Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Grattis till storebror förresten, för det är väl idag då som han fyller tre.

Tack, det stämmer! För tre år sen var man inte glad vid den här tiden....han är född vid lunch. Men imorse var det paketöppning-tänk vad stooor han har blivit!

kl.. Vi har börjat gå på bebismassage jag och Amanda... Det är så där tycker hon, lite svårt att ligga still men jag har så dåligt samvete att jag är ute och ränner så mycket i stallet så någonting vill jag göra med bara henne... Men oj vad trött hon blir av alla nya intryck efteråt. Somnar i min famn, vilket hon aldrig gör annars, under kaffestunden efteråt, och nu när vi har kommit hem så sover hon som en stock... Skönt för hon brukar inte sova så mycket om dagarna annars...

För tre år sen var man inte glad vid den här tiden....han är född vid lunch.
Så tänker jag med, varje fredag och lördag: för x antal veckor sen så gick jag med värkar och väntade på att det skulle ta fart. Man blir nostalgisk.
kl.. Vi har börjat gå på bebismassage jag och Amanda... Det är så där tycker hon, lite svårt att ligga still men jag har så dåligt samvete att jag är ute och ränner så mycket i stallet så någonting vill jag göra med bara henne... Men oj vad trött hon blir av alla nya intryck efteråt. Somnar i min famn, vilket hon aldrig gör annars, under kaffestunden efteråt, och nu när vi har kommit hem så sover hon som en stock... Skönt för hon brukar inte sova så mycket om dagarna annars...
Känner samma som du. Jag gör inte så mycket med Norpan. Bara jobbar eller ränner i stallet. Försöker göra saker med honom. Massagen är bra. Efter första gången vi var på babymassagen så sov han som en stock.

*kl*

Just nu är Eddie så trött men vägrar sova hos pappa. Han somnar till, men vaknar och gallskriker o somnar sen igen.

Efter massa tjat från diverse personer så tog jag idag tag i att knäppa kort på Eddie för att använda i födelseanonnsen.

Så denna bild vart det. Den visar verkligen vem han är, hans stora ögon och en glad kille (som han brukar vara förutom just nu).

Sen denna bild tycker jag vart fin.

*kl*

Kolla vad jag å Tilde gjort idag :)
30816102.jpg

Den rosa fläcken är Tilde som min tränare paxade när hon såg att jag hade med henne!

Och Tilde fick åka med för maken skadat knät och hoppar på kryckor!!!

Yehaaaa! Säger jag bara. Jag är själv så hoppsugen så jag smäller av. Men jag måste bara få ordning på lydnaden. Eller få ordning på mig själv så hästen vill lyda.;)

Vår_Vinter: Sicken liten goding du har. Visst är det underbart när de börjar skratta och ha sig. Men mindre underbart när de bara gnäller.:cool: Norpisen hade gnällkväll igår. Men här var det pappa som tröstade. Jag o norpbarnet slängde oss i säng vid åtta. Bara för att jag skulle få sova. Man vet ju inte nu när han fått sin vaccinering. Men det var bara lite stånk å stön i natt. Klappar honom lite på huvudet och så somnar han om.

Senast ändrad:

Viktor kommer att få sig en chock när han blir större. Jag sitter konstant och talar om för honom hur underbar och härlig han är så när han börjar kunna umgås med folk och inte alla andra tycker att han är bäst i världen.

:p

:love:

:D Han blir en sån som ställer upp i Idol och inte fattar varför de säger att han är kass ;)

vårvinter: vad fin han är!!

Jag är trööött. Både idag och igår och jag fattar inte riktigt varför. Har helt ok nätter och inget att klaga på egentligen men känner mig sliten! Vad gör man?

åh vad härligt att hoppa! det har jag också gjirt idag men bara små galoppbommar. sen plågade jag mina magmuskler med att rida stigbygelslöst!

Åh, han som tränar sina röstresurser, ska man behöva ta ner honom på jorden redan?

Ärver han min sångröst så lär vi få klippa stämbanden på honom eller säga att män som sjunger får skrumpen snopp eller nåt.:D

Jag sover hela nätter och är ändå trött. Även om han de senaste nätterna har vaknat till lite och gråtit. Bara att klappa honom på huvudet så somnar han om igen. Man kanske inte sover så djupt när man har en liten bredvid?

Nä, du kan nog vänta några månader med att plocka ner honom. Till han blir ett halvår cirka är nog lagom ;).

Jag tycker tvärtom att jag sover hårdare, minns tex aldrig vad jag drömt osv. Men är helt saggig i kroppen-inte så sömnig utan trött i kroppen.

Jag har oxå varit på babymassage med min Amanda i dag. Hon tyckte det var mysigt och jag med:) På måndag ska vi gå på babysim, det ska bli spännade, jag hoppas att hon ska gilla det då hon gillar när vi badar hemma

Tror inte vi ska gå på babysim, det är väldigt dyrt här. Däremot ska vi åka och bada med våra bebisar ändå, jag och några mammor ;)

Jag och Tuva babysimmar på Piggelins babysimskola, där kostar det 1170:- för 9 gånger. Ganska dyrt, men helt klart värt det! Tuva älskar det och jag tycker det är roligt att ha aktivitet en dag i veckan!

Vi kommer också gå på sim, det blir till hösten dock. Minns inte vad det kostar.

Ett par tusen. Vi blir ändå fem som åker med våra bebisar varav tre har gjort det förut med sina första så det känns som att de tusenlapparna kan man göra annat för.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 628
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025