonamn. Typografi är jättebra att lära sig till att skriva julkort mm. Diamond painting verkar kul :).

Jag vill egentligen inte vara felaktigt positiv iom. att du inte vill tänka på det men samtidigt vill jag påminna dig om att statistiken säger faktiskt att du har oddsen på din sida nu när du ändå är i den vecka du är redan även fast det såklart är jobbigt.. :heart Med mina tecken som jag fortfarande har så kunde min födsel lika gärna startat v22 så jag har oroat mig en hel del.. Jag har också varit nästan bara helt sängliggande, i ungefär från v14 och får ta rullstol om jag ska ta mig till kontroll osv. så känner med att du haft det jobbigt innan också.
 
Senast ändrad:
Känner mig helt knäckt.
Och nu fick jag veta att ul görs först imorgon, istället för idag som utlovat. Jag orkar inte med ovisshet. Jag vill veta.
Går mellan att vara på vippen att bryta ihop, och att känna att jag snart går ut genom dörren och åker hem. "I didn't sign up for this".
Det här är som spiken i kistan på ett år som varit fullt av skit, och att det enda som återstår är att se vem av oss som till slut hamnat i den.
 
Känner mig helt knäckt.
Och nu fick jag veta att ul görs först imorgon, istället för idag som utlovat. Jag orkar inte med ovisshet. Jag vill veta.
Går mellan att vara på vippen att bryta ihop, och att känna att jag snart går ut genom dörren och åker hem. "I didn't sign up for this".
Det här är som spiken i kistan på ett år som varit fullt av skit, och att det enda som återstår är att se vem av oss som till slut hamnat i den.

Önskar jag kunde göra något för dig!
Hoppas verkligen, verkligen att du kan få några svar snart. Och att dessa är bra!
Det räcker med skit och bekymmer nu...
 
Hon som vi hade som barnmorska idag får nog ett bäst hittills men verkar ska ha den som vi hade på inskrivningen nästa gång, får se hur hon känns då annars får man väl höra om man kan få byta till hon vi hade idag.

Alla värden såg bra ut och mitt vänstra pekfinger är blått efter blodsockermätningen, praktiskt när man är vänsterhänt :angel:

Så kom vi ihåg att fråga om blodgrupperingen så nu vet jag med säkerhet att jag är rh negativ så återstår att se om man får en extra spruta när han tittar ut eller inte O_o
 
Känner mig helt knäckt.
Och nu fick jag veta att ul görs först imorgon, istället för idag som utlovat. Jag orkar inte med ovisshet. Jag vill veta.
Går mellan att vara på vippen att bryta ihop, och att känna att jag snart går ut genom dörren och åker hem. "I didn't sign up for this".
Det här är som spiken i kistan på ett år som varit fullt av skit, och att det enda som återstår är att se vem av oss som till slut hamnat i den.

Men vad tusan :mad:

Jag gjorde en lov i sysselsattatråden, och jag tycker det låter som att det är dags för dig att kalla in sambon nu. Även om du inte vet något "nytt" angående hur det går med bebisen, så har det hänt något nytt med ditt mående. Jag tror du behöver ha ett ombud på plats, så att du kan fokusera på att ligga still och ta det lugnt och någon annan kan fixa, jaga information, skälla lite vid behov, se till att du får mat, tröst och kärlek...
 
Men vad tusan :mad:

Jag gjorde en lov i sysselsattatråden, och jag tycker det låter som att det är dags för dig att kalla in sambon nu. Även om du inte vet något "nytt" angående hur det går med bebisen, så har det hänt något nytt med ditt mående. Jag tror du behöver ha ett ombud på plats, så att du kan fokusera på att ligga still och ta det lugnt och någon annan kan fixa, jaga information, skälla lite vid behov, se till att du får mat, tröst och kärlek...
Han har fullt upp med hästen just nu. Och jag vill knappt ha sällskap, bara sova förbi allt fram till ul.
Han var här hela lördagen, det tyngde nästan ner mig mer att se honom i det läget. Bortkommen, orolig och med samma chock som jag själv. Då tar jag på mig ett stone face och stänger av alla känslor för att underlätta för honom istället, även fast det är ofrivilligt.
Men han kommer igen imorgon, och vet såklart om alla turer.
 
Alltså det bara högg till i höften, jag får på riktigt inte upp mitt högerben på sängen :eek:
Ont som jag vet inte vad.
 
Uppkopplad med sladdar igen. Fosterpuls 152, min 61, så det är som det ska. Kvällens bm är det betydligt mer ordning på än tidigare, så hon har kollat upp allt möjligt och tagit in läkaren en extra sväng (tydligen hade ingen informerat läkaren eller nuvarande bm om min yrsel, trots att jag haft den sen igår natt och sagt det personligen till minst sex st i personalen)
 
Undrar om bebis är förtjust i clementiner eller om det var en obehagligs upplevelse när jag lyckades trycka i mig 3 stycken. Efter det har det varit party i över en timmes tid :eek:

Jag älskar clementiner och nu har ju säsongen börjat :heart

Slut på onödig info från mig.:p
 
Känslan när narkosläkaren kommer in och vill diskutera min allergi mot bedövningsmedel (vilket är extremt ovanligt tydligen, men min är bekräftad på sjukhus), och kommer fram till att det just nu ser ut som att sövning är det mest säkra - trots alla risker det innebär, om det sätter igång nu.
Jag vill inte bli sövd, jag vill inte ha någon epidural/spinalbedövning (eftersom jag inte tål medlet), jag vill inte ens vara i den här situationen. Jag vill vara hemma där allt är som vanligt.
:heart
 
Känner mig helt knäckt.
Och nu fick jag veta att ul görs först imorgon, istället för idag som utlovat. Jag orkar inte med ovisshet. Jag vill veta.
Går mellan att vara på vippen att bryta ihop, och att känna att jag snart går ut genom dörren och åker hem. "I didn't sign up for this".
Det här är som spiken i kistan på ett år som varit fullt av skit, och att det enda som återstår är att se vem av oss som till slut hamnat i den.

Men vad dåligt att de inte har ultraljudat!
 
Undrar om bebis är förtjust i clementiner eller om det var en obehagligs upplevelse när jag lyckades trycka i mig 3 stycken. Efter det har det varit party i över en timmes tid :eek:

Jag älskar clementiner och nu har ju säsongen börjat :heart

Slut på onödig info från mig.:p

Jag har klämt i mig 4 och haft samma "problem" :p
 
Jag som var så övertygad om att vi skulle få en stor bebis.
Jag är 180 cm och mannen 202 cm.

Men bebis beräknas inte väga mer än ca 3500 gr vid födsel.
 
Jag som var så övertygad om att vi skulle få en stor bebis.
Jag är 180 cm och mannen 202 cm.

Men bebis beräknas inte väga mer än ca 3500 gr vid födsel.

Åh, hur långt gången är du? Jag längtar så till när man får veta ungefär hur stor bebisen kommer vara när den föds! :love:
 
Undrar om bebis är förtjust i clementiner eller om det var en obehagligs upplevelse när jag lyckades trycka i mig 3 stycken. Efter det har det varit party i över en timmes tid :eek:

Jag älskar clementiner och nu har ju säsongen börjat :heart

Slut på onödig info från mig.:p

Så är det för mig också med vissa saker. Svårt att veta om bebis älskar det eller ogillar det. :p
 
Vi har fått ärva lite kläder till bebisen, så det vi har nu är följande;

5 "slit-och-släng" bodys
3 byxor
2 finbodys
2 finset med byxa och body
1 vinteroverall strl nyfödd
2 vinteroveraller strl 2-4 mån
1 åkpåse
1 "teddybjörnsonepiece"
1 mjuk filt m. huva
1 par små strumpor
1 par dun"tofflor"
1 tyghaklapp

Är det något ni känner att vi behöver komplettera med i klädväg? Tänker att jag ska köpa så lite som möjligt innan jag vet storlek och sen gissar jag att jag får lite på babyshowern. Hur är det med pyjamas, behöver dom det eller kan dom lika gärna sova i en vanlig body (förutsatt att den är mjuk såklart men det är alla kläder vi har köpt).
 
Ah, då är det ett litet tag innan vi får veta. Är i vecka 26+1 nu. :)

Men TUL är väl egentligen inte standard?

Om allt verkar OK och bebis följer sin tillvöxtkurva (magmåttet på dig) så får man inga fler UL?

Så är det här iaf.
Jag fick ett extra UL för att bebis inte följde sin kurva utan dippade ganska rejält mellan två mätningar
 
Men TUL är väl egentligen inte standard?

Om allt verkar OK och bebis följer sin tillvöxtkurva (magmåttet på dig) så får man inga fler UL?

Så är det här iaf.
Jag fick ett extra UL för att bebis inte följde sin kurva utan dippade ganska rejält mellan två mätningar

Nej, men när jag frågade min BM senast så förstod jag det ändå som att jag skulle få någon typ av "prognos" över hur stor han skulle bli? Alltså inget mer UL men en uppskattning. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 952
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 902
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 836
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp