Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

kl Eftersom jag tillhör den här tråden kan jag säga att jag har plussat igen... Trodde inte ens jag kunde bli gravid så tätt inpå förra förlossningen och vi har inte gjort särskilt många försök... Bebis blir beräknad till i slutet av januari, rent teoretiskt skulle jag alltså kunna vara med om två förlossningar på ett år, om nästa bebis blir tidig, huuuva... Ursäkta min anonymitet, jag kommer ur garderoben om några veckor:D om ni inte hinner räkna ut innan vem jag är (och var gärna liiite tyst om det då), men håll tummarna för att det ska gå bra i alla fall....

what???

och anonnym! nu blev jag allt nyfiken! å va kul med ny bäbis igen, så fort!!! hopas allt går bra. :)

*kl*
jack har badat bastu o det var himlans kul! o då fick han syn på mina armar med massa fina färgglada bilder på..dom hade han aaaaldig sett förr...hm....:angel: o undrade om man kunde äta upp dom!:rofl:
DSC_0177.jpg

Haha vilken söt bild! Ni behöver inga bilderböcker, du kan ju tatuera lite barnsaker på låren eller nåt, typ en ko, en häst och en bil :D

Oj det var snabba ryck! Men grattis till lillasyskonet, häftigt ju om de blir en 10a ;)
Men elakt å va anonym!!

Nu har båda mina kompisar kommit hem från bb så jag har 2 st jag ska åka och sniffa på :love:

Grattis till graviditeten igen och hoppas allt går bra! Det blir spännande att se vem du är när du avslöjar dig ;). Själv tror jag att jag är nöjd med mina två kids (som det känns nu ialla fall).

Nu har jag inte hängt här på buke på ett tag. Jag har upptäckt facebook!!!! Bättre sent än aldrig :D. Men här kommer en liten uppdatering i alla fall. I söndags hade vi dop. Alicia skötte sig strålande. William och hans jämngamla kusin fick hjälpa prästen att hälla upp dopvatten och vacker sång fick vi också av Alicias och Williams faster!

För övrigt sköter hon sig bra som vanligt. Sover som en stock och är hur snäll som helst. Igår fick hon följa med till revisorn och hon satt och sov i sitt babyskydd nästan hela timmen. Idag får hon antagligen följa med på bankmöte. Vad är det för mammaledighet jag har?? Så är det när man är ekonomiansvarig i makens lilla företag...

Nu slocknade lilla stumpan. Ska se om det går att bära upp henne i spjälsängen. Annars sover hon alltid ute i sin vagn om dagarna.

menar du att hon inte vill sova ute och riskera att blåsa bort i denna blåsten?

konstig unge.

:D

Åh jag är jättesugen på en till, är helt avis på mina barnlösa kompisar som ska få göra allt skoj i framtiden :D

*KL*

Nu vänder sig Tilde utan problem från rygg till mage och tvärt om. Superkul :) Dessutom krälar hon målmedvetet :eek: Snart dags att barnsäkra tror jag och gömma alla sladdar ;)

Idag har jag sniffat på en knappt 1 vecka gammal pojke :love: Och i morgon ska jag sniffa på en liten tös.
Åh så liten han var helt otroligt att Tilde oxå vart så liten! (Men hur ska de annars få plats i magen lixom?)

Har inte så mkt tid vid datorn, pysslar för fullt här hemma med min trädgård *pust* och på fredag ska vi åka och kolla på en hundvalp :angel:

KL

Grattis till dig som väntar en ny.

E har börjat rotera i klockans riktning när han ligger på magen och kämpar med fötterna för att ta sig fram. Är dock redan lite "efter" brorsan motoriskt som å andra sidan var ( och är fortfarande) tidig med motoriken. Men E är å´andra sidan en mycket gladare och pratigare typ :love:

menar du att hon inte vill sova ute och riskera att blåsa bort i denna blåsten?

konstig unge.

:D

Nä, hon slocknade bredvid mig i soffan när jag satt här och surfade. Jag uttryckte mig kanske lite otydligt. På något sätt kändes det smidigare för mig att lägga henne spjälsängen än att klä på och ta ut henne i vagnen... För övrigt sover hon så gott så i vagnen vilket oväder det än är. Ska just nu tyvärr gå och hämta henne när hon sover som en stock i sin vagn eftersom vi måste hämta storebror på dagis nu innan kl 14.

Härligt med lite solsken idag förresten! :laugh:

Tilde sov sin första hela natt i natt :bump:
Vaknade varm som en kamin, 39,8!!

Besök på bvc på fm för väga och mäta. På 5 mån dagen 63 cm lång och 6,1 kg tung.

Sen har hon legat vid bröstet hela dagen i princip, och nu har det börjat blöda från tandköttet så jag hoppas verkligen den där uslingen till tand kommer fram fort nu!!

Grattis till tillökningen! Snabbt marscherat.;)

Och det är inte jag som är mcbride.:cool:

Mannen tycker visst att vi ska vänta lite till innan vi går på't igen.:mad:

Vilken liten tjeja hon är Tilde. Vi var också på bvc idag. Alicia var 64 cm lång och vägde drygt 6700g, och hon som är en månad yngre än Tilde!

A-K: Snart kör vi uteslutningsmetoden på vem mcbride är. Fast hon lär säkert gratulera sig själv för att inte avslöja sig... än! Åh, vad jag är nyfiken!

Då hoppar jag in och säger att jag inte heller är mcbride. :) Jag får snällt vänta till nästa år med försök att skapa ett syskon till Melba.

mcbride: Grattis!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 663
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 970
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 330
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar