Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Idag har Tilde hittat sina fötter och tuggar på dom så mkt hon kan. Även "ätit" pasta med gräddsås :D

Och min kompis ska sy en namngivningsklänning :bump:

vad skönt att amningen verkar gå bättre igen!

chlo: var tvungen att googla bumbo-stol. aldrig sett förut! är det ngt som 'alla' har?

jerseyko: inte illa att äta både fot och spagetti med gräddsås :)

Nej, bumbo är absolut inte nåt alla har, men det var ganska populärt då för snart 3 år sen när William var liten. Många var väldigt glada i den och tyckte det var en otroligt bra grej. William trivdes inte alls i den och därför är min väldigt sparsamt använd. Tänkte se nu snart om det går bättre med lillasyster i den.

Jag hade ingen till storebror men försöker hitta en begagnad nu. Samma beteende här, sittern är rolig när vi andra rör oss omkring men inte när vi sitter still. Några veckor till så räknar jag dock med att E kan sitta uppallad i matstolen.

Vi har förresten också testat Alicia uppallad i en vanlig matstol för ett par veckor sedan. Det kändes lite osäkert. Hon satt som en "ostkrok". Men det blir nog lagom att hon sitter bättre i den runt 4 månadersdagen när man kan börja med lite smakisar.

Här har vi lilla stumpan i bumbon:

phpsvftdr.jpg

Än så länge kändes hon för ostadig för att sitta i den. Men snart så...
...och wow, igår råkade hon ha lite rött på sig istället för rosa ;)

*kl*
jack har varit ute på äventyr i helgen. fredag efter lunch bar det iväg till seglinge gård som ligger mellan arlanda och uppsala. det var dags för en P.R.E träff. så jag o syrran packade in jack och häst och gav oss av. lång bil resa på nästan 4 timmar men jack var på strålande humör hela tiden.
helgen bestod sedan av träningar, föreläsningar o en massa häst snack.
jack låg glatt o sov i ridhuset medan jag red o somnade lika gott på kvällen trotts 20 st häst tjejer som käkar middag o snackar skit.. (ja ni kan ju tänka er ljud nivån). o han var lika glad hela vägen hem på söndag em. o va han har flörtat med alla. :love:

sedan märktes det dock att han tyckte det var riktigt skönt att komma hem o träffa pappa. slocknade som en stock o sooooov mkt djupt!

KL

GAAAAAAAAAAAAAAAH!!!

Nu har det hänt som jag varit rädd för. Viktor har kräkts över min laptop.:cool:

Så om jag börjar stava konstigt eller försvinner från jordens yta ett tag så beror det på att lille Vicke lade en kaskadspya just som jag lyfte upp honom för att gå till skötbordet för att torka upp den första spyan han kletat ner sig själv med.

Tangentbordet funkar men musen är det värre med. Tur att jag har en samlande sambo så det var bara att leta upp en ny mus bland allt bröte i garderoberna.

Lille Vicke Norp är slängd i säng. Har kämpat för att hålla honom vaken. Han hade nog gärna somnat halv sju. Men då vill inte jag vara med när han vaknar sen och anser det vara dag vid tre eller nåt. Tror jag tar och knoppar själv om en stund. Är trött.

*kl*

Idag var jag, Eddie, E´s faster o kusin på öppna förskolan för första gången. Hon som håller i det blev jätte glad över att se ett par "färskingar" för just nu är nästan alla över året där.

alla var jätte fashinerade över hans STORA ögon, att han var så med trots att han bara är 3 mån, även att han var så duktig att ligga på magen o kollade runt på alla. Men sen sloknade han :)
Men dit blir det flera besök, det är öppet 2 ggr i veckan :banana:

aha, ja de ser roliga ut. alicia ser ju nöjd ut så långt iaf... vilken söt tuppkam hon har :love:

@tarantino: härligt att det gick så bra md jack på pre-träff! Bara man vågar sig iväg går det över förväntan känns det som (hittills iaf). Nisse hade också kul på mässan i söndags. Först sov han som en stock i flera timmar, sen vaknade han och åt lite o sen låg han och såg sig omkring. Och jag och kompisarna fyllde hela vagnen med grejor, trots att vi sagt att vi inte skulle köpa ngt! Skönt att slippa bära på allt :)

@A-K: Oops, lite kladdigt! Lurigt att göra rent...

Senast ändrad:

matilda sitter i sin bumbo dagligen. men ja har bordet till, annars vrider hon sig ur den...... :grin:

Bumbo har jag aldrig hört talas om. Vet inte om det skulle funka på lille Vicke. Han går liksom inte att vika på mitten, han ska helst stå hela tiden. Babysittern funkar hittills jättebra. Då kan han sitta i den och vara med överallt. Han verkar tycka att det är jättekul att vara med i köket när jag lagar mat och när vi äter. Han sitter o pratar o har åsikter som bara den.

Är era barn pratiga av sig? Viktor tjatar snart hål i huvet på mig. Fast jag förstår inte vad han säger.;)

oja!!!!
babababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababa.....................

bababababababbabababababababa.

baba.

babababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababababa!

iiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!
aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh!
wwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh!

är vad jag hör om dagarna. :love::D

i måndags hämta jag hem hästen.
*bildbomb*

30939421.jpg

såklart fann hon något att äta på en gång.
30939423.jpg

30939425.jpg

allt gick jättebra, inga sparkar eller annat hyss! santana, skimmeln, lyfte på ena bakbenet åt Karisma och markerade att det var hennes hage och Karisma (alltid lika lätt och bussig) accepterade omedelbart.
30939427.jpg

Barna är såklart med.
Matilda tjöt av lycka och glädje när Heart, den hunden (elelr vad det nu är??!!) stack ner nosen till henne. :love:
30939419.jpg

Vikken duktig kille! Härligt när det funkar så bra som man hoppas.

A-K: Oups!!

Jag jagar som sagt en bumbo. Vill ha en begagnad i Shms innerstad så jag slipper härja iväg för långt, men det är lättare sagt än gjort. Fick svar från en igår kl 18 som undrade om jag kunde komma samma kväll. Neeej det kan jag inte....

Jag har en dipp. E vill gärna äta mycket och ofta på natten nu (varannan timme) och däremellan har jag kommit på honom att han ligger och snuttar på mig (vi samsover ju). Visst jag sover emellan men man vaknar ju ändå och måste vända på sig. Och jag kan tycka att varannan timme är lite ofta :mad:.Och "okynnessnuttande" är jag inte så glad för, jag vill inte vara napp. Men svårt när man samsover som sagt. Han sover därtill skitkasst på dagarna, en halvtimme åt gången. Ska dock tillägga att mellan "vändningarna" på natten så sover han gott. (Vill nu gärna att alla som har barn som sover längre på natten inte berättar det då det inte direkt uppmuntrande-jag behövde bara skriva av mig.)

Och i helgen ska jag vara själv en natt med båda barnen för första gången.

Därtill har storebror en riktig vidrig period och bara skriker och har sig när vi kommit hem på em. Och det sliter.:cry:

E vill gärna äta mycket och ofta på natten nu (varannan timme) och däremellan har jag kommit på honom att han ligger och snuttar på mig (vi samsover ju). Visst jag sover emellan men man vaknar ju ändå och måste vända på sig. Och jag kan tycka att varannan timme är lite ofta .Och "okynnessnuttande" är jag inte så glad för, jag vill inte vara napp. Men svårt när man samsover som sagt. Han sover därtill skitkasst på dagarna, en halvtimme åt gången. Ska dock tillägga att mellan "vändningarna" på natten så sover han gott. (Vill nu gärna att alla som har barn som sover längre på natten inte berättar det då det inte direkt uppmuntrande-jag behövde bara skriva av mig.)

Då kan jag säga att vi har det precis likadant och har haft det så i några veckor nu. M har dessutom jättesvårt att släppa bröstet, pillar jag ut så vaknar hon. Igår tog det 1 timme innan hon kom till ro och somnade (och hon sov då i 2 timmar). Från 4 på morgonen så sover hon bara en timme åt gången. Jippie! :grin: Hon tar inte napp, hon blir jättearg, och jag vill inte vara hennes napp. Så jag förstår precis hur du har det!

Hahaha vad söt hon är, när hon gjorde precis den minen påminde hon lite om han, Kalle Morelius (stavning??)

Tarantino: Vad skönt att det gick bra att vara borta så länge med den lille!

Tuva säger ouh ouh ouh, eller AAh upprepade gånger i ett väldigt högt tonläge. När hon försöker åla säger hon argh, det är hennes ansträngningsläte! Och så krystar hon när hon bajsar!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 663
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 970
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 330
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar