Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

japp.

plus att hon hade extremt dåliga värden, ökade 35 kg i vikt och samlade på sig enorma mängder vatten.
hon blev även snittad efter ngra dygns pinvärkar som aldrig ville bli mer och fick sen komlicationer med snittet.

och nja.... vill det sig illa, så får han inte ntt alls att stå i, eftersom de riskerar att socialen tar barnen..... inget drömscenarie direkt!!!!!!!!!!!

*kl*

Oj, här händer det grejer! Har varit lite off internet ett tag och här har man ju missat en massa. Bebisar som växer och vänder sig till höger å vänster och tom en ny bebis på g - grattis mcbride! Och nej, det är inte jag heller som är mcbride... Även om jag inte skulle tackat nej! Är (som flera andra här) jättesugen på en till, men lite orolig att det inte ska bli så eftersom vi fick 'kämpa' ett tag med att få till den första och jag ju inte blivit yngre direkt. Så här i efterhand fattar jag inte varför vi väntade så länge... Men man får hoppas - vore härligt med ett syskon!

Tildes dopklänning är verkligen gudomligt söt :love: Och Isaac också när han griper efter skeden och tom torkar sig själv om munnen :p

Nils har inte börjat vända sig ännu, men har blivit mkt starkare och man märker att det går fort framåt.

Senast ändrad:

Här kommer förresten en bonusbild på Nisses hängmatta:
IMG_3281.JPG

Han älskar verkligen sin bärväska (eller vad det kallas) för vagnen! Ibland kan han inte somna utan att man gungar/vaggar honom i den. Så tillsammans med lite gamla klätterprylar blev det den perfekta hängmattan :D Undrar hur vi ska få honom att somna när han blir större?

Hihi vad mysigt! Han kanske alltid får sova i hängmatta :idea: Min Isaac vill bli bumpad, inte liggandes utan man måste hålla honom och vagga i reaggeerytm och bumpa i rumpan. Han kan ligga och amma och nääääästan sova och så rycker han loss sig och blir skitarg. Bumpar man då så somnar han på tre sekunder. Om man låter bli och försöker sig på något nytt så blir han vansinnigt arg och skriker tills man slutar. Ingen hit. Tur det finns selar och sjalar för han är rätt så tung.

Tänk så olika de är redan, verkligen egna personligheter! Tuva ska ligga på mage, och sedan ska man ligga hos henne, så hon känner att man är där. Men man får INTE röra, så ligger hon och vrider och vänder på sig i ca en kvart, sedan somnar hon!

Ja, Sam fick man aldrig bumpa heller, då blev han skitsur! Han somnade å andra sidan alltid med tutten i munnen.

Verkligen fina omgivningar!!! Även om jag är rätt nöjd med mina med:D (Stockholms innerstad alternativt Österlen)

Här ska vaggas i famnen till man näääästan sover, då kan man lägga i sängen. Fast helst ska det liggas med bröstet som huvudkudde och gosen Ior i famnen.

Det där ser verkligen urmysigt ut!!!

*KL* Vi blir lika förvånade varje kväll när jag helt enkelt bara går upp och lägger Alicia i spjälsängen, sätter på babyvakten och går ner. Efter en stund hörs SNUTT SNUTT jättehögt (snuttar på tummen). En stund senare går jag upp och då sover min lilla stumpa. Åhhh, hon är så snäll och go :love:. Och hon är en riktig liten pladderkvarn och charmknutta! Men det tycker vi väl alla om våra prinsar och prinsessor!!!

japp.

och nja.... vill det sig illa, så får han inte ntt alls att stå i, eftersom de riskerar att socialen tar barnen..... inget drömscenarie direkt!!!!!!!!!!!

Men hua, man får verkligen hoppas att socialen är så pass kompetenta så de kan bedöma att de är normalt folk som inte misshandlar sina barn (jag utgår från att de är det). Annars är det ju skandal...

Men visst, givetvis är det ju bra för barnets skull att det kollas upp om det finns misstankar.

