Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Ja 2 små små små hål för att tömma och spola ur leden, precis som man gör på hästarna!

Vi har ju vart förkylda, min mamma fick värsta bihåleinflammationen när vi hälsade på dem sist. Men Tilde har alltid vart den som klarat sig bäst, antingen pga antikropparna i bröstmjölken :bow: men så fick nån elak j*vel fäste i höftleden och så fick hon en infektion där. Får veta mer imorgon vad de är. De såg ju bara att vätskan var grumlig. Inte om det är virus eller bakterie som orsakat de.

Men med tanke på den 40 gradiga febern allt startade med tror dom hon har höftsnuva.
http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=3191&del=1#Inledning

men usch, vilken mardröm.
börja gråta när jag läste, känner alltför väl till hur det känns när ens barn ligger i den där jäkla sängen!

Men oj vilken konstig grej!! Stackars liten tjej, men hoppas hon piggar på sig snabbt och raskt nu. Hon verkar vara tuff!:)

Hon är mest bajsnödig :rofl:

Har fyllt 2 monsterblöjor nu på morgonen. Operationsteamet storma in i morse å titta lite på henne, provet var inte klart så hon skulle fortsätta med antibiotika.
En sköterska tog nytt crp men vet inte vad de låg på. Temp normal, aptit STOR :)

Strålande sol utanför fönstret, jag vill uuuuuutttt....

När blir provet klart? Och får ni komma hem innan?

Du får sticka ut huvudet genom fönstret :)

usch, jobbigt med sjukhus och operation och allt för både bebis och björnmamma! Men skönt att hon inte verkar ha ont längre. Hoppas att ni får komma hem snart (även om det blir mindre tråkigt med dator, snällt av svärfar).

När Nisse hade maginfluensa för nån månad sen låg jag och stirrade i taket i två dygn medan Nisse sov = skittråkigt!

Usch ja, vilken jobbig dag ni haft. Som jag skrivit tidigare någon gång tyckte jag det kändes fruktansvärt bara de sövde ner William för att kunna röntga hans huvud när han var ca 8 månader. Då var jag inte långt från tårarna. Så jag förstår att det är ännu värre när de ska operera också. Men vad skönt att allt gick bra, trots pendlande värden och andning :eek:.
Hoppas hon kryar på sig snabbt lilla tjejan och skönt att hon inte har ont längre!

Händer mycket här inne ser jag, är ju inte här så ofta av tidsskäl. Vi är dunderförkylda och det är också Amandas första förkylning.. Framförallt hostan är jobbig, finns det NÅGOT som kan lindra? Det är ju inte falsk krupp utan bara vanlig, tråkig torrhosta som retas. Stackaren... Enligt bvc finns inget man kan ge men det kan väl inte vara meningen att hon ska behöva hosta hela nätterna så hon kräks?
Amanda3.JPG

Hon kan ju få inhalera koksalt, de fick Tilde göra.

Nyss var läkaren här och hon fick en ny kanyl i foten, aj aj aj skrek hon :cry: och så mera alvedon. Om ca 10-15 min börjar op. läkaren sin rond då får vi förhoppningsvis provsvaret på ledvätskan och veta om vi får komma hem.

Oj, håller tummarna för att din lilla flicka ska bli bra fort så ni slipper vara på sjukhuset.

Usch vad jobbigt.

Blä ingen hemgång för oss.

Bakterieprovet igår var UA men man måste fortsätta odla och som jag förstod under några dagar :eek:

Var och tog blodprov i morse men jag har inte fått några svar än, hon får fortsätta med antibiotika och alvedon tills hennes värden är nere på normalt.

Det konstiga är ju att vi får ta emot besök, men Tilde får inte lämna rummet :confused:

Petflaska och godispapper så är hon nöjd.

Idag kom pappa, storebror, farmor och farfar och hälsade på.

Ronden klämde på henne och hon visade att det gör ont och vill inte använda benet :( Baterieprovet fortfarande UA. Nytt CRP imorgon och som det lät kanske de skulle släppa hem oss, men jag känner lite för det. Visst hon är pigg och glad och så. Men om vi åker hem och CRP-värdet tokhöjs och hon blir dålig. Känns bättre och ligga här då så de har koll på henne och infektionen.

Litet roar ett barn.:D

Fast jag ryser när jag ser nålar och kanyler. Urr burrr!

Lille Vicke Norp har hela dagen varit gnällig, rödmosig och varit kallsvettig. Tog tempen i kväll. 37,6. Så något är på gång i alla fall. Hoppas på att det bara är tredagarsfeber.

Sedan så har han en bula vid vänster ögonbryn mot tinningen. Den har varit där sen i söndags. Får kanske ringa VC i morgon och fråga.

Isaac har precis varit sjuk också. De kan få feber och sånt när tänder rör på sig. Hoppas norpan är bra imorrn!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 646
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar