Sv: Vinter 9-10, del 3!
En uppdatering från oss.
Kom hit kl 9:15 och läkaren klämde på Tildes ben och höft, fick en akutremiss till UL som visade vätska i höftleden.
Tillbaka till spec.mottagningen där fick vi veta att hon ska på operation, äter lunch vid 11. Tilde fastar.
Efter lunch vakna en superhungrig Tilde, vi blev inskrivna på en avdelning och de sattes embla på händer och fötter.
14:05 kom en sköterska och berättar att hon ska på operation 14:15! Superhungrig bebis plums ner i hibiscrub-bad sen ner till operation. Lämnar henne utanför väntrummet, fick inte följa med in. Björnmamman slår till och börjar störtböla medans min ledsna bebis går iväg
Känns som en evighets väntan innan jag får komma till henne på uppvaket. Börjar störtböla igen.
Hon sövdes med gas och operationen gick snabbt, de tömde höftleden på vätska som är på labb nu, sen spolade dom rent.
Helt plötsligt blir hennes puls ojämn, från 148 till 130 sen helt plötsligt uppe i 160 för att nästa stund ingen puls alls! Syremätningen går från stadiga 98 och svajar till 92 så jag ruskar om henne och hon öppnar ögonen och ger mig världens smile
Kunde tydligen bli så är dom vaknar, kunde dom inte varnat
Hon kopplas loss och jag får amma, hon somnar om.
Vid 17 tiden får vi komma upp på vårat rum, hon sover och jag äter. Lite senare kommer doktorn och ger antibiotika och kopplar bort droppet innan Tilde tuggat loss slangen
Nu är hon sig själv men trött, och verkar inte alls ha ont längre
Vi sitter helt isolerade på vårt rum och de finns inga godisautomater
Men svärfar åkte 7 mil hit med min bärbara dator