Vilken liten goding han är Isaac!!! Och otroligt vacker utsikt du har på dina promenader! Här är det mest skog, men det är ganska härligt det med. I alla fall när svampen kommer. Oj, vad vi ska plocka kantareller i år (hoppas på kantarellår). Det blev inte av att vi plockade förra året och vi har saknat svamp något fruktansvärt nu i vinter. Vi brukar nämligen alltid "fylla" frysen så man har nästan hela vintern. Då ska det bli fläskfilé med kantarellstuvning... Börjar jag bli hungrig kanske???

Maken åkte till stockholm nu på morgonen (ska ha utställning) så jag är själv med barnen hela helgen. Det känns lite segt, men vi får försöka hitta på en massa skoj. I kväll blir det antagligen barnallsång och imorgon åker vi till kusinen som är jämngammal med William. Söndag får vi se vad som händer. Då kanske det är skönt att vara hemma lite.

Tilde ska ha tutten när hon somnar, eller napp och snutte.

Vet inte vad hon gjort för min mjölkproduktion har ökat som bara den, igår kväll kom gamla bristningar fram för de var så spända!!
Och hon har sovit 2 hela nätter nu, 6 timmar i streck om inte mer!

Aaah, har en hård klump i bröstet idag. Kör makens bil nu eftersom han skulle ta familjebilen till Stockholm och antagligen är det ac:n... Har ammat flera gånger på det bröstet under dagen, men "knölen" försvinner inte. Men jag har inte blivit dålig i alla fall, så det går väl över så småningom...

Äsch, det blir ingen allsångsshow för oss i kväll. Har redan varit inne i vår lilla stad nu på seneftermiddagen så jag var inte så sugen på att åka dit igen. Hi hi, nu leker William tittut med Alicias fötter. Min stora lilla älskling!!!!

Ah, jo vi kommer till Sweden i sommar och ska till Bjertorps slott den 31 juli. Ska vi ordna buketräff då? Jag måste ju vara med min släkt men på söndagen vid lunchtid skulle jag kunna stanna ett par timmar extra?

Men det är ju inte långt ifrån mig. Jag o Norpis vill gärna träffa herr Hängkind med familj.

Min tuttproduktion har också dratt iväg. I morse hade jag pattar som hette duga. Vickis fick inte äta gröt som det var tänkt, jag behövde bli mindre framtung. Får bli grötpremiär i morgon.

Här har det inte heller blivit några smakisar idag!

Och så har vi upptäckt att Tilde står på ett ben! Hon brukar alltid stå på båda benen men nu står hon som en stork/yogaposition!!! Reagerar när man kittlar men håller inte emot när man trycker upp foten som med andra benet. Och visar inga tecken på obehag eller smärta. Superskumt! Nu somnade hon, jag ska ringa 1177 och höra, är inte så laddad att tillbringa natten på barnakuten.

Maken upptäckte det i morse när de lekte, och hon gör så fortfarande. Super skumt. Eller så har hon sett hur pappa hoppar på 1 ben!

Shit vad långt det var, jag kollade just på hemsidan. Det får nog bli tåg dit för oss, jag kan inte se hur vi skulle ta oss dit med bil och två energiska barn från Malmö. Vad tusan skulle de så långt norrut och göra :eek:

Vi vill jättegärna träffa dig ändå, och alla andra som bor nära såklart!

Blä blir nog en lördag på barnakuten i morgon :(

Maken upptäckte i morse att Tilde stod på ett ben när dom lekte. Tänkte inte mer på de. Men hon har forsatt så hela dagen och vart kinkig, men kan ju inte avgöra om det är tänderna eller benet. Hon drar upp vänsterbenet i fosterställning hela tiden medans högerbenet vevar på som vanligt.
Prata med 1177, avvakta sa dom. Nu ska hon sova och jag upplever det som hon har ont i benet. Vaknar och är jätteledsen, men lindade ihop en filt nyss och la under knät så hon inte kan råka röra det i onödan och nu verkar hon sova gott.

Ingen aning om vad som hänt, varken varm eller blå. Rasmus kom som en missil upp i vår säng i morse och på henne, men de enda hon gjorde var att släppa tutten, titta på honom och sen fortsätta äta.

Min lilla loppa :cry:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 661
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 970
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 330
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar