Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag forstar dig, att aka bil hade aldrig funkat for oss. Men vi kommer ju flytta till Sverige sa smaningom och da blir det lattare for mig att ta mig runt. Jag tycker vi kan ha en traff pa ladbilslandet om typ tre ar!

Vad harligt att hora, ibland nar man laser pa senior far man for sig att alla man ar otrogna latmaskar :D Fast det ar val for att alla med bra man slipper skapa tradar!

A-K det later jobbigt med dygnspass, hade ju varit toppen om du kunnat fa nagot kortare. Jag jobbade 12-timmarsskift nar jag jobbade pa vardhem, det var helt ok.

Jasså du gillar fortfarande att hora du.;)

Skämt å sido, dygnspass är gött. Då jag jobbar drygt 80% så jobbar jag ju inte så många dagar. Jobbade var tredje helg på det schemat. Kanon! Speciellt när man har 8 mil enkel resa.

min sambo lever lite ut den där underbara synpunkten att jag sköter inne, han ute. :crazy: Särkilt när det ofta handlar om hans hobbies. Så lagom skitkul ibland.

Han tar ut soppåsen om jag ber om han ändå ska ut, dammsugit har han nog gjort nån gång sen vi flyttade in i augusti.. putsa fönster gör inte ens jag:D Lagat mat.. 5 gånger sen aug kanske...

Men han grejar med renoveringen inne, det är han duktig på, och sköta Moa är han duktig på med. Jag kan tycka det är ok att jag har hushållssysslorna, men ibland får jag ju lite utbrott, och då kontrar han ju med "jag jobbar och du går hemma:p"

Gräsklippningen sköter jag, det är ju kul:D

Jag tycker det ar kul med kanttrimmern, det ar san destruktion!

A-K ja det ar faktiskt bra extrapengar. Jag har precis kopt en sprillans ny X5a. Kanske nat att testa? Du kan fa lana mina skor...

Jag forstar dig, att aka bil hade aldrig funkat for oss. Men vi kommer ju flytta till Sverige sa smaningom och da blir det lattare for mig att ta mig runt. Jag tycker vi kan ha en traff pa ladbilslandet om typ tre ar!

Ja, Öland blir perfekt!!! Så får alla andra åka dit på semester :idea:! Ja, den som väntar på något gott...

Comfort: Ja min karl anser nog också att han gör saker ute och jag inne. Fast jag kan ju erkänna att röja och såga i skogen är jag inte det minsta intresserad av. Då tvättar jag hellre 1000 maskiner tvätt och diskar och dammsuger. Likaså är han ganska bra att ha när det ska ner nya stolpar till hästarnas hagar. Rensa ogräs är vi dessvärre lika dåliga på. Jag jobbar på att ta bort trädgårdslanden. Än så länge har det inte kommit längre än till tanken. På framsidan intill huset tänkte jag ta bort landet och lägga dekorationssten/sjösten och sen ställa krukor med fina blommor i istället. Det är nog mer praktiskt! Det blir väl av om sådär 100 år... ;)

Senast ändrad:

Testade förresten manducan idag igen och nu verkar Alicia ha växt i den för hon var så nöjd så!!!! Innan har hon gallskrikit när jag haft henne i baby-insatsen. Jag gick inte så superlångt men kanske en halvtimme och fick inte det minsta ont i ryggen! Det var annat än babybjörnen.

Bara det är rediga fuckmeheels på dem så ska det nog gå.

Men den här åkerspökesmuttern lär väl få pengar för att folk ska slippa ligga med henne.:p

Harligt! Isaac alskar ocksa manducan, vagnen ar val sadar kul om man inte sover.

Ligger ladbilslandet pa oland? Haha jag hade ingen aning, tyckte bara det sag skoj ut. Vi kommer garna till Oland. Har forresten hittat ett kanonhus utanfor Bjarsjolagard i Skane. 1.2 miljoner bara for en jattefin korsvirkeslanga... jag ar sa sugen!

Ah jag laser och skriver ett program om haxor och gudinnor nu. Jatteintressant och jag har hittat flera skitcoola stallen jag vill aka till! Ballyvourney Abbey of Saint Gobnait i vastra Cork verkar sa haftigt! Och Skellig Islands vid vackra Ring of Kerry.... :love: Jag kan nog inte flytta riktigt an...

Jajemensan, det ligger på norra Öland. Om det nu inte finns fler?

Korsvirkeshusen i skåne är ju så otroligt fina så jag förstår att du är sugen!

Vi tar det på Öland!

Ja, men det kommer säkert fler hus, vi kan inte sälja detta som det är nu. Om ett år eller två!

Finns även i Nykvarn utanför Södertälje-jag röstar för det! Men det finns ju lite tid kvar att bestämma det på :)

*kl*

jag är så stolt, måste få skryta lite över mitt barn.
allderles på egen hand, har hon idag ätit smörgås. en liten bit i taget tar hon i handen (pincettgreppet är inte riktigt utvecklat än, även om hon försöker!!) och stoppar in i munnen och suger och tuggar under ljudliga "mmmm".

nu är det iallafall inge som helst problem och sysselsätta henne under tiden jag gör klart hennes mat.

:D

mitt barn - superbarnet.

:D:D:D

Åh, vad duktig hon är Matilda! Vi har precis börjat med smakportionerna. Det går sådär kan jag säga. Det mesta åker ut. Alicia har fått ett nytt intresse: att bubbla spott med munnen. Detta i kombination med att jag matar är ingen hit. Men men, det blir väl bättre och bättre.

Snovind: Stockholmarna brukar ju gilla Öland ;)

En uppdatering från oss.

Kom hit kl 9:15 och läkaren klämde på Tildes ben och höft, fick en akutremiss till UL som visade vätska i höftleden.
Tillbaka till spec.mottagningen där fick vi veta att hon ska på operation, äter lunch vid 11. Tilde fastar.

Efter lunch vakna en superhungrig Tilde, vi blev inskrivna på en avdelning och de sattes embla på händer och fötter.
14:05 kom en sköterska och berättar att hon ska på operation 14:15! Superhungrig bebis plums ner i hibiscrub-bad sen ner till operation. Lämnar henne utanför väntrummet, fick inte följa med in. Björnmamman slår till och börjar störtböla medans min ledsna bebis går iväg :cry:

Känns som en evighets väntan innan jag får komma till henne på uppvaket. Börjar störtböla igen.

Hon sövdes med gas och operationen gick snabbt, de tömde höftleden på vätska som är på labb nu, sen spolade dom rent.

Helt plötsligt blir hennes puls ojämn, från 148 till 130 sen helt plötsligt uppe i 160 för att nästa stund ingen puls alls! Syremätningen går från stadiga 98 och svajar till 92 så jag ruskar om henne och hon öppnar ögonen och ger mig världens smile :love:
Kunde tydligen bli så är dom vaknar, kunde dom inte varnat :eek:

Hon kopplas loss och jag får amma, hon somnar om.
Vid 17 tiden får vi komma upp på vårat rum, hon sover och jag äter. Lite senare kommer doktorn och ger antibiotika och kopplar bort droppet innan Tilde tuggat loss slangen :angel:

Nu är hon sig själv men trött, och verkar inte alls ha ont längre :bump:
Vi sitter helt isolerade på vårt rum och de finns inga godisautomater :cry: Men svärfar åkte 7 mil hit med min bärbara dator :bow:

Åh fy vilken dag! Det är inte direkt vad man vill göra med en liten bebis! Hoppas hon blir bra snabbt så ni får komma hem igen. Skickar lite kramar till er!

29724_448797907737_522242737_5913968_907684_n.jpg

Hon ska ha antibiotika var 6e timme, så kl 00 kommer dom och sen kl 6 imorgon bitti. Bara å sitta vaken.

Hon verkar sova bättre nu i alla fall. Men rapar som en hel karl :eek:

För jag sitter ju vid datorn :angel: Hon kommer över till min säng när det är dags för nattmat och blir sen kvar här tills vi går upp.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 651
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar