Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Då skiljer det precis en månad mellan våra för E var 3 månader igår.

Skiljer det bara 1 dag på våra då? För Alicia blev 3 månader i lördags (man minns inte riktigt när alla födde. Vi var ju så många som fick ungefär samtidigt ett tag...)

Vad duktig du är förresten som är ute och joggar! Jag borde i alla fall ut och rida lite, som jag antydde i inlägget ovan, men jag skyller på boobsen. Vet inte om jag är så sugen på att ut och rida med bröst i stolek DD (minst sagt). Har ingen så stor sport-BH och trycker jag in dem i den jag har får jag väl mjölkstockning ;). Sen måste jag ha nya ridbyxor och hjälm. Ja, det märks att det var ett tag sen sist... Fast här ute på vischan gör det visserligen inte så mycket om jag rider i mysbyxor och min gamla svettiga äckliga hjälm. Men det är ju det där med boobsen... Jag längtar tills Alicia är ca 4 månader då man kan börja ge lite annan mat (så brösten förhoppningsvis kan krympa lite i alla fall)! Hua, de lär inte vara allt för fagra när de minskar i storlek. Efter graviditeten och amningen med första barnet tyckte jag inte att brösten ändrade sig speciellt mycket, men nu denna gången har de blivit hur hängiga som helst :eek:. Det är väl för de är så gigantiska denna gången...

Förresten vägde och mätte vi Alicia idag istället efter föräldragruppen. Mina gissningar var fel både på längden och vikten.
3 månader gammal väger hon 6245g och är 60 cm lång. Vaccinationssprutorna var inte så kul heller. Hon fick en spruta i varje ben samtidigt (det var 2 sköterskor). Jag minns inte att de gjorde så med William vid hans första vaccination.

2 februari är E född. Alicia?

Kan du inte köra med dubbla bhar?

Jag kommer snarare ha problemet att jag inte kommer ha några bröst kvar sen....Var ganska små efter viktnedgången efter storebror och nu känns det som att det i kombination med lite extrahäng=inget kvar:mad:

Ja precis, han jobbar bara nätter. Rätt så smidigt på ett sätt, och på ett annat blir det skumt eftersom det alltid är någon som jobbar. Men han får ju jättemycket vakentid med barnen.

Jag köpte en behå häromdagen, ska ha en halterneck på ett bröllop om två veckor. Det blev 75 f.... den är giigantisk. När jag rider har jag amningsbehå plus två sporttoppar och kan ändå inte sitta bekvämt i trav. De är ju liksom inte bara stora, de är så sjukt tunga också.

Förresten upptäckte jag idag att övra magmusklerna fortfarande är delade, ska det vara så? Alltså mitt emellan solar plexus och naveln...Under naveln sitter de ihop. Kanske därför jag ser ut att vara 7 månader gravd?

Får jag fråga: är det inte hemskt jobbigt? Vilken storlek har du i vanliga fall?

Alicia är född 1 februari. Ja jag får väl göra så, att köra med dubbla (eller trippla) bh:ar. Fast det gjorde jag ju redan innan barnen. Jag har alltid hatat när brösten skumpar vid ridning eller träning.

Angående magmuskler fattar jag inte riktigt hur det ska kännas om de är delade eller ej. Men jag tror inte att mina är speciellt delade. Men vindvissla, din mage var ju ganska stor (gigantisk ;)) . Det kanske är därför det dröjer innan musklerna går ihop?

hmmppppppffffff!
Här har vi haft vår bästa natt på flera veckor, hon åt 4 gånger mellan 23 (då hon somnade:crazy:) och 05 (dags att gå upp tyckte hon).

Och hon är 6 ½ månad:eek:

Cilla: var det ok att ni började med välling redan? när jag nämnde det på BVC när hon var runt ... öh.. 5 månader höll de på att gå i taket och typ skällde på mig för det var viktigt att de inte åt det innan 6 mån för ämnen bla bla bla.. men det beror kanske på vem man frågar i vanlig ordning:(

God nattvällningen är skitvidrig tycker hon iaf, blandar 50/50 godnatt/sempers havrevälling, då går det ner.

jag sa inget till BVC, jag ansåg att jag gör som jag vill med mitt barn och eftersom hon redan åt gröt och lite mat och klararde det fint, så började jag blande ner en skopa välling till henne för några veckor sen. har sen ökat på succesivt och nu gått över helt på vällingen!
jag tänker som så, att om hon varit född 20 dagar tidigare, hade hon varit 6 mån nu... :angel:

lider med dig ch dina nätter!!! :crazy:

mina tuttar var hängiga innan gravidtet, nu ser dom mest ut som två skämt. jag har tillåmed slutat kalla dm för bröst. dom heter helt enkelt skämten.
jättetrist!
å ja vill inte ens tänka på hur illa dom kommer se ut när ja gått ner 20 kilo!

hur illa måste man må pga brösten för att få bidrag till OP? :(

jag kan inte heller sitta bekvämt när jag rider........

Innan första barnet hade jag 75 c eller d. Efter sam ungefär samma (trots att jag ammat i 18 månader) Det är skitjobbigt fast nu vet jag ju att de går tillbaka någorlunda efteråt... Får se hur länge den här kalven vill ha mjölk.

chlo jo den var jättestor och han låg dessutom på tvären jättelänge och överdelen av magen var jätteutspänd. jag fick en kanonlänk av kpist med övningar för delade magmuskler.

Jag hoppar in här och vill bara säga att jag förstar hur du känner och funderar pa samma sak ang operation.

Mina var hängiga redan innan dottern föddes (75DD i storlek), höll sig pa den storleken under graviditet och min korta ammning. Men nu är dom extemt hängiga och det är omöjligt att hitta BH. Under den här graviditeten har dom dessutom vuxit en hel del och jag hoppas kunna amma längre= dom kommer nog inte bli snyggare precis. Det blir svettigt och äckligt under brösten, är ofta röd och irriterad. Har ofta ont i nacken, vet iof inte om det är bröstens fel.

Nu har jag iof ca 20kg övervikt ocksa, sa storleken blir säkert mindre om jag gar ner dom kilona men hängigheten kommer ju vara kvar :(
Antar att en operation iaf inte blir aktuell förren jag är normalviktigt iaf.

Men tänk vad underbart att kunna ha bikini, att hitta en snygg BH (och inte behöva ta vad som finns), kunna motionera utan 10 bhar och kunna ha lite uringade tröjor utan att vara rädd att brösten hoppar ut när man gar.

hur mycket kostar en bröstförminskning/förkortning om man ska betala det själv? bara nyfiken...

min kompis gjorde en bröstförstoring, det gick på 55 papp.......

så att ta bort hud och fylla kanske går på runda slängar runt 75.000? tragiskt att man ska må så dligt och bli så begränsad över ett par skinnpåsar....

Alltså om det påverkar dej jättemycket tycker jag du ska ta reda på vad det kostar. Det är jättemycket pengar men inte så mycket mer på ett huslån t ex. Annars får du sy såna där sadlar och sälja :idea:

Jag har säkerhetsväst när jag rider och den håller mina jättar i styr. Har 75F på min amnings bh.

Idag har Amanda o jag varit på babysim. Amanda tyckte att det var jätte kul o pratade tom lite i vattnet:)

fast gröten finns ju anpassad för 4 månaders, "välling" blir det väl när det är för 6 månader, innan heter det ersättning bara eller?

min kompis gjorde en bröstförstoring, det gick på 55 papp.......

så att ta bort hud och fylla kanske går på runda slängar runt 75.000? tragiskt att man ska må så dligt och bli så begränsad över ett par skinnpåsar....

Du kan få det gratis via landstinget. Och så när du blivit beviljad så ringer du runt till olika landsting för att kolla vart kön är kortast.

Så gjorde lillasyster. Vi bor mitt på väschöttaschlätta men hon fick operera tuttarna i Bohuslän. 70G är ingen rolig storlek. Närmaste specialbutik låg 8 mil bort.

Själv har jag just nu 75F på min största amningsbh. Ett tag hade jag klåda av att det blev så tätt mellan och under brösten. Var nära att bli sår. Skulle jag lida av sådant redan efter amningen så vill jag operera bort lite skinn. Har mer än gärna mindre pattar.

Men vad hemskt för dina kompisar och deras bebis :(

Idag har Tilde vart med hästen till kiropraktorn och snackat järnet :D Vi var till bvc oxå, 5,8 kg och 60 cm.

Mina tuttar har krympt massor, men nu har dom vuxit massor igen. Dom har känts supertomma några dagar men nu fulla till bredden. Rider i vanlig bh och går hemma utan :D

smart med väst! fast ja hatar att rida med väst..... :crazy:

vindvissla: tanken har slagit mig, men det tog ju helt sjukt lång tid att få den klar, så dom skylle bli så dyra att ingen vill köpa! :rofl:

jerseyko är nu officiellt borta från min internetvänlista.......... :devil::D

akå: hur gör man då? ringer till vårdcentralen å frågar om dom vill se mina skämt? :confused:

akå: hur gör man då? ringer till vårdcentralen å frågar om dom vill se mina skämt? :confused:

Exakt!

Och så trycker du på lite om ryggont och att du får värmeslag och sår under tuttarna. Det smäller nog högre än att du "bara" mår dåligt. Så att du blir tagen på allvar!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 651
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar