Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Just det ja, allmän förskola va?

Otäckt med Tilde, men det är skönt att de är noggranna och kollar upp det i alla fall.

Synd förresten (för mig) att buketräffen hamnar så långt bort. Här hade det passat galant om den hamnat tex i Växjö som någon råkade nämna. Men det kanske blir en annan gång...

Precis, vi har ju alltid honom hemma på loven å han går bara 15 timmar så för oss e de verkligen perfekt, men surt att behöva betala fram till september fast han är hemma.

Idag fick jag faktiskt massera henne, tog de lugnt med benet och hon tyckte de var mysigt, men när jag gav rumpmassage tyckte hon de gjorde ont, måste hamnat i just den smärtsamma vinkeln då :(

Hoppas hon blir bättre o att ni får sova lite mer!

Idag satt Vilja själv utan stöd en bra stund!! :banana: Hon är inte heller kvar på samma ställe mer än en minut om man lägger henne på en filt....nu är det snart dags att börja barnsäkra hela huset på riktigt ;) Allt går så fort, hon var ju nyfödd precis!

Hade 38,3 när hon gick och la sig, pep nyss i vaggan men somnade om när jag vaggade henne (eller hon vakna nog inte ens...)
Vi tokdäcka på soffan idag så vi missa ju telefontiden till läkaren :angel:

Tilde sitter oxå utan stöd, eller halft. Hon älskar att sitta och pilla med Rasmus leksaker så hon håller ju i dom. Men så stark och stadig i rygg och nacken. Vänt sig har hon gjort, och krälar framåt, sen fick hon ju 40 graders feber och sen sluta benet å funka :(

Stackars Tilde! Men skönt att det blir ordentligt kollat, hoppas att de hittar vad det är!

Eller sa tjanar de jattemycket pengar, vad vet jag! Men jo, manga blir hemmafruar, det tjanar man ju pa. Sen borjar de skolan nar de ar 4-5 och aret innan dess tror jag ar subventionerat pa nagot satt sa att de kan ga deltid pa dagis.

Det ar bara en generation sedan alla kvinnor var hemmafruar har, alltsa som min sambos mamma. Jag hade garna stannat hemma ett tag till, men pengar ar ju ocksa skoj och da slipper min sambo jobba hela tiden. Sa vi delar pa det, helt enkelt.

Låter som här, här är det också tokdyrt med dagis! Och eftersom så få har råd med det finns det knappt några... Det är far- eller morföräldrar eller att bli hemmafru som gäller. Även när barnen är äldre och går i skolan kommer de hem och äter lunch, vilket ju inte direkt underlättar om man jobbar (även om det är mysigt med 'familjelunch'). Jag och maken tänkte båda jobba 60% nästa år och sedan ta hjälp av farmor å farfar. När man säger det blir alla jätteförvånade över att pappan ska vara hemma så mkt! Här kan man känna att folk tittar lite snett på en om man inte blir hemmafru, kallas korpmammor.

Haha och en av sambons "kompisar" (en han jobbar med) som också har barn i samma ålder hade sagt "jag fattar inte hur du pallar ta hand om två små barn sådär". Ja ba Vad sa du då då? Den här killen lyfter dessutom inte ett finger hemma så det är supertraditionella könsroller där hemma. Så hade jag aldrig pallat leva helt ärligt talat. Jag är supertacksam för mitt goda omdömde av karl, han sköter hälften av hushållet och barnen och tycker inte att saker är mitt jobb. Förutom att byta lakan, men det kan gå jämt ut med att han gillar att byta olja i bilen. :)

Shit!

Är Irland lite av ett U-land eller?

Nåja, min sambo är kanske inte jätteärtig i hemmet heller. Visst gör han en del men jag tycker att jag gör rätt mycket mer än honom. Han tar dock mycket ansvar för sitt lilla barn.

Ang dagis så hoppas jag att våra föräldrar kan ställa upp när jag börjar jobba. Sambon hade tänkt ta föräldraledigt någon dag i veckan bara men fick inte det för jobbet utan måste ta hela perioder, som en, två månader i taget. Jag har dessutom förlorat min arbetsplats men är ju fastanställd fortfarande så det är upp till min arbetsgivare att hitta en ny plats för mig att jobba på. Man ville visst ha kvar min vikarie.:grin: Nåja, bara att spotta i nävarna och ta nya tag. Jag har dessutom sökt usk-utbildning här i staden. Jobbar ju 8 mil härifrån och jag vill gärna ha ett jobb närmare. Och utan utbildning så är det i det närmaste omöjligt. Jag som hade så bra schema. Dygnspass. Hade passat perfekt ju.:cry: Fan. Jättejobbigt att pendla så långt varenda dag när man har en liten.

Det är inte så hemskt länge sen vi var ett u-land nä. När min sambo var liten (han är 40) hade de inget kylskåp. Har du sett Ängeln på sjunde trappsteget? <Det är Irland på 1950-talet... När min kompis fick barn för 18 år sen fick hon bada dottern i en balja framför öppna spisen - den enda värmekällan.

min gubbe är hur bra som helst i hemmet.
lagar mat, putsar fönster, tvättar, plockar, dammsuger.
dessutom fixar han allt med bilarna.

jag klipper gräset. :D

han gör helt enkelt det sm behöver göras!!! :love::love:

oj......
fast jag reser ju 23 mil. :D
med en annan bukemamma med tillhörande barn. barnvagnarna funderade vi på att ställa i hästsläpet och dra med, annars blir det tufft att få plats! :rofl:

Vad harligt att hora, ibland nar man laser pa senior far man for sig att alla man ar otrogna latmaskar :D Fast det ar val for att alla med bra man slipper skapa tradar!

A-K det later jobbigt med dygnspass, hade ju varit toppen om du kunnat fa nagot kortare. Jag jobbade 12-timmarsskift nar jag jobbade pa vardhem, det var helt ok.

Hihi, jo jag är också nöjd med mitt val - han hjälper till med allt som behövs göras. Nästan lite för mkt, ibland får man binda fast honom i soffan så att han kan slappna av!

men hur långt är det mellan skövde och växjö då?

Mellan mitt och Skövde är det 29 mil (har 8 mil till Växjö). Det känns tyvärr lite väl långt för mig att köra med en trotsig 3 åring och en bebis. Man ska ju hem sen med. Jag får snällt vänta tills det blir något närmare.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 651
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar