Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vattnet innehåller nu även lite blod. Jag vill bara skrika stopp, det räcker nu. Kan det inte få vara lugnt åtminstone november ut? :(
 
Vattnet innehåller nu även lite blod. Jag vill bara skrika stopp, det räcker nu. Kan det inte få vara lugnt åtminstone november ut? :(
Men fy vad du ska behöva vara med om!:cry:
Vet inte riktigt vad jag ska skriva för jag kan inte ens sätta mig in i din situation...

Vad säger läkarna om blodet?
 
Vattnet innehåller nu även lite blod. Jag vill bara skrika stopp, det räcker nu. Kan det inte få vara lugnt åtminstone november ut? :(

Åh jo, november ut är verkligen inte för mycket begärt :heart

Innebär blodet att förloppet sannolikt tagit ytterligare ett steg? Eller kan det vara ett skrämskott och i övrigt oförändrat läge?

Det är v 25+5 för dig idag va? Imorgon tangerar ni i så fall födelsedagen för den tidigast födda prematur jag känner. Jag vet inte om andras historier känns till någon hjälp, varje bebis resa är ju unik, men han är i alla fall snart åtta och har inga men från sin tuffa start i livet.
 
Men fy vad du ska behöva vara med om!:cry:
Vet inte riktigt vad jag ska skriva för jag kan inte ens sätta mig in i din situation...

Vad säger läkarna om blodet?
Vet inte än, inväntar att dom ska komma hit. Enligt bm är det så pass lite att det inte borde vara någon fara (men ändå ett steg åt fel håll), men hon ville inte säga mer utan hänvisade till läkarna
 
Åh jo, november ut är verkligen inte för mycket begärt :heart

Innebär blodet att förloppet sannolikt tagit ytterligare ett steg? Eller kan det vara ett skrämskott och i övrigt oförändrat läge?

Det är v 25+5 för dig idag va? Imorgon tangerar ni i så fall födelsedagen för den tidigast födda prematur jag känner. Jag vet inte om andras historier känns till någon hjälp, varje bebis resa är ju unik, men han är i alla fall snart åtta och har inga men från sin tuffa start i livet.
Blodet behöver inte betyda något, men kan innebära ett steg närmre att det drar igång. Får se vad läkarna säger sen. Uppkopplad i massa sladdar nu igen.
25+5 idag ja. Hade helst sett en veckosiffra som börjar på 3, men det känns just nu väldigt avlägset.

Har googlat en del på andras berättelser, och försökt att välja ut sånna som gått bra. Det finns flera som gått med rött vatten och ändå inte fött på flera veckor (och sen fått friska barn), men det är väl inte det vanligaste scenariot heller. Mitt är inte färskt blod och dessutom bara droppar, vilket är en fördel som jag förstår det.
 
Blodet behöver inte betyda något, men kan innebära ett steg närmre att det drar igång. Får se vad läkarna säger sen. Uppkopplad i massa sladdar nu igen.
25+5 idag ja. Hade helst sett en veckosiffra som börjar på 3, men det känns just nu väldigt avlägset.

Har googlat en del på andras berättelser, och försökt att välja ut sånna som gått bra. Det finns flera som gått med rött vatten och ändå inte fött på flera veckor (och sen fått friska barn), men det är väl inte det vanligaste scenariot heller. Mitt är inte färskt blod och dessutom bara droppar, vilket är en fördel som jag förstår det.

Styrkepepp till dig! :heart
 
Blodet behöver inte betyda något, men kan innebära ett steg närmre att det drar igång. Får se vad läkarna säger sen. Uppkopplad i massa sladdar nu igen.
25+5 idag ja. Hade helst sett en veckosiffra som börjar på 3, men det känns just nu väldigt avlägset.

Har googlat en del på andras berättelser, och försökt att välja ut sånna som gått bra. Det finns flera som gått med rött vatten och ändå inte fött på flera veckor (och sen fått friska barn), men det är väl inte det vanligaste scenariot heller. Mitt är inte färskt blod och dessutom bara droppar, vilket är en fördel som jag förstår det.

Jag håller tummarna ytterligare lite hårdare i väntan på mer information från läkaren!

Bra att du googlar med försiktighet, internet är bannemig inte alltid till någon hjälp när man söker i den här typen av frågor. I allmänhet är det nog så att ju sämre en situation gått/ju jobbigare den har upplevts, desto större sannolikhet att den blivit omskriven. Begripligt, men inte till så stor hjälp när man behöver höra om när det gått bra!
 
Jag håller tummarna ytterligare lite hårdare i väntan på mer information från läkaren!

Bra att du googlar med försiktighet, internet är bannemig inte alltid till någon hjälp när man söker i den här typen av frågor. I allmänhet är det nog så att ju sämre en situation gått/ju jobbigare den har upplevts, desto större sannolikhet att den blivit omskriven. Begripligt, men inte till så stor hjälp när man behöver höra om när det gått bra!
Nu har jag fått veta att jag ska in på EKG för att dom är oroliga över min hjärtfrekvens och flöde. Det ena avlöser det andra. Själv känner jag mig inte så nojig över just det dock, vet ju om att jag inte har några hjärtproblem och har inte känt mig konstig mer än yrsel (vilket jag tror hör ihop med stress och att jag tycker att infarten i armen är obehaglig att se).

Jag undviker i mesta mån kvällstidningar som vill skriva om något smaskigt som ger klick. Det blir mer forumtrådar, och rena medicinskrifter (fördelen med egen sjukvårdsutbildning, jag kan både läsa och tolka dom på ett lämpligt sätt, annars hade det nog kunnat skrämma upp mer).
 
Toppen, tack. Jag läste på fb att overall inte är bra i liggdelen i vagnen, stämmer det?

Overall eller åkpåse. Åkpåse är dock smidigare, finns de som använder båda och då blir det otroligt varmt istället. Åkpåsen är smidigare att peta i och ur bebis ur. Det enda jag kan tänka som skulle vara negativt med overall är väl att det inte är så mycket luft i som med en åkpåse och det gör en overall där bebis inte rör sig kall istället.
 
Overall eller åkpåse. Åkpåse är dock smidigare, finns de som använder båda och då blir det otroligt varmt istället. Åkpåsen är smidigare att peta i och ur bebis ur. Det enda jag kan tänka som skulle vara negativt med overall är väl att det inte är så mycket luft i som med en åkpåse och det gör en overall där bebis inte rör sig kall istället.

Ja, kan tänka mig att båda blir väldigt varmt! Dom är ju tjocka båda två så en borde räcka och sen kan man kanske om det är väldigt kallt ha en ullbody och en filt?
 
Ja, kan tänka mig att båda blir väldigt varmt! Dom är ju tjocka båda två så en borde räcka och sen kan man kanske om det är väldigt kallt ha en ullbody och en filt?

När det var -15 ute så hade vi (dotter var typ 2 månader då) vanlig långärmad body, byxor och strumpor + en tjock gosig åkpåse, och så en filt uppe vid huvudet för hon vägrade ha mössa så filten låg ovanför huvudet typ som en mössa haha. Sen locket på vagnen och suffletten uppe såklart. Det kunde blåsa hur mycket som helst, blåste aldrig in i vagnen. Och hon var alltid lagom varm och gosig. Alla tyckte alltid att hon hade så lite kläder. En gång tog vi på en tunn overall (bomull) över body och byxor. Hon svettades massor och var så ledsen. Så efter det gjorde vi som vi tyckte var bäst, lite kläder alltså.
 
Blä! Behöver gnälla lite, spytt 2ggr denna veckan.. jag hoppas verkligen inte att illamåendet och spyorna är påväg tillbaka :( har ju varit så himla skönt att slippa senaste tiden!

För övrigt var det besök hos bm idag, allt ser toppen ut! Fick ju ett tul för nån vecka sen eftersom jag legat på nedersta kurvan när vi mätt magen men bebis låg på +5% och idag hade magen växt på bra, börjar röra mig mot ”normal” kurvan.. Nu blir det sova nån timme och hoppas på att må bättre sen, öm i armen efter blodprov, brukar aldrig bli det.. :mad:
 
Jag menade absolut inte att oroa, troligtvis är det ingenting. Men kan alltid vara bra att kolla upp
Ingen fara, jag är inte särskilt orolig som person.
Men jag ringde mvc i alla fall och den bm jag pratade med tyckte inte att det lät som hepatos. Men klådan är noterad i min journal och det är alltid bra om det blir mer/andra problem:)

Nässelutslagen växte ihop och blev stora röda upphöjningar och idag kliar det knappt. Är mest bara ömt. Väldigt skumt.
 
När det var -15 ute så hade vi (dotter var typ 2 månader då) vanlig långärmad body, byxor och strumpor + en tjock gosig åkpåse, och så en filt uppe vid huvudet för hon vägrade ha mössa så filten låg ovanför huvudet typ som en mössa haha. Sen locket på vagnen och suffletten uppe såklart. Det kunde blåsa hur mycket som helst, blåste aldrig in i vagnen. Och hon var alltid lagom varm och gosig. Alla tyckte alltid att hon hade så lite kläder. En gång tog vi på en tunn overall (bomull) över body och byxor. Hon svettades massor och var så ledsen. Så efter det gjorde vi som vi tyckte var bäst, lite kläder alltså.

Hur vet man att dom är lagom varma? Jag själv är en riktig fryslort och mina hästar har varit av samma skrot och korn så jag är van att pälsa på ordentligt, men har förstått att det inte är rätt väg att gå med bebisar. :angel:
 
Hur vet man att dom är lagom varma? Jag själv är en riktig fryslort och mina hästar har varit av samma skrot och korn så jag är van att pälsa på ordentligt, men har förstått att det inte är rätt väg att gå med bebisar. :angel:
Känna i nacken, inte i ansiktet. Eller på magen, det körde vi med (nacke/mage alltså) och det funkade bra. Många klär på sina barn alldeles för mycket (och det är farligt!) så om du är frusen så får du tänka typ vad du skulle tagit på sen halvera det så får du lagom mängd ;)
 
Hur vet man att dom är lagom varma? Jag själv är en riktig fryslort och mina hästar har varit av samma skrot och korn så jag är van att pälsa på ordentligt, men har förstått att det inte är rätt väg att gå med bebisar. :angel:

Jag har fått lära mig att känna på nacke eller bröstkorg. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 952
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 902
Senast: Bapelsin
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 841
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp