Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Typiskt knarkade horor att lägga en spya på kyrktrappan... Men hon var iaf snygg ;)

Trist med bröstinflammation, hoppas att det går över snart!

Haha ja jag tänkte det är lika bra med att vara först med spyan.

Har ni Next där ni bor? De har jättesöta kläder för bebisar, det går inte att länka men kolla här

http://www.next.co.uk både Sam och Isaac hade kläder därifrån, en vit linneskjorta och cremefärgad väst och ett par linnebyxor som vi kan använda hela sommaren. Inte speciellt dyrt heller.

19 juni kommer vi ha namngivning. Hoppas de 50 inbjudningskorten (:eek: :eek:) kommer på måndag som jag blev lovad skulle komma den 18e :mad:

Kommer bli stortkalas :love: Sitter och funderar på dukning och pynt nu. Lättare sagt än gjort. Dessutom fick jag för mig att sy en klänning i lika tyg som blusen på hennes klänning. Rotade nämligen fram en svart fin klänning när de var så varmt i torsdags. Med spets. Men den hade gått sönder. Och tyget var superlikt så jag funderar på att använda den som mall och sy mig en egen.
Rasmus och pappa kommer få varsin slips i samma tyg :D

Idag drog Tilde ut min the-kopp över sina ben och mina ben :cry:
Hade ändå sån tur i oturen. Hon satt i mitt knä, jag drog åt mig koppen och hällde i mjölk. Sköt ifrån mig den igen men tydligen inte tillräckligt långt.
Satt hemma hos en kompis och vilken j*kla reaktion vi hade. Det tog nog inte mer än 5 sekunder så hade hon sprungit och satt på kallt vatten i kranen och hack i häl kom jag med Tilde och ner i handfatet och av med byxorna.
Hennes son blev jätterädd stackarn.

Tack och lov att de inte var nykokat vatten, syntes ingenting på henne när jag böt blöja nyss. Men de kanske kan komma efteråt?

Men stackaren. Har själv vält kaffe över mig som liten. Det stod och kokade på spisen.

Igår så var är skit- och spykalas. Jag ammade i sängen som vanligt. Vicke kräktes ner mig när han skulle rapa efteråt och tog sen i för kung o fosterland så det sprutade ut vid ena benet på honom. Jag hade bajs överallt känndes det som. Mellan benen, på låret och i sängen. Bara att kasta oss in i duschen. Mysigt tänkte jag. Lille Vicke började gråta. Duschen var otäck.:( Men vi blev lite fräschare i alla fall.

Isaac är för lång för att nå fötterna, nu är 74 i bodys för litet...

Det var skitvarmt här igår så vi var ute hela dagen. Ett tag satt jag utan tröja för Sam hade skvätt ner den med vatten, så ni kan ju gissa vem som vaknade med bröstinflammation.... Fick väcka sambon som bara sovit tre timmar för jag trodde jag skulle spy och svimma. Jag har fortfarande feber men har tagit en ipren... Mög.

Oj vad hemskt! Hoppas att det går över fort. Ipren is da shit annars i detta hem.

Vicke har 74 i bodysar nu. Men det som gör att han inte kan ha 68 emellanåt är att han är så bred.

Tror att hon på BVC inte drog i honom ordentligt när hon mätte honom sist. 66,5 cm känn lite litet. Däremot att en omatad Vicke vägde 9345g känns mer riktigt. Han är TUNG!

Hur gammal är han nu? Glömmer hela tiden....

Jag har köpt våra första 74or, men de är lite stora ännu. Men samtidigt är vissa 68or lite trånga.

Här hemma passar 62 helt perfekt till min 21 veckors :D

Syns ingenting idag på varken mig eller Tilde från igår *phu* hon är en solstråle som gymmar och snackar för fullt just nu. Snart ska jag åka till stallet på långritt och hon ska vara själv med pappa!!!

Han blev 4 månader den 16:e.

Appropå barn... GISSA tre gånger vad mina förbannade kåtisar till scalarer gör just nu...:cool:

Långritt låter mysigt. Vicke var på långpromenad med pappsen i förmiddags. Han fick snutt vid halv sju och sen var inte de hemma förrän halv ett. Ganska lång tid mellan snuttarna blev det. Men det funkar när jag inte är med, för det är bara mig han associerar mat med.

*kl*

Är en stolt mamma nu. Eddie vände sig nyss från mage till rygg, kyckades nästan med rygg till mage. Mammas lilla trollunge börjar bli stor :love:

Han har försökt i någon månad men inte lyckats helt. Men idag så.:banana:

Grattis Eddie.

Urs de blir ju stora så fort :cry: Tilde vänder sig oxå, och pratar, greppar medvetet tag i saker hon vill ha, tuggar på allt, ska äta själv.

Idag har hon åkt tåg, tunnelbana och buss. Och testat sin namngivningsklänning :love: Kan visa bild i morgon, den är så vacker.
Var på kyrkis i morse oxå och gick dit och hem. Så idag har vart en riktigt åka vagn dag för henne och nu accepterar hon vagnen till 100% :bump:

Min älskling i sin namngivningsklänning :love:

31174_443111227737_522242737_5762390_4654018_n.jpg

31174_443111212737_522242737_5762389_2072052_n.jpg

Klart hon är :love:

Tog kort med mobilen för jag vill inte visa för mkt innan namngivningen. Det sitter små rosa pärlor på blommorna oxå. Så ska det på band och så kommer hon ha en rosett på huvudet oxå :love:

Kommer bli lite broderad oxå. Å jag funderar på å försöka sy en klänning i samma tyg.

Haha tror du jag tänker sy en klänning med lika kjol och lika mkt spets och "gulligull" till mig?

Skulle aldrig falla mig in, där emot tyget i hennes "blus".(Hennes klänning är 3 olika tyger) Och då en helt vanlig klänning som slutar vid knäna och dessutom amningsvänlig så jag kan använda den hela sommaren :idea:
Har en klänning som tyvärr är trasig som jag tänkte använda som mall, den är svart med blommor. Hade den inte vart så kort hade jag försökt laga den, men vet inte om jag vill ha en så kort klänning på en namngivning. Så osmidig som jag är visar jag väl trosorna för alla då ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 666
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 970
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 330
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18