Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Det funkar inte ens för mej som har stora tits, jag får så sablans ont i höften om jag ska ligga på samma sida hela natten! Jag har Isaac på en bomullsfilt som agerar draglakan, så jag sätter mig upp, drar honom över på andra sidan och lägger mej ner och hivar fram nästa tutte. Fem gånger per natt typ...

Dessutom blir undertutten så himla kall, men det är nog för att vi inte har någon värme på i huset.

Skönt att det är mer än jag som byter ca 5 ggr per natt. Men så smart med filt under! Som man kan dra! Jag halvt om halv lyfter och släpar E ett par dm, filt blir det i natt. Fast jag börjar nog med handduk, känns lite mindre varmt.

Ligga kvar på samma sida klarar aldrig jag heller. Jag sätter mig upp och "rullar" över E.

Kan ju säga hur jag gör/gjort också... Just nu ammar jag bara på ena bröstet på natten, så vi slipper arrangera om. Superbekvämt. :idea:
Förr la jag bebis på magen och så rullade vi tillsammans. :D

VARNING
*Nu kommer jag med min anatomi igen*
:D

Mina bröstvårtor pekar typ utåt, så jag lägger mig nästan på mage så har hon bra läge.:p
Ja ont i höften får jag med, men försöker vända mig om när hon släpper, hivar snabbt in nappen bara. '
Sambon sover sedan ett par nätter på en extrasäng i rummet, så ungen o ja delar på hela dubbelsängen.

Vilket såklart betyder att när natten närmar sig sitt slut ligger vi på 50 cm, kloss intill varann! Jättemysigt att hon vill ligga nära och hoppar efter, men när hon tycker det räcker sparkar hon bort mig - inte lika mysigt:p

Jag lyckas inte ersätta mig själv med napp, då börjar han skrika....

En helt annan sak:
jerseyko; Du som kan så mycket om försäkringskassan, kan jag ta vab och föräldrapenning på samma dag-för två olika barn så klart. Om jag är föräldraledig och har föräldrapenning på E och samtidigt vabbar storebror, kan jag få ersättning även för vabben? Kanske någon annan som vet?

Min yogalärare har lärt mig ligga rätt och vända och byta tutte. Fast jag orkar inte alltid göra det utan sätter mig upp och vänder på Tilde. Vi har en 180 säng.
Tilde kör alltid ut fötterna rakt ut när hon ska äta, typ sitta fast hon ligger ner ;)
Jag har oxå små tuttar, eller de är allt från a till c kupa beroende när på dygnet.

Från Fk hemsida.

Om barnet blir sjukt när du är föräldraledig kan du inte byta föräldrapenning mot tillfällig föräldrapenning. Om barnet vårdas på sjukhus kan föräldrapenning bytas ut mot tillfällig föräldrapenning. Det gäller såväl det barn som föräldern är föräldraledig för som syskon.

Min filt är ingen varm filt, det är ett hemmasytt lapptäcke, så det blir som lakanet. Det funkar säkert med ett ihopvikt lakan också! Smart även att man inte mjölkar ner hela sängen, Isaac har en tendens att släppa när utdrivningen sätter igång och vänta tills det sprutat klart, sen fortsätter han äta, helt dränkt...

Haha tji fick jag som trodde jag skulle få en ledig kväll. Båda grabbarna somnade klockan åtta men Isaac vaknade igen halv nio och har precis somnat. Han fick sina vaccinationer igår så de har spökat både igår och idag men det tog lite tid innan alvedonen verkade så vi gick i sele lite och sen vagga och sen amma... Suck. Jag som har så många foton att gå igenom från bröllopet! Nu är jag skithungrig och har spagetti och köttfärsås på spisen, klockan är ju bara halv elva :D

Tilde ligger på en handduk :D

Hon har förresten blivit så stor och duktig. Börjar få ordning på att äta gröt nu och älskar äpplen och päron. Hon tar napp istället för att snutta på mig hela kvällarna, sover otroligt bra om nätterna och till längen på morgonen :bump:
Och kräkningarna har nästan helt försvunnit :bump:

Idag fick hon en ny barnvagn, den är så fin :love: Kan visa bild imorgon eller på torsdag. Brun och blommig :love:

åh vad det låter skönt :) ska nog testa lite till o se om vi får till det. Med sängen mot väggen då. Då blir det ingen mer nattsurfning iofs...

När vi har testat har jag o Nisse rullat tillsammans. Smart med ett extralakan att dra runt!

@vindvissla: wow vilken säng! är det två sammanställda eller ngt specialmått? har aldrig sett en så stor säng.

ja det är jag, men jag kan inte somna om ändå för hon snuttar lite, river lite på bröstvårtan, äter några sekunder, drar i bröstvårtan, sparkar på mig värre än en fotboll.. Av alla gången hon vaknar på natten är det högst 2 som hon faktiskt äter så jag anar att hon är hungrig annars är det bara för att snutta och se så jag är kvar. Vid 03 har hon ett lek-rejs, så där är hon vaken 1 -2 timmar.

Moa är en liten sadistunge:D

+ att eftersom mina vårtor är lite utot kan jag inte ligga bekämt på sidan som man "ska" utan måste luta mig lite bakåt så vårtan kommer rätt fram = ingen skön sovställning:p

har du en stor kudde under/bakom ryggen som stödjer dig? Innan jag kom på det var jag död i ryggen. Har samma vinkel....

Och kräkningarna har nästan helt försvunnit :bump:

Åh, vad avundsjuk jag blir! Lille Vicke lade flera stora pizzor när vi var på familjecentralen i måndags.:cool: Norppappan fick springa efter och torka golv.

Och så måste jag berätta. I går var jag och jobbade som modell i fyra timmar. Hade pumpat ur 110 ml mjölk i en flaska och lämnade sonen hos sin far. När jag jobbat klart ringde jag till mannen för att säga att jag var på väg hem. Då visade det sig att han var hos sin syster som bor i samma stad som jag jobbar! Så jag behövde bara åka i fem minuter innan jag fick träffa lille Norpisen.:love:
Väl där visade det sig att Norpisen inte fått någon mat. Han hade inte varit hungrig. Men när jag dök upp så vart han tokhungrig! Började gno sig mot mig och slicka överallt. Han fick det som var i flaskan, men efter en knapp dl så ville han inte ha mer utan det var bara mammas tutte som gällde.:love:

Tänk att han i alla fall känner igen mig och framför allt känner skillnad på mig och andra. Han vet att det är mig han får mat ifrån. Ja, jag vet, jag är lite tramsig. Men jag är så orolig för att han inte ska tycka om mig och bla bla bla.:cool:

Ang. liggamning. För oss har det funkat jättebra. Jag kan ta båda tuttarna från samma sida. Mina bröstvårtor är väl behändigt placerade mitt på pattarna och vända rakt frammåt. Sen så är de rätt stora och slappa och går att forma så de passar ställningen jag ammar i.:D
Jag ammar nog till 95% liggande. Gillar inte alls att sitta o amma.

jag brukar korva dit täcket men när jag väl somnar blir jag väl tyngre eller nåt, för då tippar jag liksom lite så hon tappar greppet och blir skitilsk:p

Från Fk hemsida.

Boring, jag som tänkte få dubbla ersättningar när jag har dubbla barn hemma. Jag har ju dagar kvar på storebror, kan man ta föräldrapenning på båda då? Om man har båda barnen hemma samtidigt?

Jag sover också under amningen på natten-har dock inte klockat ;)

@vindvissla: wow vilken säng! är det två sammanställda eller ngt specialmått? har aldrig sett en så stor säng.

jag har en liten snickargen, det är två 140-madrasser. Efter att ha bott på 45 kvm i tre år medan vi byggde huset ville jag ha en gigantisk säng :D

proudly presenting:

Nej det kan du inte, men där emot kan ju pappa ta ut VAB för den sjuka sonen så blir ni hemma båda två :idea:

Tilde somnade nyss på sin lekfilt snuttandes på sin strumpa :love:
Har hållt igång hela fm och skulle bara in en snabbis för paus innan vi ska åka med sopor. Hon fick ny blöja, lekte för fullt med sina fötter och snuttade sen så hon somna.
30984739.jpg

30984741.jpg

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 666
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 970
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 330
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18