Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Vad kul att du kan komma igång och träna och tävla så snart igen. Min häst hittade jag ingen ryttare till tyvärr. Men din verkar ju ha hållits igång. Lycka till.

(Jag är knäppis jag med. Skulle faktiskt kunna tänka mig en hel hord med ungar för att det är så roligt att vara gravid och föda.)

Ja jag hade en fodervärd åt henne som hade henne från september. Ställde hästen på vågen idag och tyvärr har hon tappat 60 kg sen jag skjutsa ner henne. Men har i alla fall fått hålla igång kondisen.

Känner att ska jag ha henne hemma nu så ska jag ha henne till de jag köpt henne för! Annars kan jag likagärna slakta henne. Får se vad hon kan prestera på tävlingsbanorna i år. Så kanske de blir avelsboxen nästa år!

Alltså själva gravidbiten hade jag gärna gjort en snabbversion, jag blir så lätt uttråkad! Jag har liksom knappt ens haft ont, bara haft så sjukt tråkigt. Ok lite ont i fogarna men inget man inte överlever. Och föda håller jag med om det är så sjukt häftigt. Jag har inte gett upp hoppet helt om en trea, han kanske ändrar sig :angel:

Vi har haft en jättemysig kväll, jag och grabbarna. Sambon åkte till jobb efter (klockan) sex och då gick jag och grabbarna upp. Vi läste ett par böcker i min säng, pruttade på Isaacs mage och sen hade Sam bajsat. Ner och tvätta honom (tvååringsbajs är läskigt) och upp igen, och då hade Isaac fyllt blöjan. Bytte den också och stoppade ner honom i en ny pyjamas och klädde på Sam. Sen demolerade Sam soffan och Isaac tyckte det var jätteskoj när Sam kastade sig runt och skrek BANG. Sen tittade vi på Fame (typ som Idol fast musikalversionen) och Sam dansade. Sen läste vi lite mer saga i Sams säng och så sjöng vi Trollmor. Tio över åtta sov både Sam och Isaac.

Så det är inte alltid jobbigt men hur ofta startar man en tråd om hur mysigt man har det? :) På min blogg skriver jag om både och. Och jag har det faktiskt jättebra, Sam sover mellan 20-07 och Isaac somnar ofta mellan 19-22 för kvällen och sover till 06. Så helt hemskt är det inte :bump:

Har Sams nattning börjat bli bättre nu? Vad jag har förstått så har det varit lite jobbigt.

Nä, klart att det har sina ljusa stunder.:p

Själv har jag det rätt bra just nu. Det är nästan så jag blir avundssjuk på mig själv. Men jag vet att saker o ting kan ändra sig. Tur att man har vett att uppskatta det man har.;)

Systern som kom efter mig, hon började skrika vid 3,5 månaders ålder och har fortfarande inte slutat skrika, som mamma brukar säga.:rofl: Fast hon blir sur när man säger det till henne. Mamma trodde att det bara var att vänja henne vid ljud och att sova själv men se, det gick inte. Jag sov som en jäkla stock. Precis som min son gör nu. Barn är så himla olika. Fast syster lägger sig själv nu, hon är ju 29 år...
Men det jag inte förstår är hur mamma orkade. Efter skriksystern kom ett par tvillingar ganska tätt inpå. Mamma fick ju inte sova en ostörd natt på fem år! Huuuu.

Vi får se hur det blir. Nästa unge kanske blir som skriksystern. Eller inte. Skriksystern själv fick ju två väldans behändiga barn som sov bra.

Ja Sams nattning funkar toppen 9 gånger av 10. Vi säger godnatt och låser in honom i sovrummet där det inte finns något för honom att göra. Oftast protesterar han snabbt men slutar inom en minut och lägger sig antingen för att sova eller prata med sitt gosedjur. Ibland får vi gå in ett par gånger, om han klättarat upp på byrån t ex eller om han klätt av sig pyjamasen och kissat på golvet. Men policyn är att det ska vara skittråkigt när vi komer in, vi är inte arga, underhåller honom inte utan bara nattar om. Det är en skänk från ovan. Fast jag vidhåller ändå att jag inte velat göra detta från början,, det känns bra att han förstår vad vi säger.

Nu har norpbarnet vaknat med hosta. Jag är förkyld och har ont i halsen.

Det är väl så här det är när man har små barn. Förkyldningar som bara går runt. Bara det att vi inte har umgåtts med sjukt folk det senaste. Visserligen var vi och provade bilar i fredags o lördags men det var ju inte så mycket folk där.

Jaja, det går väl över.

Förresten, det blir en begagnad Honda CR-V som Viktor ska få åka omkring i fr o m juni.:)

KL

Jag känner mig som en superstjärna idag! Innan kl 0900 har jag gjort iordning båda barnen, kommit iväg OCH klarat av en 3årskontroll på storebror samt lämnat honom på dagis. Är extremt nöjd att jag gjort detta utan att någon blev stressad eller arg. Bara de sedvanliga "ska bara" från storebror. Vid såna tillfälle, när alla är nöjda och glada, så känner jag mig verkligen duktig:)

Du är säkert duktig annars med. Annars hade det nog inte fungerat så bra idag heller.;)

Skönt när det går smidigt.

*kl*
en fråga ....jack fick sina vaccinationer (3mån) idag...under em sov han sedan några timmar för att vakna vid 18.30 o käka...han åt men är fortfarande trött o ngt tung på andningen..
blev era barn trötta el borde man kolla upp honom??

Melba reagerade inte alls på vaccinationen. Jag tycker att det låter lite läskigt att han är tung i andningen men överlåter till någon annan att uttala sig om det är normalt eller inte.

Det var snällt sagt. Vi var dessutom i tid till kontrollen:).

Nu är jag trött och hoppas på en bättre natt. E hade ont i magen från cirka 3 i natt och har knorrat och sparkat en del:(

Jag får nog lägga ner tävlingsplanerna, sälja hästen och köpa en ponny till barnen!

30851310.jpg

30851342.jpg

30851279.jpg

Viktor vart lite gnälligare än vanligt efter vaccinationen. Men annars som vanligt.

Denna morgon var förresten inte som vanligt.:eek: Herreminskapare! HUR kan det komma så mycket ur en sån liten? Viktor kväljdes nog av slem i halsen och hosta så direkt efter amningen så stod det som en fontän ur munnen på honom. Har aldrig sett nåt liknande. Ett badlakan blev helt blött och det rann ut i sängen. Flera gånger så bara duschade det ut ur munnen på honom. Stackars liten. Var bara att blaska av honom i badrummet och byta pyjamas.

Här är vi lite sjuka. Jag är förkyld så in i bänken och Viktor hostar och hostar.

Nisse blev lite gnällig efter sin vaccination och var öm på låren där de stuckit. Har han feber? Det är väl inte helt ovanligt och då vore det kanske inte så konstigt om man är trött också. Men andas tungt vet jg inte...

Ah, gud så söta bilder med Rasmus och den lilla ponnyn (har kikat i den andra bildtråden också). Jag älskar bilder på barn och djur, speciellt hästar!!!

*kl*

jag är verkligen superdålig på att hänga här numer!!!!
jag har lite andra saker för mig om dagarna... som att dricka kaffe i stallet, rida eller bara mysa.
28562_419008344765_666029765_5198192_4853621_n.jpg

matilda är med såklart. :love:

ärligt talat är jag INTE beredd att ta ett avbrott till från hästeriet för ett barn till och jag vill INTE ha ett barn till som tar tid.
får se m några år, men just nu är jag så underbart lycklig över att hittat balans i livet så varje dag är rent underbar!
har blivit helt tokkär i gubben igen och Matilda är ren och skär lycka att få spendera tid med.
dessutom har jag inte längre några gränser för vad jag klara och inte och äntligen är mitt gamla "såklart vi ska" tillbaka.

just love it!!!!!!:d

härligt att höra att du är lycklig!

denna tråden känns inte som nån högfartare just nu, det känns som om vi alla har fullt upp! :D (jag ammar och lagar mat och sam sover)

här är det full fart med hästar o jack..hittade en rolig bild tagen för några veckor sedan.. jack leker fågel?;)
jack22.jpg

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 646
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V