Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag vill bara säga att jag älskar mitt lilla sockergull.:love:

Han är så go så go så go så man vill bara klämma på honom hela tiden.

men ja har ju inte utslag å sår, går aldrig nånsin utan bh, för det är å fruktansvärt obehagligt! :eek:

får kapa 20 kilo först och se hur långa don blir. ja kanske kan binda upp dom med ett snöre......

jag fick ett sånt ryck förut och pussade och pussade pch pussade och matilda skrattade och skrattade och skrattade och till slut rann bögaren över och hon började gråta istället. :o:D

men smulan har börjat le mot hästarna när vi är i stallet. det bådar gott inför framtiden! :banana:

Det torde ju vara värt ett försök att gå via landstinget iallafall. Får man avslag kan man fundera vidare på privat. Men jag tror att det är lättare att få förminskning beviljad än förstoring.

Jag kommer ha omvänt problem. Kommer inte ha några bröst kvar. Hade som sagt små innan och de blir bara mindre med åren... Är tudelad: dels är det så skönt med små då jag tränar mycket. Men det vore ju kul med lite bröst. Men samtidigt kan jag inte riktigt stå för en förstoring. Det jag inte kan stå för är att jag tycker det suger att jag inte ska kunna älska mig själv lika mycket iallafall och skita i vad omgivningen/samhället säger. Jag är för mycket feminist ( i den positiva bemärkelsen, men det är en annan diskussion för att tycka att jag ska behöva operera mig) och kommer nog mest att försöka dölja dem för familj och vänner. Men samtidigt vill jag gärna vara lite kvinna jag med:cool:

De brukar vilja att man går ner i vikt först innan op. Är man överviktig så kan ju mycket försvinna från brösten vid viktminskning. Men inte alltid. Vissa får behålla sina jättepattar.

Lillasyster var inte särskilt tjock men hade som sagt 70G det sista. Nu har hon 70D och tycker fortfarande att de är för stora. Hon har inte fått barn än men är lite orolig för hur det ska gå att amma. Hon hade bara besvär av ryggont inte av värmeutslag under brösten.
Det hade ju jag i början av min amningskarriär. Men har ullpaddar i bh'n och dessa har jag under och emellan brösten så nu är det inga problem. Går heller aldrig utan. Fifan, då finge man väl blåmärken på hakan. Och lutar jag mig framåt så hänger de som två plankor och dinglar. Säxigt värre...

Visst slår det lätt över till gråt eller skratt ibland. Man ser att de liksom inte riktigt kan bestämma sig för om de ska skratta eller gråta.
Att hon ler mot hästarna kan innebära att hon blir dyr. Jag hoppas Norpan blir schackspelare jag. :p Ett schackbräde kan väl inte kosta så mycket?

Du är kvinna hur små bröst du än har.

Jag är också lite kluven inför det där med bröstoperation bara för utseendets skull. Tankarna finns där på tillsnyggning och skinborttagning. Vill inte lägga i något. Fifan för stora bröst. Bara bökigt när man ska sporta och köpa bh. Tänk vilken dröm att kunna gå in i en butik och köpa BILLIGA bhar. Sexiga, fina, snygga. Och inte behöva betala 600 spänn i en specialbutik.

Jag har inte jättestora men rätt sladdriga då jag var rätt överviktig för 15 år sen. Tuttarna blev gigantiska då och sedan när kilona rymde så vart det mycket skinn och lite fyllning. Som en vattenbalong någon tömt ur det mesta av vattnet ur eller en äggula i en stor påse.

Du är kvinna hur små bröst du än har.

Jag är också lite kluven inför det där med bröstoperation bara för utseendets skull. Tankarna finns där på tillsnyggning och skinborttagning. Vill inte lägga i något. Fifan för stora bröst. Bara bökigt när man ska sporta och köpa bh. Tänk vilken dröm att kunna gå in i en butik och köpa BILLIGA bhar. Sexiga, fina, snygga. Och inte behöva betala 600 spänn i en specialbutik.

Jag har inte jättestora men rätt sladdriga då jag var rätt överviktig för 15 år sen. Tuttarna blev gigantiska då och sedan när kilona rymde så vart det mycket skinn och lite fyllning. Som en vattenbalong någon tömt ur det mesta av vattnet ur eller en äggula i en stor påse.

Du har sant i allt det där, och det är också anledningen till att jag inte kommer göra något ingrepp. Men tanken finns. Men det finns bra puschups!

Att ta bort skinn kan ju å´andra sidan inte kosta lika mycket som inlägg?

De brukar vilja att man går ner i vikt först innan op. Är man överviktig så kan ju mycket försvinna från brösten vid viktminskning. Men inte alltid. Vissa får behålla sina jättepattar.

Det där förklarade en storbystad kompis till mig beror på om brösten består mest av fett eller "mjölkkanaler" (vad heter det?:confused:) Låter ju rätt rimligt?

Ingen aning.

Men hos vissa människor så lägger sig ju fettet på olika kroppsdelar. Vissa lägger på höfterna och andra på magen och en del får på tuttarna. Och när man minskar är det inte alltid det tar överallt utan bara på vissa ställen.

Jag har iallafall en hel del mjölkkörtlar. Har mycket mjölk. Och ganska stora tuttar.;)

Välling och ersättning är inte samma sak. Ersättningen är gjord för att likna bröstmjölk så mycket som möjligt och välling är som rinnande gröt.
Vad barnmatsproducenter sätter för ålder på sina varor bryr jag mig inte mycket eftersom jag inte köper deras grejer. Dessutom går jag på rekommendation som är 6 månader. :)

nej det vet jag, var väl därför de sa att jag inte skulle gå över till välling innan 6 månader.
Tror vi säger samma sak med oliak ord helt enkelt:D

och jag går bara med bh/top när jag ska nånstans, har tom hänt att jag skitit i den när jag ridit:D
Döskönt!

slutade använda det till vardags för ett par månader sen minst!

Men rejält hängiga är dom, men bara att slänga över axeln och dra iväg:)

Jag har en busig unghäst på 5 år så väst är att rekommendera. Jag trivs bra i min väst det finns olika sköna västar.
Idag har vi varit på bvc hon växer massor 62cm och 5285g :)

är nog lite för snål för att köpa väst åxå, jag litar såpass på min kuse att jag rider henne barbacka med remontgrimma..... :D

har ju glömt matildas sista BVC-besök!
7050 gram
67 lång.
följer sin kurva perfekt. :laugh:

å nu har vi bytt till sittdelen i vagnen, himmel, va kul hon tyckte det var då!!!!! sitter knäpptyst å bara tittar och emellanåt tittar hon på mig och tokflinar. :love:

Oj, Alicia är nog ganska stor. Igår vägde hon som sagt över 6,2 kg och var 60 cm. Och hon är en månad yngre än Tilde! Fast hon har att brås på...

Tror de är mina barn som är små, Rasmus ärväl runt 85 cm och väger 11-12 kg.

Jag har beställt ny barnvagn åt Tilde :bump: Hoppas den kommer hem snart.
vagn_86118686.jpg

Sittdelen är vändbar och jag köpte en lift oxå som kan användas som fotsack sen.

Säkerhetsväst skulle jag vilja ha som har börjat hoppa så mkt, får nog ta och köpa mig en nu när vi börjar komma upp i lite höjder :bump:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 657
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 969
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar