Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Hon har ju vart kinkig hela dagen, men har ju tandsprickning oxå. Och så mammig har burit henne HELA dagen förutom när jag var på toa i morse! Fick hoppa över babymassagen, mammayogan och ridningen idag.

Jag upptäckte de inte först nu på kvällen, eftersom jag bara burit henne och då sa maken att så stod hon redan i morse när han hade henne. Hon står såhär typ (med benen alltså)
DF_yoga1_325.jpg

Vill inte sträcka ut benet, rycker ju och spretar med tårna och skrattar när man kittlar under foten, men trycker man med handen under fotdynan så trycker hon inte emot.

Jo han tycker också att det är mysigt! Fast just nu får han vänta lite tills det blir skugga där... Härligt med sommarväder :bump:

Bra ide vindvissla, får väl montera en hängmatta i sovrummet! Med repstege upp så att man får plats att leka under :idea: Ju häftigare man gungar desto bättre, tycker Nils. Han kommer nog gilla att gå på liseberg i framtiden (det är ju bra att jag får ngn att åka med, pappan är inte så entusiastisk).

@alla: Det är roligt att höra att alla har så olika och specifika önskemål :rofl: Och att det skiljer sig mellan syskon (så det verkar inte vara vi föräldrar som prackat på dem åsikterna).

Va konstigt! Jobbigt när man inte förstår riktigt vad det är som är fel (eller om det är ngt fel över huvud taget). Hoppas att hon blir bra snart igen och att det inte blir en alltför jobbig dag på barnakuten (om ni är där nu).

Bjertorps slott är inte jättelångt från mina föräldrars sommarstuga heller. Får se om vi kanske är där då... Hade tänkt åka till sverige nu i början av juni, men hann inte riktigt få till ID och biljetter, så blir nog i juli istället.

å jag har "bara" 27 mil dit. :D
hade jag haft större bil, skulle jag kunnat plocka upp xandoor efter vägen, men jag är rädd att vi inte får plats med allt! :o
picazzo skulle säkert åxå vilja bli med......
hmm... får försöka lösa den logistiska biten, jag jobbar ju trots allt med logistic innan jag fick sparken!

stackars lilla loppan då..... hoppas inte det är för allvarligt bara!

nu är tnad nr 4 på väg fram! :banana: å hn biter inte alls lika mycket längre, bara när hon blir riktigt uppspelt och är trött! just nu är hn ute och går med mormor och vad gör jag då?
jo just det, sitter här. :D
skulle kunna:
-diska
-dammsuga
-vila
-ha sex
-tvätta bil
-vika kläder
-plocka bort ölflaskor efter gårdagens grillning
-städa altanen efter samma ovannämnda tillställning
-göra storkok till mitt barn

det gäller ju å ta vara på de barnfria timmarna väl! (bukefalos :bow: )

bjuder er på en tjusig bild av mig och mitt hjärtegryn:
31077806.jpg

:love:

Vad jobbigt att hon har så ont :( Blev det akuten idag eller är det bättre?

Cilla: vad härligt det ser ut! Blir ju ridsugen :love: men jag ska inte rida förrän tisdag.

Grattis mcbride! :bump: Spännande!. Det kan inte vara jag eftersom Vilja föddes -09 ;) själv minns jag både graviditet och förlossning alldeldes för mycket för att jag ska vara redo/sugen på fler barn ännu. Min karl vill ha många barn men jag är gsnka nöjd med ett. men vem vet man kanske ångrar sig om nått år :)

Vilja var på 5 månaders kontroll förra veckan. hon var 67,5 cm lång och vägade ca 7500 gram (kommer inte ihåg exakt på grammet) storlek 68 är perfekt i bodys men byxorna är för korta så där har hon redan 74!! :eek:

Viljas nya hobby är att stå upp med stöd. Hon kryper nästan, eller förflyttar sig framåt kanske man ska säga....ser väldigt komiskt ut aif :laugh:

//Zats

Åh kan jag inte få låna honom lite, din karl alltså! Jag kan vara avelssto :D

cilla vilken snygging, jag gillar rumpan! 27 mil låter ju lite långt.... men det hade varit skoj att träffas!

Stora tjejen! Tuva älskar också att "stå upp", man kan dra upp henne till stående om hon sitter, hon tar spjärn med fötterna och håller in armarna mot kroppen, och när hon kommit upp säger hon Oou Oou!

Kan meddela att jag inte heller är det hemliga preggot! Innan vi fick Tuva tänkte jag två snabbt så är det avklarat. Sedan när Tuva kommit tänkte jag njaa, minst tre år mellan barnen, jag vill hinna njuta ordentligt av Tuva. Nu när Tuva snart är 5 månader tänker jag Åhh, man kanske inte ska ha en till? Så mysigt med bara mig Tuvan och pappan alltid! Fast det ändras säkert igen, när Tuva är mer självständig blir man nog syskonsugen!

*kl*

Och jag ammar var 2-3e timme så ingen ägglossning här!

Hemma från barnakuten nu, otäckt stick i fingret och hemsk rötgen avklarad, urs vad ont hon hade när jag fick lov att dra i benet för att få bra bilder :cry:

Förhöjt värde på sänkan så vi ska tillbaka på tisdag, nu blir det alvedon var 4e timme och koll på henne så hon inte blir sämre. Troligtvis en infektion som satt sig i leden :(

Precis, du kanske är sugen på en logistisk utmaning :) (Jag klarar mig utan nu ett tag, efter att ha varit två ggr på ikea samma dag för att lyckas stuva in alla trädgårdsmöbler i bilen utan att mosa Nisse under alla kartonger. Inte lätt att lyfta 40-kilos parasollklump från hyllan med bebis på magen, men det gick! Nu återstår endast den mekaniska utmaningen...)

Fin häst!

Va trist! Hoppas att det inte gör alltför ont och att hon blir bättre snart och inte behöver stå ut med alltför läskiga stick och annat på tisdag!

Stackars lilla Tilde, hoppas hon blir bra snart!

På tal om ägglossning... Jag skrev ju för ett bra tag sen att jag fått mens (det var kanske när Alicia var ca 2 mån) flera veckor efter avslaget slutat. Antagligen var det avslaget som kom tillbaka lite, för sedan dess har jag inte sett skymten av någon mens. Skönt, man är glad så länge man slipper den!

Cilla: Vad härligt det ser ut med en ridtur. Jag släppte mina på bete några kilometer bort i tisdags, så nu kan jag inte rida för det. Det är lustigt, alltid har jag något att skylla på... Nä ärligt talat, om barnvakterna "hängde på träd" (= om det fanns gott om dem) så skulle jag nog rida mer, för jag längtar!

Men alltså då borde vi ju fixa en träff! Jag kollar lite på tågtider, antagligen tar vi tåget hem från Skövde vid 15-tiden. Men ett par timmar borde väl räcka? Finns det något trevligt ställe att träffas på? I Skövde (nära tåget) eller är det kul att träffas på slottet?

Comfort det kan funka jättebra, speciellt om man vill ha barn! 14 månader funkade det som preventivmedel för oss!

Men alltså då borde vi ju fixa en träff! Jag kollar lite på tågtider, antagligen tar vi tåget hem från Skövde vid 15-tiden. Men ett par timmar borde väl räcka? Finns det något trevligt ställe att träffas på? I Skövde (nära tåget) eller är det kul att träffas på slottet?

Skövde är ju ännu bättre, dit har jag bara 2,5 mil! :D Vet inte riktigt om det finns något bra barnvänligt ställe dock..

Båda är 6-7 mil från föräldrarnas sommarstuga, men har ingen koll på vilket som är bäst/mysigast. Vore ju jättekul att träffas om det går att få till!

KL

Och jag är trött. Fattar inte vad jag har gjort för ont i världen för att få icke-sovande barn!! Sen 12 i natt har jag ammat 2-3 ggr och varit uppe och vaggat barnet 2 ggr därutöver. Den ena gången tog maken över och andra gav jag upp och gick upp för dagen. Hade hoppats att det här barnet skulle
bli lugnare med sömnen men det verkar inte så. Bajs,

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 657
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 969
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar