Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Tror de är mina barn som är små, Rasmus ärväl runt 85 cm och väger 11-12 kg.

Hi hi, så mycket vägde William när han var ett år...

Vagnen är en teutonia va?

Lucky memory hur många månader är hon nu igen (jag är som sagt så dålig på att hålla reda på alla)?

Får se hur det ser ut för honom på 3 års kontrollen, hoppas han sätter fart i sommar.

Jepp en Teutonia Fun. Ska bli kul att testa något nytt.

Fin! Vad är det för en? Du måste ha typ fem vagnar nu :D

Som jag skrev tidigare, Teutonia Fun är det.
Jag har bara 2 vagnar och den här på väg, vill att den ska komma nu!

Som andra vagnarna har jag ju sålt och min Emmaljunga har jag lagt ut på annons. Måste dock ta bättre bilder på den.

I Emmaljungan måste Tilde sitta framåtvänd när hon vuxit ur liggdelen/vill sitta. T. är vändbar så hon kan åka mot mig. Sen har jag ju helgjutna gummidäck på El. så Tilde hoppar ju som en gummiboll när jag går över våran nygrusade stallplan för fjädringen är så hård. T. har luftkanal så den är mjukare, och rullar förhoppningsvis bättre. Sen är den mindre. Men tyngre men de får jag väl acceptera.

Du har sant i allt det där, och det är också anledningen till att jag inte kommer göra något ingrepp. Men tanken finns. Men det finns bra puschups!

Att ta bort skinn kan ju å´andra sidan inte kosta lika mycket som inlägg?

Push-up? Nää, när man ammat får man bannemej använda skruv-up, eller rull-up.:p Precis som när man öppnar locket på en burk pic-nic-skinka med en liten medföjande nyckel.

Att ta bort skinn ska vara billigare. Men betydligt smärtsammare efteråt. Fasen vad gnälligt det var i bilens baksäte när man hade en nyopererad lillasyster där. Minsta lilla gupp... aj aj aj. Och det under rätt lång tid. (Jag skjutsade runt på mina småsystrar rätt mycket innan de fick körkort, mamma får inte köra, är whiplasskadad och yr i bollen).

Nu har jag slängt det lilla sockergrynet i säng igen. Han brukar vara vaken en timme på morgonen vid morgonsnutten. Sedan när han börjar slockna i babysittern så flyttar jag över honom till sin säng. Men idag så vaknade han till och blev hur tramsig som helst. Fullkomligt tjöt av glädje när jag stoppade om honom. Inte alls sugen på att sova. Men jag vet att han är trött och somnar snart ändå.
Igår var han med och modellade en halvtimma. Tänkte amma honom under en av poserna men snutta, det hade han då rakt inte lust med. Näh! Han höll ett storartat tal till nationen och sprätte runt där på rygg. Ja, man kan krypa på rygg med när man ännu inte har lärt sig hur man gör för att vända sig på mage.
Man kan just undra hur detta kommer påverka dataspelsindustrin i framtiden. Det var nämligen dataspelsutvecklarna som hade modellteckning.

Är det lätt att bli av med begagnade barnvagnar?

Vi köpte ju en begagnad Brio och den är vi nöjda med. Hoppas att den håller för en unge till.:p

Beror väl på hur man lägger sig i pris, det blir ju ingen vinstaffär direkt men så mkt sjunker de inte i värde. Syskonvagnen sålde jag för bara några hundra mindre än jag köpte den för.

KL

E måste ha kommit in i 12 veckorskris. Skriiiiker i vagnen istället för att sova som han brukar. Känner mig som Södermalms barnplågare nr 1 när han ligger där och gallvrålar.

Kämpig morgon då även storebror gallskrikit för det inte var Dora när han tyckte det skulle på TV. Mitt fel såklart och pappa borde komma hem och fixa det. 3årstrotsen stiger åt huvudet ibland, eller så har han alltid varit så här och jag skyller på 3årstrots....

...och William har fått dille på att man ska spola fram filmen när man kollar på den på datorn, så imorse tyckte han att jag skulle spola fram Bolibompa. Fast det är ju inte såååå lätt på en TV...

Idag har vi varit och handlat med bärsele. Jag testade det förra veckan för första gången med Alicia. Jag har envisats med att ha babyskyddet i vagnen innan men då får man ju knappt plats med några varor. Fast jag lyckades alltid få med mig 3 icakassar hem ändå. Jag har henne i babybjörnen för än trivs hon inte så bra i Manducan jag köpte. Det blir lite trångt med den där bebisinsatsen men hon kan inte vara utan eftersom benen inte räcker till... Men det blir nog bättre. Jag har stora förhoppningar om den! BB:n vet jag ju att jag får ont i ryggen av när barnet blir tyngre eller när jag burit en stund. Men än så länge går det bra i någon timme i alla fall. Fast man blir ganska varm i jacka och allt... Manducan har jag bara testat här hemma än men i den skriker hon som en liten gris efter en liten stund.

Vi har också börjat använda sele lite mer, Isaac tycker inte så värst bra om vagnen. Så vi skumpar i selen och så kan jag lägga ner honom sen. Fast sova utan mamma är inte så skoj ändå. Han är en riktig liten mammagris!

Isaac (drygt 4 månader) med kusinen JT (6.5 månad).

Åh, sån fin bild! Roligt när det inte skiljer så mycket på kusinerna. Här har de bla en kusin som endast är 1 vecka yngre än William. Dessutom ska han få ett syskon i september så då kommer det skilja 6,5 månad på Alicia och den bebisen!

Här är jag förresten tacksam för att Alicia gillar (tolererar) vagnen. Hon sover jättebra i den ute om dagarna + att det är bra att ha henne i den när W är ute och leker. Fast det lär underlätta ännu mer när man kan börja använda sittdelen. För det är ju inte alltid så populärt om vi vill vara ute och hon inte vill ligga och sova.

Här upplever jag också det som att A är lite "mammagris". Mer än W var i alla fall. Och hon är så lätt att ha att göra med! Hon är en dröm jämfört med sin bror när han var bebis! Fast jag är ganska övertygad om att det var hans epilepsi som spökade i hans huvud redan då, vilket gjorde att han blev otroligt krävande och aldrig ville vara still. Men det har satt sina spår i mitt huvud, så fort Alicia tex vaknar och rycker till (som bebisar ofta gör) blir jag nervös och tror att det är epilepsi...

Ja trist bara att vi aldrig träffar dem :D De bor på andra sidan byn men detta är bara tredje gången jag träffar honom. Först som nyfödd, sen på dopet när han var 4 v gammal.... Och i förrgår kom pappan och skulle spraya våra fält så då fick jag passa. Vi träffar sambons föräldrar ungefär lika ofta. Sam och Isaac har faktiskt två kusiner till i samm ålder, Harriet och Sorcha (uttalas Sorraka) som bor i Australien... Och halvkusinerna i Sverige är 5, 2år och 2 månader. Mycket småbarn!

Vad scary att han har epilepsi, är den grav? Hur tidigt visade den sig? Går han på mediciner nu?

Amanda är 11 veckor imorgon:)

Har försökt få henne och sova i 2 timmar men hon är för nyfiken och har en massa att berätta. HAde varit bra om hon hade velat sova då vi ska träffa prästen ihop med de andra som ska döpa sina barn nästa helg och det hade ju varit skönt om hon var pigg då.

Trist att ni träffar kusinerna så sällan. Det är ju så roligt för barnen om de kan ha nära kontakt. Framförallt när de blir större. Fast om vi vuxna känner att man inte har så mycket gemensamt blir det antagligen inte så många träffar. Men de kan ju ha kul med andra barn också! William och hans jämngamla kusin gör inget annat än grälar för tillfället. De är båda i perioden att ingen annan får röra deras grejer, så det blir lite livat.

William har haft tur med sin epilepsi. Det började när han var 7,5 månad med en ep-sort som heter infantil spasm. Läser man på nätet om den så låter det verkligen fruktansvärt och det var givetvis jobbigt för oss eftersom man inte visste hur det skulle gå. Jag föreställde mig att jag skulle få en son som var utvecklingsstörd... Under första behandlingen under någon månads tid var han totalt borta. Han satt bara och liksom tittade rakt igenom oss. Han var väl helt nerdrogad gissar jag.

Men de fick i alla fall bort hans kramper vid första medicineringen. Han får fortfarande medicin 2ggr/dag, han har utvecklats fullt normalt och är som vilket barn som helst. Vid det senaste EEG:et (de sätter elektroder på huvudet och mäter hjärnans aktivitet) för ett par månader sedan visade helt normal aktivitet! Det kändes härligt, men hans doktor vill ändå att han ska ta medicinen i något år till. Det blir riktig lyx när vi förhoppningsvis slipper medicinen!

Vad skönt att det gått så bra med Williams epilepsi, jag har funderat lite på hur det gick sen du berättade det (fast jag har antagit att det gått ok eftersom jag läst lite vad du skrivit här på forumet om W). Läste även lite på nätet om sjukdomen i samband med att du berättade och ja, de beskrivningarna är hemska :crazy:

Själv sitter jag här och inbillar mig att jag har nidblödningar och allt möjligt (har haft ett par blodblandade flytningar som stämmer ganska exakt med när nidblödningarna tydligen ska komma). Hoppas att mensen INTE tänker dyka upp nästa vecka :D

Måste lägga upp denna bild då jag tycker den är så söt.
Eddie o kusin Neo (lika gamla) leker i babygymmet :D

getattachment_86447395.jpg

Haha, igår när vi var på Jula så fick Eddie en kommentar av ett par (som antagligen inte var mening att jag skulle höra) "Men titta vilka stora ögon han har!!". Haha alla säger det.

Annars knallar livet på här hemma. Eddie sover just nu (trodde jag, han vaknade precis när jag skrev de där). Imorgon ska han vaccineras, urs stackarn...

Jaja, ska hämta honom nu.

Ja man vill ju så gärna att det ska ta, så man blir gravid direkt när man bestämt sig! Jag håller tummarna för dig att du slipper mensen och så får du rapportera sen!

Ja men har har verkligen stora ögon, jättefint! Först tänkte jag att barnet till vänster ser äldre ut än den till höger, men det är ju så när de har hår. William såg också alltid äldre ut än sin jämngamla och blonda kusin som inte fick hår förrän han var något år (det var så tunnt och ljust så det inte syntes innan).

Alicia vaccinerades som sagt i måndags men jag har inte märkt något annorlunda alls med henne såhär efteråt. Hon grät lite vid sticket bara men det gick snabbt över.

Vad skönt att det funkar så bra! Hoppas ni slipper medicinen snart. Kan tänka mej att man blir orolig, jag tycker man oroar sej för allt ändå, jag får nog hundra hjärtattacker om dagen (typ sådär som man får när man vinterbadar efter bastu :D)

Haha, när jag och Tuva var i affären var det en tant som sa att Tuva var en söt gosse! Nog för att hon ser ut som en liten kille, men hon hade klänning på sig!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 657
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 969
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar