Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

*KL*

Inatt har Tuvis sovit i sin egen säng hela natten! Hon har alltid legat hos mig, men nu började jag känna att vi störde varandra på nätterna, så igår la jag henne i hennes egen säng, och det gick hur bra som helst! Hon sov ända till 4, då vaknade hon för att äta!

*KL*

...och Alicia och jag hade en "himla rolig" kväll på akuten igår. William lyckades välta hennes babysitter, jag rusade dit och då låg hon på sidan på golvet men fortfarande i babysittern. Hon gallskrek men det gick bra att trösta henne. Jag tyckte att hon var precis som vanligt, men en halvtimme senare kräktes hon. Massor! Så då ringde jag sjukvårdsupplysningen som tyckte vi skulle åka in till akuten för att vara på den säkra sidan.

Doktorn ansåg inte heller att det verkade vara något fel på Alicia, men om jag var orolig fick vi stanna om vi ville. Men jag ville givetvis åka hem eftersom jag själv inte trodde att det var någon fara. Jag fick order om att väcka henne varannan timme det närmaste dygnet och kolla så hon är vid medvetande (så hon inte fått någon blödning). Så den här natten har varit lite seg, får jag erkänna... Det kändes som mobilens alarm pep hela tiden...

Ja, jag tror nog att mest blev rädd. Kanske någon lättare hjärnskakning med eftersom hon kräktes.

Vad härligt att det gick så bra med Tuva i spjälsängen! Det är riktigt lyxigt när man får sova så många timmar i sträck! Jag har bestämt att Alicia ska få flytta in på sitt egna rum så fort jag slutat nattamma (förhoppningsvis vid 7-8 månader någongång). Med William väntade vi ända tills han var 1,5 år och det var det bästa vi har gjort! I mitt mammahjärta kändes det som att jag svek honom när han inte fick sova inne hos oss längre så det var därför vi väntade så länge.

Vilken tur att hon var ok! Grannen berättade att när deras äldsta var typ 2 och den andra nyfödd lyckades tvååringen grabba tag i vagnen och välta den så bebisen fick en spri´cka i skallen :crazy: De vuxna satt precis bredvid. Man kan ju inte vara där hela tiden och hålla stenhårt i bebisen eller sjasa iväg den äldre hela tiden.

Här har vi en gnälldag, Sam är helt omöjlig och Isaac bara gnäller, nåt fyramånadersmojs skulle jag tro. Skitjobbigt. Jag har lyckats duscha iaf och skulle behöva blåsa håret men isaac är livrädd för fönen. Dessutom är jag skitstressad, min pappa med sambo och bonus kommer på måndag, sen är det full rulle till torsdag då min bästa kompis ska gifta sig, ett jätteparty med 240 gäster. Jag är brudtärna och ska gå i ett par skor med åtta cm klack :eek: Jag ser mest ut som en knarkad hora tycker jag men det är inte mitt val. Jag har även lovat att pyssla ihop kort, tre stycken! Så om jag är lite borta vet ni varför :D

En knarkad hora har iaf sex - mer än man kan säga om de flesta småbarnsmorsor? ;)
Chlo> vilken mardröm med Alicia. Blev sonen mycket rädd?

Var på efterkontroll idag och gick igenom besiktningen :D

Passade på att göra cellprov oxå eftersom jag blivit så gammal, inga konstigheter. Sen skulle vi försöka sätta spiral. Och lyckades inte den här gången heller :( Livmodern krampade värre än värsta mensvärken/eftervärken och min BM fick inte ens in mätpinnen i livmoderhalsen!
Va i h*lvete har 2 ungar kommit ut den vägen ska väl en i jämförelse med dem pytteliten metallsak komma in :mad:

Tja speciellt när ens sambo jobbar 5 nätter av 7 :D Men nån gång då och då lyckas vi få till det! Jag är inte speciellt orolig för det faktiskt, snart nog har vi tid igen. Redan nu somnar båda barnen för det mesta innan nio, så det är ju bara vår ork då... Men när man väl tar tag i det är det ju härligt så det är bara att sparka varann i baken så man kommer till skott.

jerseyko jobbigt att de inte får in spiralen, du är väl inte gjord för den helt enkelt! Det finns ju inte så mycket att välja på när man ammar. Jag tänkte testa sån där p-ring när jag ammat klart och tills dess kör vi på kondom.

Min BM och USKa tyckte vi kunde ses igen. För jag skapar ju helt bedårande söta charmiga barn och med en så stark livmoder och smidiga förlossningar är jag ju skapt för att ha massa barn ;)

Får väl när det känns tungt tänka på om jag faktiskt hade vart en jerseyko vilket otroligt högt värde jag skulle ha då. Smidiga kalvningar, bra mjölk och en stark livmoder som klarar massa bebisar. :D

Väger 2 kg mindre än vid inskrivningen :( Fast jag försöker äta minst 3000 kcal om dagen. Och när jag räknar så räknar jag inte med allt onyttig jag trycker i mig!! Så med de vet jag inte vad det slutar på.

Haha ja ni får väl köra på och skaffa en massa barn :D

Jobbigt att du inte kan hålla vikten trots stora ansträngningar. Synd man inte kan skicka över ett par kilo :) Fast jag äter precis hela tiden, vågar inte ens räkna kalorier för jag skulle skämmas ihjäl...

Vad skönt att Alicia inte skadade sig!

För Nisse o mig blev det två dygn på sjukhuset denna veckan pga maginfluensa. Han hade feber och diarre och kräktes, så de ville behålla honom för att kontrollera att han inte blev uttorkad. Han är fortfarande inte helt kry, men det är skönt att vara hemma igen! Inspärrad på isolerat rum (pga smittorisken) utan bok eller ngt annat att göra tillsammans med Nils som sov som en klubbad säl hela tiden blev ganska snart långtråkigt...

Skämtade om det förut, det kommer bli 2 nya tv-serier om ca 10-15 år. Den ena är "Familjen Annorlunda" och den andra är "I en annan del av Upplanda" svärföräldrarna garva så de nästan kissa på sig när jag berättade om planerna ;) Maken tyckte inte alls de var lika kul och skyller på mina gener. Tydligen kommer alla Rasmus "spela apa-gener" ifrån mig :angel:

Vi ska förresten börja skicka brev till tomten.
Rasmus har blivit jättenappig helt plötsligt och går gärna med nappen jämt, så vi har fått gömma hans napp-ask! Idag var han och klättra efter den och jag sa av bara farten att vi skulle skicka hans nappar till tomten och han blev glad. Niclas sa att jag var lite korkad där för han tycker de är tidigt, men tänkte i alla fall testa med en napp och så får vi väl se hur han reagerar.

När han var som värst ställde jag nappasken i skåpet under diskbänken, jäklar vad galen han vart men sen glömde han bort de och de var först när han skulle sova han frågade efter den :bow:
Och idag sprang jag runt i 30 minuter och letade efter Murre. Han hade gömt sig i lådan med tågbanan *dumma kisse*

Hihi, ja som sagt är det bara att köra på!

Själv har jag pinsamt dålig koll på vad jag stoppar i mig, har inte heller vägt mig på evigheter. Äter alldeles för dåligt iaf, hoppar över måltider för jag vill få ngt annat gjort och sen glömmer jag att äta eller äter ngt onyttigt istället. Ska bli bättring nu! Idag startade jag mitt nya 'äta regelbundet minst tre ggr om dagen'-program. Borde även börja med veckomatsedel tror jag. Är skitkass på att laga mat, så blir ofta samma saker som man vet att man klarar av. Men nu börjar det bli dags att lära sig... Tidsschemat sprack redan första dagen när Nisse blev hungrig just som jag skulle börja laga mat, så lunchen blev två timmar försenad. På kvällen blev det ännu mer försenat eftersom jag ville rida när min man kom hem. Men är ganska motiverad nu så hoppas att jag skärper mig nästa vecka!

Jag läste om nån som band fast nappen i sängen och ville barnet ha nappen fick det ligga i sängen.

leia det är lätt att glömma att äta, om man inte har en tvååring i huset :D Här är det frulle kl 7, lunch kl 10 och sen mellis och middag på eftermiddagen. Och fiskpinnar och makkisar är ju lika lätt att laga till två som till en. Och idag har vi rullat en miljon små små köttbullar. (jag rullade, Sam åt och "diskade")

Då skulle Rasmus ligga i sängen jämt ;)

Håller med om maten med en 2 åring (du vet väl att dom snart blir 3 år?? :eek:) Frukost 8-9. Frukt. Lunch. Mellis. Middag. Sen när han gått och lagt sig, massa godis till mamma :d

:D
30912591.jpg

Senast ändrad:

Hej vad det går! Hon hoppar typ 1.40 :D

Sam är bara 2 år och 4 månader än så länge så han är inte ens två och ett halvt. Förresten har hans tal kommit igång jättebra, han pratar mycket mer tvåordsmeningar och idag sa han köttbulle en massa gånger. Jag upplever det som att han har mer svenska än engelska just nu men jag antar att det kommer i stötar. Jag är noga att prata svenska med honom.

Jo jag kan tänka mig att man inte glömmer att äta med småbarn i huset :D Hade kompisar med sex- och fyra-/treåringar på besök i helgen o de sa samma sak. Det var även de som tipsade om veckomatsedeln, tror att det vore ngt för oss även innan Nisse börjar äta. Blir ju inte enklare att laga mat utan ingredienser och är inget roligt att handla var o varannan dag.

Kul att Sams tal kommit igg! Har hört att det ofta tar längre tid för tvåspråkiga barn. Pratar du konsekvent svenska med honom och pappan engelska? Vi försöker göra det, alltså jag svenska o pappan schweizertyska. Ganska stor omställning för oss som annars blandat hej vilt, även i samma mening. Blir lite extra meckigt eftersom jag pratar högtyska istället för schweizertyska (lika stor skillnad som svenska o danska ungefär). Kanske dags att äntligen börja prata schweizertyska... Jag kan höra i huvudet hur en mening ska låta, men när jag säger den låter det helt annorlunda :devil:

jerseyko, ni verkar ju hakommit igg ordentligt båda två :) Jag börjar också komma iväg en del (i skogen ännu så länge), men eftersom han stått så länge tar det ett tag innan vi kan rida ordentligt. Jag måste också komma igg igen, ännu så länge skaver det lite överallt :o

Senast ändrad:

Jag går på viktväktarnas amningsprogram, och förutom att jag går ner i vikt resulterar det dessutom i att jag är mycket duktigare med maten! Jag äter frukost, lunch och middag, och oftast mellanmål också!

Det låter ju bra! Visste inte att de har speciella program för sånt.

Vi har nu bestämt att vi ska äta kvällsmat varje dag vid en bestämd tid och jag har börjat med en matsedel. Nu måste jag bara se till att äta frukost o lunch också! Och lite mellanmål. Det enda luriga med kvällsmaten är att jag måste laga den till 18:30 och sedan rida direkt när vi ätit, annars blir det för sent. Hoppas att det går bra att få ihop det med amningen så att han inte hinner bli hungrig innan jag är tillbaka från ridningen!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 661
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 970
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 330
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar